Citat:
Ursprungligen postat av
Yod4
Jag kände lika , stressad och ivrig att få köpa innan den försvinner.
Inte tänkte jag på att stå och googla Audi framför bilhandlaren just då , jag åkte ju bara dit för att köpa en ny bil, jag hade inte bestämt mig för Audi innan jag kom till bilhandlaren.
Men nu har jag lärt mig en läxa, Fundera före vilken bil man vill ha och googla den rejält före innan man ens beger sig till bilhandlaren.
Jag har alltid trott att Audi var kvalitet , hade inte en susning om att dom var kända för att vara dåliga.
Vad ska man köpa då som är bra? BMW?
Alla bilar går sönder, vissa mer än andra och vissa kostar betydligt mer än andra att reparera!
Audi, BMW, Mercedes... dom är fina att köra men kostar att laga och att serva.
Visst, japaner kan också vara svindyra att reparera ibland, men det är mer sällsynt med mycket små skitfel och motorras som det är med dessa tyska bilar.
Ett råd innan du köper bil är att avvakta, gå hem och läs på. Vad är ett bra pris för den bilen, vilka är de vanligaste felen?! Hur är just den bilens skick i förhållande till vad du hittar på nätet. Plocka ut service/verkstadshistorik från en auktoriserad verkstad! Kanske hinner det första köpsuget till och med lägga sig.
Hinner den bli såld så kommer det garanterat ut en liknande bil på Blocket inom en snar framtid om det nu inte är en väldigt unik bil du är ute efter!
Jag har backat från många bilaffärer efter att ha läst på eller helt enkelt inte varit överens med säljaren. Och inte har jag behövt må dåligt för det.
Att säljaren ljuger en rakt upp i ansiktet om att det är kamrem är ju inte kul, men tyvärr händer det hela tiden, har även hänt mig. Men att inte kolla upp serviceböcker, skick på bromsar, däck, etc. är på köparens ansvar.
Och jag kan lova att även auktoriserade Audi-handlare ljuger och luras minst lika mycket som alla andra! Däremot har dom tillgång till servicehistoria och dokumentation om bilen är servad på en auktoriserad verkstad!