2017-09-14, 13:53
Medlem
bestwizs avatar
[quote=Eruannon|61778426]Du lägger för mycket vikt på något som inte alls kan identifiera en toppis till 100% eftersom det finns en del toppisar som har i stort sett rak fot. Inget fel på färgen heller.

Har plockat sådanna själv + finns en hel del bilder på magiska molekyler där man ser exemplar av toppisar som har spikrak fot.

Om du tittar noga så har foten en svag krökning. Spara bilden och förstora den tillräckligt så kommer du se.

Foten har fel nyans av färg och därför är det väldigt tydligt att det är en broking och inte en toppis.
Citera
2017-09-14, 13:54
Medlem
bestwizs avatar
Har plockat sådanna själv + finns en hel del bilder på magiska molekyler där man ser exemplar av toppisar som har spikrak fot.

Om du tittar noga så har foten en svag krökning. Spara bilden och förstora den tillräckligt så kommer du se.

Foten har fel nyans av färg och därför är det väldigt tydligt att det är en broking och inte en toppis.[/quote]
Citera
2017-09-14, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bestwiz

Foten har fel nyans av färg och därför är det väldigt tydligt att det är en broking och inte en toppis.

Är du medveten om att en blöt fot får en mer gulbrun färg?
Citera
2017-09-14, 14:43
Medlem
https://m.imgur.com/gallery/7jXGo3Q

Är detta toppisar eller är jag ute på helt fel spår? Kollat runt Men verkar som om utseendet kan vara lite olika, vet var jag ska leta men behöver lite bekräftelse så de inte är fel. haaade!
Citera
2017-09-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staoet
https://m.imgur.com/gallery/7jXGo3Q

Är detta toppisar eller är jag ute på helt fel spår? Kollat runt Men verkar som om utseendet kan vara lite olika, vet var jag ska leta men behöver lite bekräftelse så de inte är fel. haaade!

Inga toppisar.

Foten är alldeles för tjock och skivorna på undersidan av hatten ska vara mörkt brungrå, inte vita.
Citera
2017-09-14, 14:54
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eruannon
Vadå Computer says no.. Den till vänster är en toppis.

https://imgur.com/a/5zsFA Bilden som du kommenterade på..

Inget snack om saken att den vänstra är en toppis! Inåtböjda hatten, färgen, toppen etc etc..

Då var det dags igen... INTE en toppis. Sluta skriv i tråden, folk kan ta dig på allvar.
Citera
2017-09-14, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Då var det dags igen... INTE en toppis. Sluta skriv i tråden, folk kan ta dig på allvar.

Till skillnad från dig så förklarar jag mig och kommer med något konkret. Även med bra tips som ingen annan här påpekat.

Att du säger att det inte är en toppis säger mig inte ett skit. Kommer inte sluta skriva i tråden när jag ser så många amatörer som inte vet vad dem pratar om. Ni kan inte ens förklara ordentligt varför någon bild inte skulle vara en toppis. Går inte och ta nån av er på allvar.

Skulle förvåna mig om ni ens hittar 100 toppisar en säsong..Låt oss se i slutet av säsongen vem som plockat flest så ska vi se vem man ska ta på allvar.
Citera
2017-09-14, 15:06
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Till skillnad från dig så förklarar jag mig och kommer med något konkret. Även med bra tips som ingen annan här påpekat.

Att du säger att det inte är en toppis säger mig inte ett skit. Kommer inte sluta skriva i tråden när jag ser så många amatörer som inte vet vad dem pratar om. Ni kan inte ens förklara ordentligt varför någon bild inte skulle vara en toppis. Går inte och ta nån av er på allvar.

Behöver inte förklara mig, andra har redan gjort det åt mig men du lyssnar ju inte ändå.

Citat:
Skulle förvåna mig om ni ens hittar 100 toppisar en säsong..Låt oss se i slutet av säsongen vem som plockat flest så ska vi se vem man ska ta på allvar.

Är du 16 år gammal eller? Har troligen plockat längre än vad du har gått på denna jord.
Citera
2017-09-14, 15:15
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:

Det spelar ingen roll hur du förklarar och resonerar kring karaktäristika när det inte är en toppis. Prova att ödmjukt erkänna att du har fel i stället för att hävda kunskap du inte har, det kommer kännas bättre jag lovar.
Citera
2017-09-14, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Behöver inte förklara mig, andra har redan gjort det åt mig men du lyssnar ju inte ändå.

Är du 16 år gammal eller? Har troligen plockat längre än vad du har gått på denna jord.

Du verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan.. Tror du jag regga mig på flashback när jag var 7 år?

Ville bara syna din bluff då jag är övertygad om att du och många här är amatörer som aldrig plockat stora mängder; ändå tror ni att ni är några experter.. Att man kan plocka stora mängder bevisar att man har kunskap utöver att kunna identifiera en toppis då det handlar om att identifiera bra habitat också.
Citera
2017-09-14, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det spelar ingen roll hur du förklarar och resonerar kring karaktäristika när det inte är en toppis. Prova att ödmjukt erkänna att du har fel i stället för att hävda kunskap du inte har, det kommer kännas bättre jag lovar.

Glöm det. Jag vet att jag besitter kunskap som ingen av er har och jag kan enkelt bevisa det om några veckor. Återkommer då så ska ni få något att suga på.
Citera
2017-09-14, 15:21
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Du verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan.. Tror du jag regga mig på flashback när jag var 7 år?

Ville bara syna din bluff då jag är övertygad om att du och många här är amatörer som aldrig plockat stora mängder; ändå tror ni att ni är några experter.. Att man kan plocka stora mängder bevisar att man har kunskap utöver att kunna identifiera en toppis då det handlar om att identifiera bra habitat också.

Du är amatören här och du kan bevisligen inte skilja på vad som är toppis och inte.

Ska du verkligen fortsätta hävda att detta är en toppis? https://imgur.com/a/5zsFA

Svälj stoltheten och gå vidare din pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in