2017-09-14, 08:34
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är när någondera part i ett förhållande "tröttnar" och tappar lusten till att ha sex man ska dra öronen åt sig.

Det är absolut ett tillfälle att fundera över ja..

Jag är lite osäker på exakt vad i min citerade text du tänker på, men jag håller helt med..
Citera
2017-09-14, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Njäsch, jag är 29 bast och upplever snarare att vi kvinnor tillåts vara kåtare än karlarna. I tjejgänget snackar vi ofta skit om kåta karlar och snygga karlar är ALLTID kåtbockar.
Sedan är det väl unikt för Sverige att vi kvinnor har rätt att vara så kåta som vi faktiskt är.
Det är skillnad mellan vanligt skitsnack och sjukdomsförklaring. En onanifrekvens (eller frekvens av sexuell lust som fysiskt behov) som anses psykiskt normal för män sjukdomsförklaras tydligen genom någon dubbelmoral hos kvinnor.
Citera
2017-09-14, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonly
Jag vill sympatisera med ditt inlägg här. Att erkänna att man visst är svartsjuk, i rimlig grad, för att den man älskar och lever med betyder så oerhört mycket för en. Det är sunt och det är naturligt.

Jag fungerar likadant och vill hävda att man är kåt helt naturligt inom en äkta kärleksrelation (man och kvinna). Någonting är knasigt om man då inte är kåt. Men kåtheten är då inte enbart fysisk som kan avhjälpas via friktion, utan allomfattande.

Men samtidigt tycker jag förstås illa om dubbelmoral. Jag tycker att det är exakt lika fel med kvinnans som mannens uttalande om daglig onani. Manlig onani är inte bättre än kvinnlig. Där har TS rätt. Oseriösa män borde väl bli alldeles till sig i trasorna om någon kvinna frontar med att hon har så stark sexdrift som singel? Mitt råd till sådana män är att gänga er med sådana kvinnor. Så kanske ni inte behöver porren.

Personligen skulle jag inte uppmuntra ett dylikt samtal på en arbetsplats eller annorstädes. Däremot skulle jag känna tacksamhet över att varken jag eller min man har det behovet. Blotta tanken att min man skulle prata och skämta om onani på jobbet, eller i andra offentliga sammanhang, gör mig alldeles iskall.
Fördomarna jag talar om är de mot kvinnor som mekaniskt behöver orgasmer för att tillfredsställa kåtheten som ett fysiskt behov som känns i kroppen, och som njuter kroppsligt av orgasmerna oavsett om de är i en kärleksrelation med en partner eller inte. Jag förstår inte de moralmän som anser att sex med sådana kvinnor är att "utnyttja" oss. Jag anser att det tvärtom är de män som lever i relationer med kvinnor utan stark fysisk sexdrift och där kvinnorna ställer upp på sex för att bevara relationen som utnyttjar sina kvinnliga partners sexuellt. Det är ju som prostitution med relationen som betalningsmedel (vilket för förälskade kvinnor är minst lika illa som att betala med mat för sex med en svältande kvinna) och dessutom riktat mot kvinnor med svag sexdrift som knappt verkar könsmogna i skallen. Nej, tacka vet jag sex där båda njuter fysiskt av tillfredsställelsen, det är riktigt samtycke!

Och du ska inte lägga dig i vad det finns för intern lunchrastkultur på en arbetsplats där du inte jobbar, så länge alla där är vuxna och införstådda med det!
Citera
2017-09-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Tja...

Det kan jag förstå att dom tror, min erfarenhet är att det är många som lever i just sådana förhållanden.

Jag hade aldrig pallat det.

Man finner ju sin lust också i den man delar sin vardag med, att alltid behöva slita och truga för att få något...nej tack.

Då får man väl analysera vad det är för fel, och inte vara rädd utifall det ligger hos en själv..
Vilken sorts förhållanden talar du om? Din grammatik är otydlig.
Citera
2017-09-14, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Nej, jag skrev att TS och gubben var lika sjuka. Kolla så får du se.
Att skryta om sitt onanerande som gubben och TS gör är jävligt pride. Och idiotiskt och efterblivet beteende. Tror du att någon är intresserad förutom andra äckel?
Det är inte skryt, vi har en intern kultur på arbetsplatsen att prata om sådant.
Citera
2017-09-14, 12:41
Medlem
mr.nymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Jag tycker att dubbelmoralen bör avskaffas. Givetvis ska det gälla hos båda hållen, precis som att kvinnor inte ska sjukdomsförklaras för en frekvens av lust som anses normal för män så ska män inte heller sjukdomsförklaras för upphetsning i sammanhang som anses normalt för kvinnor. Visst finns det saker på båda sidorna av myntet, det betyder inte att dubbelmoralen är rätt.

Individuella variationer gör ju till och med att hjärnorna överlappar mellan könen! Tänker fjantarna sjukdomsförklara alla som inte är binära också, eller?

Folk är överlag lätta med att dumförklara andra. Att det i sådana fall också sprider sig till psykiatrikers bedömningar av patienter är tyvärr omöjligt att täcka till 100%.
Däremot så är det nog en överdrift att tänka att läkare hej vilt sätter ut diagnoser på en massa kåta tjejer bara för att dem är kåta och onanerar mycket.

Jag tror inte att sk icke binära kommer att sjukdomsförklaras i Sverige på professionell nivå. Inte i dagens Sverige. Sedan om någon enskild på typ lunchrasten tycker att det är "jävligt sjukt", så får det stå för den. Samma sak som när någon väljer att inte ta åt sig av skitsnacket, det får den stå för själv.
Citera
2017-09-14, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.nyman
Folk är överlag lätta med att dumförklara andra. Att det i sådana fall också sprider sig till psykiatrikers bedömningar av patienter är tyvärr omöjligt att täcka till 100%.
Däremot så är det nog en överdrift att tänka att läkare hej vilt sätter ut diagnoser på en massa kåta tjejer bara för att dem är kåta och onanerar mycket.

Jag tror inte att sk icke binära kommer att sjukdomsförklaras i Sverige på professionell nivå. Inte i dagens Sverige. Sedan om någon enskild på typ lunchrasten tycker att det är "jävligt sjukt", så får det stå för den. Samma sak som när någon väljer att inte ta åt sig av skitsnacket, det får den stå för själv.
Amerikanerna har redan sjukdomsförklarat icke binära i DSM-5 och det hänger ihop med att de har könsspecifika definitioner av olika sexuella "störningar" och "avvikelser". Sverige brukar kopiera USA så det kommer säkert snart.
Citera
2017-09-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorAnus
I min värld är det inte normalt. Kvinnans sexuella frigörelse har gått för långt anser jag.
Varför skulle det vara onormalt? Onani skadar ju ingen.
Citera
2017-09-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Det är inte skryt, vi har en intern kultur på arbetsplatsen att prata om sådant.

Tydligen inte
Citera
2017-09-14, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Tydligen inte
Jo, vi pratar om vårt sexliv på lunchrasten.
Citera
2017-09-14, 13:10
Medlem
MissAtomicBombs avatar
Har väl att göra med att en stark libido är kopplad till höga testosteronnivåer bland annat, vilket är ett hormon som män producerar i betydligt högre utsträckning än kvinnor. Så jag kan tänka mig att det därför ses som negativt att vara en sextokig kvinna, i och med att det anses vara en maskulin egenskap.
Citera
2017-09-14, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAtomicBomb
Har väl att göra med att en stark libido är kopplad till höga testosteronnivåer bland annat, vilket är ett hormon som män producerar i betydligt högre utsträckning än kvinnor. Så jag kan tänka mig att det därför ses som negativt att vara en sextokig kvinna, i och med att det anses vara en maskulin egenskap.
Jag har inte testat mina testosteronnivåer men jag har aldrig hört någon säga att jag ser ut som en man så jag kan väl max ha lätt förhöjt testo. För övrigt är det inget fel med att vara något annat än stereotypt manlig eller stereotypt kvinnlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in