Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-13, 08:07
  #25
Medlem
UndeadNinjas avatar
Om nu spöken finns så borde det finnas överflöd av spöken då alla miljarder människor som funnits på jorden och dött borde generera åtminstone miljontals spöken om inte mer.
Citera
2017-09-13, 14:02
  #26
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Om nu spöken finns så borde det finnas överflöd av spöken då alla miljarder människor som funnits på jorden och dött borde generera åtminstone miljontals spöken om inte mer.
Ja och det är också intressant att det inte finns några spöken alls på exempelvis Auschwitz där miljontals människor dog. Men på slott där ett par dussin har dött är det verkligen spökigt, helst kungar och liknande. Kanske är det så att spöken dyker upp för att göra lite PR i modern tid?
Citera
2017-09-13, 14:09
  #27
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Ja och det är också intressant att det inte finns några spöken alls på exempelvis Auschwitz där miljontals människor dog. Men på slott där ett par dussin har dött är det verkligen spökigt, helst kungar och liknande. Kanske är det så att spöken dyker upp för att göra lite PR i modern tid?

Precis. Alla slagfält, fängelser och koncentrationsläger borde vara proppfulla av spöken. Likaså alla kyrkogårdar. Men man hör väldigt lite om sådana spöken.
Citera
2017-09-13, 14:46
  #28
Medlem
Jahbrahs avatar
Men såklart man glider över till nåt fläskigt slott istället för att stanna på slagfältet jue
Citera
2017-09-14, 10:05
  #29
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Ytterst få skeptiker dömer, vi önskar bara evidens för påståenden.

Varför inte visa oss, istället för att bara prata?
Visa istället för att yra runt kring saker ni upplevt. VISA!

Jag låter frågan besvaras av våra guider:

Finns ett liv efter "döden"? Skeptiker som vill få detta bevisat måste först tydliggöra hur ett sådant bevis skulle kunna se ut. Vi föreslår [er] att bli komfortabla med skepcism om ni inte tror men detta är troligen redundant; ni har redan lätt för tvivel. Tvivel utan kriteria är inte misstro - det är en outforskad konklusion.

Det kommer aldrig att finnas ett bevis gott nog för att tillfredsställa en skeptiker därför att ett sådant bevis har avsiktligen åsidosatts. Det matchar inte den accepterade idén. Den mirakulösa återhämtningen, den fantastiska flykten och den nära "missen" är alla alltid en tillfällighet? Ni kommer till jorden med intentionen att tivla och ni arrangerar detta i förväg. Ni vet redan som små vad ni kommer att förstå och vad ni kommer att tvivla. Hur kunde Beethoven spela så underbart vid 7 års ålder? Hur börjar vissa en skådespelarkarriär när de är 3? Hur kom det sig att bilens uppfinnare, Karl Benz avlade ingenjörsexamen vid 19? Den som skriver detta säger att det inte är han - Så vem säger alla dessa saker?

Livet är aldrig ensamt, även om ni känner er så - det är en omöjlighet. Era guider och änglar följer er och talar till er kontinuerligt. Vissa kallar det tankar. Slumpmässigt mentalt "babbel"? Det är inte slumpmässigt.
Citera
2017-09-14, 10:07
  #30
Medlem
Nej.
Citera
2017-09-14, 11:00
  #31
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Diskussionen påminner om en skämtsam bild jag såg i en tidning för länge sedan, där två foster diskuterade om det fanns ett liv efter "detta", eftersom ingen någonsin hade kommit tillbaks. Det ena fostret hävdade att det borde vara enkelt att prestera ett bevis om så var fallet, men eftersom ingen hade kommit tillbaks så är det entydigt med att det måste vara en bluff.

Jämförelsen är så mycket mer anekdotisk än vad ni skeptiker kan föreställa er att det snuddar på parodiskt. Ni har skapat den perfekta illusionen - Så övertygande är illusionen att ni själva tror den och inte bara det - ni dömer andra som ser illusionen som idioter och inte förrän ni själva upptäcker att det är en illusion kommer ni slå er för pannan, förhoppningsvis med ett skratt.

Hur skulle ett foster kunna veta något om livet efter födseln? Inget foster har någonsin provat på vad det innebär att vara född. När du gör denna jämförelse så säger du implicit att du själv inte kan veta något om livet efter döden. Varför påstår du då saker om livet efter detta?
Citera
2017-09-14, 11:08
  #32
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Jag låter frågan besvaras av våra guider:

Finns ett liv efter "döden"? Skeptiker som vill få detta bevisat måste först tydliggöra hur ett sådant bevis skulle kunna se ut. Vi föreslår [er] att bli komfortabla med skepcism om ni inte tror men detta är troligen redundant; ni har redan lätt för tvivel. Tvivel utan kriteria är inte misstro - det är en outforskad konklusion.

Det kommer aldrig att finnas ett bevis gott nog för att tillfredsställa en skeptiker därför att ett sådant bevis har avsiktligen åsidosatts. Det matchar inte den accepterade idén. Den mirakulösa återhämtningen, den fantastiska flykten och den nära "missen" är alla alltid en tillfällighet? Ni kommer till jorden med intentionen att tivla och ni arrangerar detta i förväg. Ni vet redan som små vad ni kommer att förstå och vad ni kommer att tvivla. Hur kunde Beethoven spela så underbart vid 7 års ålder? Hur börjar vissa en skådespelarkarriär när de är 3? Hur kom det sig att bilens uppfinnare, Karl Benz avlade ingenjörsexamen vid 19? Den som skriver detta säger att det inte är han - Så vem säger alla dessa saker?

Livet är aldrig ensamt, även om ni känner er så - det är en omöjlighet. Era guider och änglar följer er och talar till er kontinuerligt. Vissa kallar det tankar. Slumpmässigt mentalt "babbel"? Det är inte slumpmässigt.

Jag tycker att det du skriver är slumpmässigt mentalt babbel. Om "våra guider" har något att säga så får de väl regga sig här och tala för sig själva. Jag tror att "våra guider" är trams som du har hittat på. Förresten, Jesus hälsar! Han är här och fikar lite.
Citera
2017-09-14, 11:14
  #33
Medlem
mryangs avatar
Vart befinner du dig på den spirituella skalan?

01. Det finns inte ett skit efter döden, maskar eller "grillen" äter upp oss och that's it!
02. Vissa kan ana döden och "komma tillbaka", t.ex genom en trafikolycka, men that's it!
03. Ibland kan man känna på sig något, typ "gut-feeling" - men that's it!
04. Jo, jag tror att det finns "något" mer än det vi ser - men vad - Kine Anung Baby!
05. Min farmor har varit med om något mycket märkligt - nästan övernaturligt, men Vad?
06. JAG har varit med om något mycket märkligt - nästan övernaturligt.... det var mystiskt som fan!
07. JAG har varit med om något övernatuligt och det kröp i skinnet / kändes spirituellt / something was beyond that fucking curtain not from this world!
08. JAG såg ett spöke - no fucking doubt!
09. JAG såg ett spöke och jag kunde kommunicera med det. Läskigt och skrämmande och spännande på samma gång. Jag vill veta mer!
10. Var det ens ett spöke? Eller var det något annat? Vad? Ibland ser jag det i mina drömmar också!
11. Det finns ett liv efter döden. Jag hoppas på det iaf. eftersom detta liv suger.
12. Himlen och paradiset finns.
13. Det finns ett liv efter döden, eftersom vi inte riktigt dör. Själen lever vidare.
14. Genom meditation kan man kommunicera med sin själ.
15. Jag är vegetarian, en fredsmänniska och en altruist. Det är genom mig världen blir bättre.
16. Siffrorna 111 o 1111 o 2222 och 123456 förföljer mig!
17. Genom meditation kan jag kommunicera med min själ och den andliga världen.
18. Själen lever för evigt.
19. Livet på jorden är ett äventyr och utmaning för vår själ. Döden är slutet på (denna) resa då vi kommer till himlen.
20. Himlen är ett paradis där vi lever för evigt, kan göra vad vi vill och träffar alla våra tidigare vänner, partners och t.o.m husdjur! De kan prata med oss och jag kan prata med dem!
21. Himlen är vårt naturliga hem. Därifrån skapar vi nya utmaningar, på jorden, på andra planeter, i andra exisenser i denna dimension eller annan.
22. Änglarna Michael, Gabriel, Uriel, Raphael - och många fler - finns där också. Ge dem en tanke/bön och de följer och hjälper dig (såvida de inte bryter mot något kontrakt du gett dig själv).
23. Essensen av existensen är kärlek och ljus. Den är obegränsad.
24. Jag gråter av kärlek och lycka när jag ser människor och djur omkring mig.
25. Jag är en del av gud för gud är en del av jag.

30. Jag kan tala med andar från andra dimensioner <<-- MEDIER
40. Jag kan förflytta mig mellan 3/4/4,5:e dimensionen av fri vilja <<-- YETI
50. Jag kan materialisera av fri vilja <<-- Några enstaka "munkar" (Tänk Dr Strange)
60. Kan förflytta sig obehindrat i Universum <<-- 5th Density E.T's, Pleadians, Archturians, Andromedas, osv (Inte så många som man skulle kunna tro...)
70. Kan skapa intelligens, evigt liv <<--6th Density - Himlen - Paradiset, vårt hem (ja, alla kommer dit så småningom)
80. Övervakar himlen <<-- 7th density - Änglarnas hem
90. Ett steg från the source - Icke existens är min existens - Tid, rum och även tankar är glömda. Inget existerar och allt på samma gång.
100. THE SOURCE .... Bortom vårt förstånd att förstå. Även en millisekund av glimt i denna dimension / värld skulle omedelbart konsumera oss, som en 10cc rent morfin i varje cell i vår kropp gånger 1 miljard.

Det otroliga är att allt ovan är sant gånger ett nummer så stort du inte kan föreställa dig. REALITY is beyond BELIEF. Och ALLA som läser detta kommer att ha ett gemensamt party i himlen - och så kommer vi att skratta åt denna tråd och alla skeptiker (så som man partar i himlen som bara de i himlen kan).
Citera
2017-09-14, 11:40
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Det kommer aldrig att finnas ett bevis gott nog för att tillfredsställa en skeptiker därför att ett sådant bevis har avsiktligen åsidosatts.
Nu är det så att just bevis är något som tillfredsställer skeptiker till skillnad från anekdoter.

Vill du påstå något annat så kan du väl ta fram några exempel där skeptiker anses vara resistenta mot fakta.

Ditt, eller guidens som du påstår, påstående anser jag bara vara ännu ett försök till att slippa ta fram bevis.

Betänk att det förutom skeptiker finns en grupp övriga som också gärna skulle vilja se något som påvisar existensen av andar. Så påståendet att skeptiker aldrig skulle nöja sig, så att det är därför aldrig någon tar fram något som tyder på att andar finns, håller helt enkelt inte.
__________________
Senast redigerad av holgerett 2017-09-14 kl. 12:05.
Citera
2017-09-14, 12:00
  #35
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Vart befinner du dig på den spirituella skalan?

01. Det finns inte ett skit efter döden, maskar eller "grillen" äter upp oss och that's it!
02. Vissa kan ana döden och "komma tillbaka", t.ex genom en trafikolycka, men that's it!
03. Ibland kan man känna på sig något, typ "gut-feeling" - men that's it!
04. Jo, jag tror att det finns "något" mer än det vi ser - men vad - Kine Anung Baby!
05. Min farmor har varit med om något mycket märkligt - nästan övernaturligt, men Vad?
06. JAG har varit med om något mycket märkligt - nästan övernaturligt.... det var mystiskt som fan!
07. JAG har varit med om något övernatuligt och det kröp i skinnet / kändes spirituellt / something was beyond that fucking curtain not from this world!
08. JAG såg ett spöke - no fucking doubt!
09. JAG såg ett spöke och jag kunde kommunicera med det. Läskigt och skrämmande och spännande på samma gång. Jag vill veta mer!
10. Var det ens ett spöke? Eller var det något annat? Vad? Ibland ser jag det i mina drömmar också!
11. Det finns ett liv efter döden. Jag hoppas på det iaf. eftersom detta liv suger.
12. Himlen och paradiset finns.
13. Det finns ett liv efter döden, eftersom vi inte riktigt dör. Själen lever vidare.
14. Genom meditation kan man kommunicera med sin själ.
15. Jag är vegetarian, en fredsmänniska och en altruist. Det är genom mig världen blir bättre.
16. Siffrorna 111 o 1111 o 2222 och 123456 förföljer mig!
17. Genom meditation kan jag kommunicera med min själ och den andliga världen.
18. Själen lever för evigt.
19. Livet på jorden är ett äventyr och utmaning för vår själ. Döden är slutet på (denna) resa då vi kommer till himlen.
20. Himlen är ett paradis där vi lever för evigt, kan göra vad vi vill och träffar alla våra tidigare vänner, partners och t.o.m husdjur! De kan prata med oss och jag kan prata med dem!
21. Himlen är vårt naturliga hem. Därifrån skapar vi nya utmaningar, på jorden, på andra planeter, i andra exisenser i denna dimension eller annan.
22. Änglarna Michael, Gabriel, Uriel, Raphael - och många fler - finns där också. Ge dem en tanke/bön och de följer och hjälper dig (såvida de inte bryter mot något kontrakt du gett dig själv).
23. Essensen av existensen är kärlek och ljus. Den är obegränsad.
24. Jag gråter av kärlek och lycka när jag ser människor och djur omkring mig.
25. Jag är en del av gud för gud är en del av jag.

30. Jag kan tala med andar från andra dimensioner <<-- MEDIER
40. Jag kan förflytta mig mellan 3/4/4,5:e dimensionen av fri vilja <<-- YETI
50. Jag kan materialisera av fri vilja <<-- Några enstaka "munkar" (Tänk Dr Strange)
60. Kan förflytta sig obehindrat i Universum <<-- 5th Density E.T's, Pleadians, Archturians, Andromedas, osv (Inte så många som man skulle kunna tro...)
70. Kan skapa intelligens, evigt liv <<--6th Density - Himlen - Paradiset, vårt hem (ja, alla kommer dit så småningom)
80. Övervakar himlen <<-- 7th density - Änglarnas hem
90. Ett steg från the source - Icke existens är min existens - Tid, rum och även tankar är glömda. Inget existerar och allt på samma gång.
100. THE SOURCE .... Bortom vårt förstånd att förstå. Även en millisekund av glimt i denna dimension / värld skulle omedelbart konsumera oss, som en 10cc rent morfin i varje cell i vår kropp gånger 1 miljard.

Det otroliga är att allt ovan är sant gånger ett nummer så stort du inte kan föreställa dig. REALITY is beyond BELIEF. Och ALLA som läser detta kommer att ha ett gemensamt party i himlen - och så kommer vi att skratta åt denna tråd och alla skeptiker (så som man partar i himlen som bara de i himlen kan).

Gagabooboo! Man kan föreställa sig allt möjligt utan att det blir sant för det. Tråden handlar om huruvida spöken existerar eller ej. Det finns inga belägg för spöken. Återkom när du har några belägg för dina påståenden.
Citera
2017-09-14, 12:25
  #36
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Gagabooboo! Man kan föreställa sig allt möjligt utan att det blir sant för det. Tråden handlar om huruvida spöken existerar eller ej. Det finns inga belägg för spöken. Återkom när du har några belägg för dina påståenden.

Poängen är att det inte går att bevisa (även om det finns).

Detta är du, jag och resten av mänskligheten överens om. Diskussionen är därför - i all välmening - ej tillfredsställande för frågeställaren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback