2017-09-14, 02:28
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Enligt min mening bör vi inte tillåta tiotusentals unga män att komma till Sverige varje år och rubba den naturliga könsbalansen i samhället.

Jag noterar för övrigt att det verkar ha blivit tystare kring de demonstrerande hazarerna efter att en person ur deras egen grupp oprovocerat knivhögg en polisman bakifrån och utsatte honom för livsfara.

Vad spelar det för roll om det är tyst eller inte? Politiker och media har övergett svenskarna. De har visserligen slutat gapa om mångkulturens förträfflighet, men de fortsätter att medvetet rasera Sverige.
Citera
2017-09-14, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Enligt min mening bör vi inte tillåta tiotusentals unga män att komma till Sverige varje år och rubba den naturliga könsbalansen i samhället.

Jag noterar för övrigt att det verkar ha blivit tystare kring de demonstrerande hazarerna efter att en person ur deras egen grupp oprovocerat knivhögg en polisman bakifrån och utsatte honom för livsfara.

Dt har skrivits alldeles för litet i MSM om att det var en afghan, och den troliga kopplingen till den alldeles för långvariga demonstrationen nära intill brottsplatsen.
Citera
2017-09-14, 07:30
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Nu kommer naiva jag med ett inlägg igen.

Låt oss säga att de hade provat ett annat sätt. Lite frivilligt samhällsarbete eller nåt. Städat gator och parker, hjälpt gamlingar över gatan, skurat bort klotter eller vad vet jag. Positiva grejer, menar jag. Framför allt sett till att inga ur den egna gruppen uppträdde olämpligt, inte trakasserade flickor mm. Och samtidigt sagt "snälla, låt oss stanna".

Tror ni att fler hade varit välvilligt inställda då? Personligen känner jag att det är intrycket man får av att de bara kräver och kräver, men inte verkar vilja ge tillbaka, eller ens lära sig om svenska seder och bruk, som skaver i mitt öga.
Intressant men troligtvis hade dom tröttnat på arbete efter en halvtimme eller så och ingen hade hunnit uppmärksamma det innan det var över.
Citera
2017-09-14, 07:43
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det kan vara, men som jag framfört tidigare. Hazarerna är i de flesta fall från Iran. Enligt en iranier som jag är bekant med (disputerad sociolog) så är vi inte kloka om vi låter dem stanna eftersom de är Irans motsvarighet till romer och de har aldrig tillfört något positivt till det landet.

Nämen usch då!
Din Iranske kompis låter ju som en rasist!
Och han glömmer bort den svenska värdegrunden.
Låter som din vän tillhör det bruna smutset som Ann R pratade om.

(Eller låter din vän som en med sunt förnuft som pratar av egen erfarenhet!?!? )
Citera
2017-09-14, 07:54
Medlem
Undra hur många månader de blir kvar på mynt torget och norra bantorget innan de får åka hem till Afghanistan?
Citera
2017-09-14, 08:35
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Undra hur många månader de blir kvar på mynt torget och norra bantorget innan de får åka hem till Afghanistan?
Det kan man undra.

I den intervju som Fatemeh Khavari gjorde med ETC, som återberättas i Nyheter Idag verkar det som om hon trodde att det skulle räcka med att de satt en dag för att politikerna skulle ändra sig. Det verkar så otroligt naivt och världsfrånvänt.

Framtiden just nu är rätt så oklar. De arrangemang de stått bakom (demonstrationen den 10/9, den landsomfattande strejken 12/9 och deltagandet vid gårdagens riksdagsdebatt) har inte givit så mycket. Utöver aktivister inom VISU, Expo/Tillsammansskapet och Refugees Welcome har inga svenskar anslutit. Snarare har det mer tydligt fått Ung i Sverige att framstå som ett verktyg för vänstern med Fatemeh Khavari som dess marionett.

Att Ung Vänsters informationssekreterare Elin Morén fungerar som Fatemeh Khavaris assistent (talskrivare, misstänker jag) och därtill fysiskt försöker förhindra att rörelsen granskas - hon blockerade en fotograf under gårdagen - är rätt bestickande. Sedan har vi Fatemeh Khavaris egna politiska ambitioner, hon vill bli politiker och i förlängningen statsminister. I nuläget ter det sig allt mer som hon låter den här charaden fortsätta för att förstärka sin egen position - att "strejken" i sig skulle leda till någon förändring bör hon vid det här laget inse att det inte kommer att ske.

Nu har de startat sin "bostadsförmedling" men det är ju bara löjligt.
Citera
2017-09-14, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det kan man undra.

I den intervju som Fatemeh Khavari gjorde med ETC, som återberättas i Nyheter Idag verkar det som om hon trodde att det skulle räcka med att de satt en dag för att politikerna skulle ändra sig. Det verkar så otroligt naivt och världsfrånvänt.

Framtiden just nu är rätt så oklar. De arrangemang de stått bakom (demonstrationen den 10/9, den landsomfattande strejken 12/9 och deltagandet vid gårdagens riksdagsdebatt) har inte givit så mycket. Utöver aktivister inom VISU, Expo/Tillsammansskapet och Refugees Welcome har inga svenskar anslutit. Snarare har det mer tydligt fått Ung i Sverige att framstå som ett verktyg för vänstern med Fatemeh Khavari som dess marionett.

Att Ung Vänsters informationssekreterare Elin Morén fungerar som Fatemeh Khavaris assistent (talskrivare, misstänker jag) och därtill fysiskt försöker förhindra att rörelsen granskas - hon blockerade en fotograf under gårdagen - är rätt bestickande. Sedan har vi Fatemeh Khavaris egna politiska ambitioner, hon vill bli politiker och i förlängningen statsminister. I nuläget ter det sig allt mer som hon låter den här charaden fortsätta för att förstärka sin egen position - att "strejken" i sig skulle leda till någon förändring bör hon vid det här laget inse att det inte kommer att ske.

Ja, håller med dig om ung i Sveriges bostadsförmelning löjligt och vill vilket syfte kan man undra eftersom de inte ens har uppehållstillstånd och ska hem till Afghanistan.
Riksdagsdebatten igår gav ingenting, meningslös debatt.
Citera
2017-09-14, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

MSM i Sverige granskar inte sådana här saker, man bara släpper fram det utan frågor om det låter bra. För några år sedan startade ett gäng identitetspolitiska aktivister den s k Blatteförmedlingen, en fejkat ideell firma med den pigga idén att...ja. ni förstår. Alla i PK-media applåderade. När någon journalist så småningom frågade: hur många riktiga jobb till invandrare har ni egentligen förmedlat, och vilka slags jobb? fräste en av ledarna till svar: det är en affärshemlighet och inget vi vill snacka om!

Dessutom insinuerade han/hon att den som ställer en sådan fråga egentligen nog är rasist.
Citera
2017-09-14, 09:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ja, håller med dig om ung i Sveriges bostadsförmelning löjligt och vill vilket syfte kan man undra eftersom de inte ens har uppehållstillstånd och ska hem till Afghanistan.
Riksdagsdebatten igår gav ingenting, meningslös debatt.
Skulle tippa att det är en form av pengatvätt: de har uppskattningsvis samlat ihop runt 800 000:- och kan dessa användas till en (AF-stödd?) projektanställning, kontor och telefoner så har de "gjort något".
Citera
2017-09-14, 09:48
Medlem
Någon som följt upp det här Swischkontot?
Citera
2017-09-14, 09:54
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
MSM i Sverige granskar inte sådana här saker, man bara släpper fram det utan frågor om det låter bra. För några år sedan startade ett gäng identitetspolitiska aktivister den s k Blatteförmedlingen, en fejkat ideell firma med den pigga idén att...ja. ni förstår. Alla i PK-media applåderade. När någon journalist så småningom frågade: hur många riktiga jobb till invandrare har ni egentligen förmedlat, och vilka slags jobb? fräste en av ledarna till svar: det är en affärshemlighet och inget vi vill snacka om!

Dessutom insinuerade han/hon att den som ställer en sådan fråga egentligen nog är rasist.
Han höll på med FAS 3 också...sedan torskade dom på moms fusk med en massa miljoner i skulder. Rå konkurs, bara en som tjänade på allt var Ivan Daza...Ha ha dumma Sverige igen...
Citera
2017-09-14, 09:54
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skycaptain
Någon som följt upp det här Swischkontot?
Nej men skulle vara högintressant, vill veta vart pengarna tagit vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in