2017-09-13, 20:49
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Är det slut med HVB - all inclusive inkvartering ?

Ja, nu är vi avskyvärda....

/Provokatör
Citera
2017-09-13, 20:57
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
De som orkar kan väl gå in och trolla järnet.

Låt de drunkna i hjälpsamma ansökningar så de verkligen kan inbilla sig att de har hela svenska gräsrotsfolket bakom sig.

Sedan när de ska placera ut alla förväntansfulla knölansikten kommer de bli gruvligt besvikna.

De kåtaste batikhäxorna borde väl klara av två, tre stycken snedögon. Rejäla dubbelmackor ala HVB style.

'Är det lite tyst på dagarna? Är du en medmänniska som ställer upp för andra? Vill du rädda ett liv? '

Vi bör hjälpa alla 'goda' kändisar och journos med arbetet att registrera en soffa för att få lite liv i hemmet. Vi vet ju att dom vill rädda liv men har nog bara inte hittat till denna bostadsförmedling och vissa kändisar är såååå dåliga på datorer.

/Provokatör
Citera
2017-09-13, 21:56
Medlem
spoilers avatar
"Under paroler som 'Asyl er en menneskeret' og 'Refugees Welcome' mødte en større gruppe op i Düsseldorf lufthavn tirsdag aften, hvor de demonstrerede mod hjemsendelsen af otte afghanere, der alle er dømt for grove forbrydelser i Tyskland - det skriver avisen Bild.

Blandt andet voldtægt og misbrug af børn.

Avisen tager forbehold for, om flokken af demonstrerende, der ifølge Bild talte godt 180 personer, var klar over, hvem de otte hjemsendte egentlig var.

Og her der langt fra tale om guds bedste børn - snarere tvært imod. Bild opridser forbrydelserne, som de otte er dømt for:

1. Voldtægt i forbindelse med grov vold.

2. Voldtægt og forsøg på grov vold.

3. Grov vold.

4. Grov vold og tvang.

5. Groft seksuelt misbrug af børn.

6. Røverisk overfald.

7. Groft seksuelt misbrug af børn.

8. Groft seksuelt misbrug af et barn, dobbelt forsøg på voldtægt samt flere forsøg på seksuel tvang."

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/tyskland-asylvenner-demonstrerede-imod-hjemsendelse-af-brutale-kriminelle/6823564
Citera
2017-09-13, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
'Är det lite tyst på dagarna? Är du en medmänniska som ställer upp för andra? Vill du rädda ett liv? '

Vi bör hjälpa alla 'goda' kändisar och journos med arbetet att registrera en soffa för att få lite liv i hemmet. Vi vet ju att dom vill rädda liv men har nog bara inte hittat till denna bostadsförmedling och vissa kändisar är såååå dåliga på datorer.

/Provokatör

Klockren idé!

Tänk vilken rolig svekdebatt det skulle kunna bli av detta. Aftonbladet eller dylikt slaskpress ställer Schyffert och andra hypokrater mot väggen varför de inte står upp för sina erbjudanden att härbärgera barnlajvare.
Citera
2017-09-13, 22:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Bra approach! Saxat från deras hemsida: 'Sverige behandlar dessa unga avskyvärt på många vis och att ta ifrån dem tryggheten av den vardag man skapat sen man kom hit är förödande. '

Ja man kan ju bli knivad eller våldtagen...

Djävla oskick, först oförskämda och otacksamma för att avslutas med ett hot.

/Provokatör

Allvarligt, ta en titt på nyheterna (mycket och bra i internationell media, inte alls lika mycket i svensk tv) om Rohingyas som flyr över djungel och floder från Burma, där deras byar bränns ner, till Bangladesh. Så här ser *riktiga* flyktingströmmar ut. Inga ipads eller snofsiga jackor, ingen arrogans.
Citera
2017-09-13, 22:12
Medlem
När HVB hemmen inte får 2000/dygnet blir dom utkastade bums ,kommer kändisarna ställa upp då..haha knappast och dom som gör det får fan sätta upp brandvarnare för får hazarerna inte som dom vill så eldar dom upp lägenheten..haha.
Citera
2017-09-13, 22:42
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Jag ser inga glädjande inlägg från trådens egna små sommarmammor och sommarpappor igår var trollen hoppfulla. Blev besvikelsen stor bland ungisverige? Inte orkat kollat kommentarer på Facebook. Lite orolig var jag till att behöva vakna upp till rubriken amnesti för alla ensamkommande Verkat ha varit ett fiasko har inte hasharerna studier, jobb och sysselsättningar? Hur lyckas ca 400 hashisar ockupera kammaren.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-09-13 kl. 22:44.
Citera
2017-09-13, 22:42
Medlem
Haldins avatar
https://nyheteridag.se/demonstrationsledaren-om-framtiden-i-sverige-malet-ar-att-bli-statsminister/

Hur kan man ha en sådan verklighetsfrånvarande syn på saker och ting? Det skulle bara ta ett dygn av protester sedan skulle alla få asyl, därefter tar det väl något år sedan blir man statsminister.
Citera
2017-09-13, 23:09
Medlem
Frixys avatar
Nu kommer naiva jag med ett inlägg igen.

Låt oss säga att de hade provat ett annat sätt. Lite frivilligt samhällsarbete eller nåt. Städat gator och parker, hjälpt gamlingar över gatan, skurat bort klotter eller vad vet jag. Positiva grejer, menar jag. Framför allt sett till att inga ur den egna gruppen uppträdde olämpligt, inte trakasserade flickor mm. Och samtidigt sagt "snälla, låt oss stanna".

Tror ni att fler hade varit välvilligt inställda då? Personligen känner jag att det är intrycket man får av att de bara kräver och kräver, men inte verkar vilja ge tillbaka, eller ens lära sig om svenska seder och bruk, som skaver i mitt öga.
Citera
2017-09-13, 23:23
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy

Låt oss säga att de hade provat ett annat sätt. Lite frivilligt samhällsarbete eller nåt. Städat gator och parker, hjälpt gamlingar över gatan, skurat bort klotter eller vad vet jag. Positiva grejer, menar jag. Framför allt sett till att inga ur den egna gruppen uppträdde olämpligt, inte trakasserade flickor mm. Och samtidigt sagt "snälla, låt oss stanna".

Tror ni att fler hade varit välvilligt inställda då? Personligen känner jag att det är intrycket man får av att de bara kräver och kräver, men inte verkar vilja ge tillbaka, eller ens lära sig om svenska seder och bruk, som skaver i mitt öga.

Kan ligga mycket i det du skriver.
De är i dag gapiga, skränande, krävande, parasiter som i handling visar att de inte vill göra ett hederligt handtag. De vill att folk ska försörja och serva dem med mat, kläder, filtar, tvätt, transport samt att de vill ha in ännu mera kosing.
Nä skicka hem jävlarna till Iran Afghanistan eller vart fan som helst bara de kommer ut ur landet
Citera
2017-09-13, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy

Det kan vara, men som jag framfört tidigare. Hazarerna är i de flesta fall från Iran. Enligt en iranier som jag är bekant med (disputerad sociolog) så är vi inte kloka om vi låter dem stanna eftersom de är Irans motsvarighet till romer och de har aldrig tillfört något positivt till det landet.
Citera
2017-09-14, 02:20
Medlem
Enligt min mening bör vi inte tillåta tiotusentals unga män att komma till Sverige varje år och rubba den naturliga könsbalansen i samhället.

Jag noterar för övrigt att det verkar ha blivit tystare kring de demonstrerande hazarerna efter att en person ur deras egen grupp oprovocerat knivhögg en polisman bakifrån och utsatte honom för livsfara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in