Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-14, 00:10
  #1249
Avstängd
Sovtutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Jag förstår det, men nu är det så att du kallar mig för idiot och troligtvis även rasist. Jag undrar dock när vi rasister har hävdat oss stå över andra folkgrupper? Jag har aldrig hävdat att jag står över andra raser. Men när det gäller rätten till vårt land, så anser jag att svensken skall vara herre i sitt eget land. Är det rasism? Anser jag mig stå över andra människor för att jag inte vill bli en minoritet i mitt eget land? Där mina förfäder bott och verkat i tusentals år? Jo enligt dig och SVT är jag rasist, men som sagt kan ni komma med belägg för det? Idiot!
Vad fan pratar du om?! Jag har inte kallat någon för rasist, jag själv är en Sverigedemokrat med ett svalt men existerande genuint intresse för Nordiska Motståndsrörelsen.

Självklart står den vita mannen över samtliga raser. Allt annat är idioti.
Citera
2017-09-14, 00:19
  #1250
Medlem
Är det ingen som vet att Ikeas reklambyrå i Sverige, och de som utformar "där livet händer"-reklamerna, är reklambyrån Åkestam Holst. Alltså samma reklambyrå som ordnade uppmärksammade reklamen för Audi med Kakan. Trodde det var allmänt känt.

Inte så förvånande så är Ikeas marknadschef
Patrik Nygren-Bonnier.

Här är en artikel med lite mer info, intervjuer med dem och deras tankar bakom reklamen m.m.
https://www.resume.se/nyheter/artikl...s-nya-koncept/


Edit:
Här ser man Åkestam och Holsts kunder http://www.akestamholst.se/#clients däribland Tele2, Audi, Pressbyrån, ATG, Kicks, Felix, RFSL, Spendrups, Olw, SAS m fl.

Här är medarbetarna på byrån
http://www.akestamholst.se/employees/. Det är kul att de själva utgår från den mångfald som de förespråkar och därför har NOLL svarta anställda på byrån. Majoriteten är istället vita och etniska svenskar med svenska namn, precis som på andra pk-företag som förespråkar mångkultur.
__________________
Senast redigerad av kuxm 2017-09-14 kl. 00:50.
Citera
2017-09-14, 00:22
  #1251
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sovtutan
Vad fan pratar du om?! Jag har inte kallat någon för rasist, jag själv är en Sverigedemokrat med ett svalt men existerande genuint intresse för Nordiska Motståndsrörelsen.

Självklart står den vita mannen över samtliga raser. Allt annat är idioti.

"Vart i reklamen skriver dom att raserna som bilderna illustrerar står över andra sorters raser?"

Jag misstolkade ditt inlägg. Men är du Sverigedemokrat är det förståeligt, då jag som tvättäkta rasist/nazist inte hatar folk på grund utav ursprung eller anser mig stå över andra. Så tar jag rasistkortet rätt så allvarligt. Även om jag är den första att erkänna att det är vår ras och civilisation som stått bakom de flesta upptäkter och uppfinningar, så förnekar jag inte andra raser deras rätt till existens vilket vissa försöker göra gällande. Jag reagerade helt enkelt på din syn utav "rasism", och det finns uppenbarligen olika tolkningar på vad rasism är. För mig är det inte ras hat.
Citera
2017-09-14, 07:21
  #1252
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuxm
Är det ingen som vet att Ikeas reklambyrå i Sverige, och de som utformar "där livet händer"-reklamerna, är reklambyrån Åkestam Holst. Alltså samma reklambyrå som ordnade uppmärksammade reklamen för Audi med Kakan. Trodde det var allmänt känt.

Inte så förvånande så är Ikeas marknadschef
Patrik Nygren-Bonnier.

Här är en artikel med lite mer info, intervjuer med dem och deras tankar bakom reklamen m.m.
https://www.resume.se/nyheter/artikl...s-nya-koncept/


Edit:
Här ser man Åkestam och Holsts kunder http://www.akestamholst.se/#clients däribland Tele2, Audi, Pressbyrån, ATG, Kicks, Felix, RFSL, Spendrups, Olw, SAS m fl.

Här är medarbetarna på byrån
http://www.akestamholst.se/employees/. Det är kul att de själva utgår från den mångfald som de förespråkar och därför har NOLL svarta anställda på byrån. Majoriteten är istället vita och etniska svenskar med svenska namn, precis som på andra pk-företag som förespråkar mångkultur.

Intressant.
Var det inte samma reklambyrå som låg bakom och sålde in de " nya moderaterna "?.
Citera
2017-09-14, 08:16
  #1253
Medlem
IKEA skiter i raser och ideologier, deras agenda går ut på att tjäna pengar och då riktar de sin reklam så att den faller alla i smaken oavsett ras, religion, hårfärg, hudfärg eller andra faktorer
Citera
2017-09-14, 08:21
  #1254
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Spana då in H&M barnkataloget.. 1/7 barn är ett vitt barn, resten hybrider, rena negrer eller asiater.

Den enda vita reklamen som jag har sett är Wasa knäckebröd, finner sådan jävla lycka när jag ser den.

När jag senast var i Shang hai så var mycket av klädesreklamen representerat av ljushyade kvinnor. Möjligtvis för att de klädesmärken som är populära hos kineser är just europeiska. Shang hai är ju även en internationell stad, dock långt ifrån multiculti. Tror inte att sand- och djungelfolk på reklam i Kina skulle klä sig bra (no pun intended).
Citera
2017-09-14, 08:56
  #1255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan80
IKEA skiter i raser och ideologier, deras agenda går ut på att tjäna pengar och då riktar de sin reklam så att den faller alla i smaken oavsett ras, religion, hårfärg, hudfärg eller andra faktorer

Hade det varit så hade enklast inte tagit med några människor alls i reklamen.
Om det måste vara med levande figurer så hade man kunnat haft tecknade bilder på djur med mänskliga drag.

Du underskattar verkligen stora företags makt som normaliserande krafter. Deras markandsföring - vad som är ok eller inte - bestäms inte av dem själva utan av tex massmedia, journalister, aktivister m fl.
Citera
2017-09-14, 09:03
  #1256
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
När jag senast var i Shang hai så var mycket av klädesreklamen representerat av ljushyade kvinnor. Möjligtvis för att de klädesmärken som är populära hos kineser är just europeiska. Shang hai är ju även en internationell stad, dock långt ifrån multiculti. Tror inte att sand- och djungelfolk på reklam i Kina skulle klä sig bra (no pun intended).

Sa ar det men da ar reklamen av helt annat orsak. Nu har ju alla politiker bestamt att Europa skall bli svart och till detta ser man svarta reklamer OVERALLT. Det ar som att bli pissad pa i underlage ala blatten i rinkeby som blev nerpissad. Jag kanner frustration varje javla gang.
Citera
2017-09-14, 09:14
  #1257
Medlem
Det har mer att göra med vem som ska köpa varan. IKEA är för det låga segmentet.

Titta i reklam för bättre saker så är mannen vit och maskulint överordnad kvinnan. Det kan vara bild på honom med vy inne från fönstret när han låser bilen sent på kvällen. Officiellt har han varit ute på jobb och förväntar sig att frun är hemma och sköter sig samt väntar kåt med drink i handen åt dem båda - sen blir det misshandel när något går fel, typ handduken är fel eller att han misstänker någon otrohet mitt i fyllan.

Egentligen har han knullat en minderåriga från nån sajt och frun vet precis allt om det men håller käften, för sist hon sa något så blev det extremt mycket stryk.

Det är den sortens reklam och segment.
Citera
2017-09-14, 09:29
  #1258
Medlem
thebandit777s avatar
IKEAs reklam är inte rasistisk, den är antivit. Och eftersom antivit = antirasistisk, så är IKEAs reklam antirasistisk.

Glasklart.
Citera
2017-09-14, 10:01
  #1259
Medlem
rostigamazons avatar
Ikea framställer sig som multikulti för att sälja mer, det handlar bara om försäljning och pengar, nu för tiden ska alla tjäna pengar på multikulti.
Citera
2017-09-14, 10:48
  #1260
Medlem
Wayaheads avatar
För den som varit observant så har hela reklambranschen har gått i armkrok med MSM, sedan lång tid tillbaka! Raseringen av Sverige har sedan 70-talet eskalerat oavbrutet för att numera vara uppe i ett ohämmat och sinnesjukt crescendo!

Politiker, myndigheter och journalister sänker Moder Svea sakta och säkert. Ser man tillbaka på polistiska beslut så är det väldigt enkelt att förstå att resultatet inte kan bli något än det man har idag.

"Kvinnans frigörelse", feminism, dagisuppfostran, vänstern tar över / får ett strupgrepp på statsmedia, beslutet om mångkulturellt samhälle, kvoteringar, antagningskraven till Polishögskolan sänks samtidigt som ekonomiska resurser dras in, nya lagar som hmf, diskriminering, journalistiken i de stora tidningshusen kör i diket, HBTQ-certifiering utav Försvarsmakten, implementeringen av värdegrundsutbildning inom alla myndigheter, genusutbildningar, allas lika värde, etc......

En hel jävla befolkning hjärntvättad, samtidigt som Haggan Andersson häromveckan säger att Sverige går som tåget!

Jo tjena, se bara på skola, vård, omsorg, upprätthållandet av lag och ordning, boendesituationen, arbetslösheten bland invandrare, islamska apologeter som vinner terräng, etc.....

Raseringen av Sverige går som smort!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback