2017-09-10, 17:32
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Nej jag har varit där och plockat blåbär på själv plockningen av amerikanska blåbär som de har ute på Dillö... som enligt mig är en pytte liten ö!!
... och för övrigt en liten livsfarlig smal bro för att komma över till tycker jag!

Är det inte så att Dillö egentligen mer är att betrakta som en halvö på Torsö som däremot är en riktig ö.
Ser att det rinner ett litet vattendrag som avskiljer Dillö från Torsö men det är väl inte mycket större än ett dike.
Citera
2017-09-10, 17:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nej, det jag talade om för dig att jag skulle kolla, var inte något ang. Freija, utan en annan skribent.

Jag har nu gått igenom alla PM mellan Freija och mig. (Jag har alla kvar.) Det enda jag nämner något från en annan skribent, är detta:

"Det var alltså, enligt Kejsarinnan, två hemtjänsttanter som befunnit sig vid torget. De hade sett en bil med två män i. Den ene killen sade de var lik en Anders Norlander (radio-/TV-affär?). De menade att PR:s bror var lik Anders N. Därav drog de slutsatsen att kíllen var PR:s bror, MR. Eftersom killen var lik AN, och MR var lik AN, och de drog slutsatsen att killen alltså var MR, så antog de att killen bredvid var PR. Logik på hög nivå."

Jag har även lagt ut PM från Kejsarinnan (avstängd sedan länge) i tråden, ang. denna fråga.

Det finns alltså INGET som du skrivit som jag vidarebefordrat till Freija. Påstår du det, ljuger du.

Någon var det i alla fall. Mina ordval kom tillbaka i antingen tråden eller i PM.
Citera
2017-09-10, 17:36
Medlem
BlurryFace69s avatar

Denna tråden har verkligen blivit
helt sjuk....

Energin läggs på troll o på vilka som bestämmer och hur mkt tjafs och annat oseriöst som kommer fram Tråkigt tråkigt!!

Att få tråden framåt är
Väl att få reda på vilka som inte har
alibi den natten Helena försvann?
Nån som fanns i hennes närmre bekantskapskrets.

PR - hans Alibi verkar svagt
KM - minns inget 2 timmar
PU - ?
MR - var han hemma eller var han på stan
BB - kom hem sönderriven på natten

Jag tror att i denna grupp från någon/några finns iaf svar på vad som kan ha skett..
PK kanske oxå vet nått?

Eller vad tror ni?
Citera
2017-09-10, 17:52
Medlem
Citat:
Nu är jag inte Ugglan, men jag svarar ändå. PW skrev i ett mail till någon i tråden att det var hon och MÖ som kontaktade mannen, inte tvärtom. Det postades igen för några dagar sedan, har jag för mig.

Efter att ha fått ok från polisen (i praktiken LJ). PW skulle knappast göra något i HA-fallet utan polisens godkännande. Kanske är detta bara ett rävspel? Svårt att veta. Det verkar i alla fall inte ha fört fallet framåt.

Men tydligen har Kalla Fall-gruppen nu försvunnit ut i periferin. Vem vet - det kanske var det som var syftet.
Senast redigerad av nopomil 2017-09-10 kl. 18:03.
Citera
2017-09-10, 17:59
Medlem
Mannen med pilotglasögon vill ju inte att hans egna röst ska höras i radiointervjun med honom.
Har han kanske en röst som folk lätt skulle känna igen,en välkänd röst för folk i Mariestad,kanske en speciell dialekt? Skulle folk känna igen K.M, M.R eller vem det nu var på rösten?
Citera
2017-09-10, 17:59
Medlem
Citat:
Mycket tråkigt att trådens fokus numera till stor del verkar vara inriktad på personangrepp och skitsnack, och inte det som är trådens ämne: Helenas försvinnande.

Sant, Prinzezzan

- Har du fått fram några nya uppgifter ang. taxiresan till Stadt från festen i Töreboda?
Citera
2017-09-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69

helt sjuk....

Energin läggs på troll o på vilka som bestämmer och hur mkt tjafs och annat oseriöst som kommer fram Tråkigt tråkigt!!

Att få tråden framåt är

PU - ?

Jag tror att i denna grupp från någon/några finns iaf svar på vad som kan ha skett..
PK kanske oxå vet nått?

Eller vad tror ni?

Ja det är bara kaos!
Man måste väl kunna ha olika åsikter och tro på olika gm pilot och sedan pussla ihop tillsammans.

Jag vet genom min källa att KM är pilot, detta är ju inget nytt.

Någon annan är av en helt annan åsikt för att tex det har du hört något helt annat av någon kan vara dennes nära anhörig till exempel ... osv

.. Sen kan ju trovärdigheten spekuleras i all evighet!
Man kan ju inte av naturliga skäl ange sin källa detta har vi ju pratat om i all evinnerlighet! Alla är vi anonyma just därför.

Men just nu måste gärningsmannen vara väldigt nöjd eftersom alla misstänker/ misstror alla!
Citera
2017-09-10, 18:26
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69

helt sjuk....

Att få tråden framåt är

PU - ?

PK kanske oxå vet nått?

Eller vad tror ni?

Jag tror att när testresultatet kommer angående bloddroppen på skon (oavsett resultat) kommer polisen ta in pilot på nytt och "kölhala" honom. Vem vet? Kanske det händer något redan i veckan.
Mycket mystiskt det här med MR och huruvida han kände KM eller inte..
Hans frånvaro i tråden att svara på detta är givetvis till hans nackdel angående trovärdighet.

Jaja...Vi får se!
Citera
2017-09-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Ja det är bara kaos!
Man måste väl kunna ha olika åsikter och tro på olika gm pilot och sedan pussla ihop tillsammans.

Jag vet genom min källa att KM är pilot, detta är ju inget nytt.

Någon annan är av en helt annan åsikt för att tex det har du hört något helt annat av någon kan vara dennes nära anhörig till exempel ... osv

.. Sen kan ju trovärdigheten spekuleras i all evighet!
Man kan ju inte av naturliga skäl ange sin källa detta har vi ju pratat om i all evinnerlighet! Alla är vi anonyma just därför.

Men just nu måste gärningsmannen vara väldigt nöjd eftersom alla misstänker/ misstror alla!

Tror inte GM är speciellt nöjd med läget. Polisen jobbar ju lite mer med detta än vad som spekulerats. Det GM gjort är att hela tiden försökt ligga steget före polis, FB etc.
Skulle vilja att polis släppte lite uppgifter till allmänheten - tror inte de förstår hur mycket allmänheten o det sociala spelet faktiskt spelar roll.
Citera
2017-09-10, 18:36
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag tror att när testresultatet kommer angående bloddroppen på skon (oavsett resultat) kommer polisen ta in pilot på nytt och "kölhala" honom. Vem vet? Kanske det händer något redan i veckan.
Mycket mystiskt det här med MR och huruvida han kände KM eller inte..
Hans frånvaro i tråden att svara på detta är givetvis till hans nackdel angående trovärdighet.

Jaja...Vi får se!

Vilket han ju bl.a delar med BW o KM som är ännu mer frånvarande (iaf som sig själva). PU som varit lite mer i farten har å andra sidan inte lyckats speciellt bra med att övertyga oss om sin oskuld.
Citera
2017-09-10, 18:42
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Sant, Prinzezzan

- Har du fått fram några nya uppgifter ang. taxiresan till Stadt från festen i Töreboda?

Åkte inte HA och UA i olika fordon och tidpunkt tillbaka till Mariestad ?
Citera
2017-09-10, 18:43
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Vilket han ju bl.a delar med BW o KM som är ännu mer frånvarande (iaf som sig själva). PU som varit lite mer i farten har å andra sidan inte lyckats speciellt bra med att övertyga oss om sin oskuld.

Nja, tycker inte MR går att jämföra rakt av med BW och KM eftersom MR har varit aktiv i tråden i motsats till de andra två. PU är ett annat kapitel.
Tycker därför att MR borde svarat i tråden angående denna frågan såvida han är oskyldig vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in