Citat:
Ursprungligen postat av
oLf
Ta det inte personligt, jag blir irriterad på alla som medvetet feltolkar, undviker inlägg vilka de inte klarar av att svara på, kräver en standard från andra och har en helt egen för sig själv osv.
När man måste bete sig på det viset så kanske det är dags att ta sig en ordentlig funderare över sina ideologiska föreställningar.
Både jag och flertalet andra har gett dugliga svar på din TS men du väljer att inte svara på dem utan ofta istället inlägg som inte ens berör TS. Du verkar mest fiska efter bekräftelse för dina fördomar om antifeminister snarare än att ha någon faktisk dialog.
Jag ger det ett försök till.
Antifeminism är inte en ideologi, det är avståndstagandet från en ideologi.
En antifeminist har säkerligen diverse ideologiska preferenser men det finns inga sådana som alla antifeminister har gemensamt då antifeminism som sagt inte är en ideologi.
Men jag skulle gissa på att antifeminister rent generellt är mer till höger än vänster och mycket oftare än inte är de män, mer än så kan jag nog inte generalisera.
Vad vill en antifeminist? Ja de vill kritisera feminism.
Så jag ska inte ta dina invektiv riktade mot min person som "personliga" ok.
Så? har du gett svar på mina frågor i TS? det inlägget har jag helt missat, kan du vänligen citera eller ge mig numret på det så ska du få svar.
Citat:
Antifeminism är inte en ideologi, det är avståndstagandet från en ideologi.
jepp, det är som jag skrev i tidigare inlägget att ställa sig i rakt mostatt ände till feminism i detta fallet. Dvs du är emot lika rättigheter som rösträtt/ arvsrätt/ medborgliga rättigheter etc.
lika möjligheter och skyldigheter för kvinnor och män.
Fint då vet vi.
Citat:
En antifeminist har säkerligen diverse ideologiska preferenser men det finns inga sådana som alla antifeminister har gemensamt då antifeminism som sagt inte är en ideologi.
Jo ni upprepar detta, men! jag frågar enskilde antifeministen vad hans idéer kring detta är.
Citat:
Men jag skulle gissa på att antifeminister rent generellt är mer till höger än vänster och mycket oftare än inte är de män, mer än så kan jag nog inte generalisera.
Absolut. extremhögern t.o.m skulle jag säga.
Citat:
Vad vill en antifeminist? Ja de vill kritisera feminism.
ok, så vi ska ha ett samhälle som ska struktureras kring: kritisera feminism?
Ska detta ske i skolor? politiskt? ideologiskt? etc?
Man kan ju tänka sig att vi istället för att lära ut genusbegreppen i skolan, dvs hur våra könsroller konstruerats genom tiderna, så kan vi lära ut att just kivnnor är biologiskt skapade att enbart ta allt ansvar för hem och barn? medan män är genetisk skapade att tjäna alla pengar?
Bra "antifeministisk" upplägg?
Vidare kan vi ju politiskt börja begränsa kvinnors möjligheter studera och inneha yrken.
ex. ta bort dagis, ta bort aborträtten,
För varför skulle de? De är ju inte biologiskt funtade att tjäna pengar utan de ska ju avla ungar.
Sen kan vi kära massiv kampanj mot kvinors rättigheter i kyrkor/ politiken/ samhällsdebatten etc etc.
Nått sånt?