2017-09-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Man kan ju inte svara på något man vet ödelägger ens ideologiska fantasier. Förstår du väl.
Merapi har redan bestämt sig för vad "fienden" tycker och tänker och försöker nu bara bevisa sin moraliska och intellektuella överlägsenhet (vilket blir svårt).

Nazisterna hade redan bestämt sig för vad judarna tyckte och tänkte, och var också säkra på sin egen moraliska och intellektuella överlägsenhet.

Moderator kan slänga tråden, den fyller inget annat syfte än att göda ett redan övergött ego.

För helvete, läs exakt vad Celeno svarar....läs han inlägg! VAD finns det för något av minsta lilla substans i hans inlägg att svara på ens?

Citera
2017-09-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
För helvete, läs exakt vad Celeno svarar....läs han inlägg! VAD finns det för något av minsta lilla substans i hans inlägg att svara på ens?

Du ställer frågan vad antifeminismen vill, men tycker inte att Celeno's svar duger? Vad är då vitsen med tråden?
Citera
2017-09-12, 21:32
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att pansarvecket är on eller off topic, du däremot beklagar dig över andra som går OT när du själv ideligen gör detsamma. Därav hyckleriet.

Var har jag beklagat mig?
jag skrev att du kan söka denna info någon annstans för det är ot. ett helt annat ämne som det finns sju mil av tråd kring redan.

Jag alltså varken gnäller på dig eller anklagar dig, jag bara konstaterade fakta.
Citera
2017-09-12, 21:36
Medlem
Citat:
Var har jag beklagat mig?
jag skrev att du kan söka denna info någon annstans för det är ot. ett helt annat ämne som det finns sju mil av tråd kring redan.

Jag alltså varken gnäller på dig eller anklagar dig, jag bara konstaterade fakta.

Då är det ju väldigt lustigt att du spenderat flertalet inlägg på just det ämnet. Skriv hellre att du redan avhandlat vad du tyckte i frågan.

Whatevvs.
Citera
2017-09-12, 21:41
Medlem
Citat:
Du ställer frågan vad antifeminismen vill, men tycker inte att Celeno's svar duger? Vad är då vitsen med tråden?

Du menar bara för att jag ställer en fråga så MÅSTE jag tycka att alla svar duger?

Säg mig? måste jag tycka alla svar är rätt också?

"Avskaffa samtliga statliga satsningar och bidrag till projekt och organisationer som diskriminerar eller kräv att de slutar diskriminera."

Där har du celenos förslag...helt obegripligt luddigt och omöjligt att genomföra eftersom det bygger på vad han tycker ska kallas diskrimination.

Och nej jag tänker verkligen inte sätta mig diskutera detta i 3 km tråd med någon som Celeno, eftersom jag vet att det inte går få ur honom något annat än: totalt vilse i pannkakan och att han kallar allt och alla för: "fascist".
Liksom hans signum.

Och vet du vad....det behöver jag heller inte.
ok?
Citera
2017-09-12, 21:44
Medlem
Citat:
Då är det ju väldigt lustigt att du spenderat flertalet inlägg på just det ämnet. Skriv hellre att du redan avhandlat vad du tyckte i frågan.

Whatevvs.

I andra trådar, knappast i denna annat än som bisak som sagt.

Och du ville ha något som jag ansåg skulle behöva en lång utläggning, vilket jag tyckte du kunde få via att googla samtyckelagen istället. Går avsevärt smidigare.

(är ju väldigt intressant ni blir så jäkla irriterade på min existens på detta forum, så ni kosntant går till angrepp på vad jag väljer svara på, eller inte svarar på, eller hur jag svarar eller inte svarar, lite underhållande faktiskt om det inte vore så uppenbart patetiskt. )
Senast redigerad av Merapi 2017-09-12 kl. 21:51.
Citera
2017-09-12, 22:31
Medlem
Hexen666s avatar
Jag försöker väl svara fröken i ordningen 5011.

Är antifeminism en ideologi? Nej, den är inte organiserad eller styrd på något sätt utan det är en lös samling människor från alla politiska läger som har olika invändningar mot olika ideologiska inslag inom rörelsen feminism.

Förändringar i det svenska samhället? Det beror helt på var på den politiska skalan en antifeminist placerar sig, således finns inget specifikt för just en antifeminist.
Hur ska Sverige se ut gällande kön/genus? Det beror helt på vilken antifeminist du frågar men gemensamt verkar att dom/vi vill att staten ska ha mindre inflytande över hur män och kvinnor väljer att leva sina liv.

Jag har tidigare förklarat mina ståndpunkter mer ingående men det räcker tydligen inte? Vad vill du?
Citera
2017-09-12, 22:38
Medlem
Hexen666s avatar
Vad vill en ateist? Ingenting, han tror bara inte på en gud. Kanske skulle vi börja kalla oss för afeminister istället?
Citera
2017-09-12, 22:43
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
"Avskaffa samtliga statliga satsningar och bidrag till projekt och organisationer som diskriminerar eller kräv att de slutar diskriminera."

Där har du celenos förslag...helt obegripligt luddigt och omöjligt att genomföra eftersom det bygger på vad han tycker ska kallas diskrimination.

Luddigt? Eftersom du läser celenos inlägg så torde det framkomma exakt vad han vill ha istället för som det är nu när det ska baseras på kön och hudfärg om du är kompetent eller inte.

Det går snabbt att inse vad celano förespråkar vilket han även sagt otaliga gånger. Meritokrati.

Roligt att du skriver: "det bygger på vad han tycker ska kallas diskrimination".

Säg mig vad skiljer celenos "diskrimination" mot feminsters "diskrimination"?
Citera
2017-09-12, 22:45
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Lustigt. Folk har aldrig tyckt det har varit särskilt svårt att begripa.

Om bögar inte får handla på ICA, det är diskriminering.
Det är väldigt lättförståeligt i lagtexten: http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/diskrimineringslag-2008567_sfs-2008-567

Se där, läs och lär.

Påstår du att det är luddigt så är du faktiskt riktigt efterbliven. Är väl därför du kallar det för "diskrimination".
Citera
2017-09-12, 22:46
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Vad vill en ateist? Ingenting, han tror bara inte på en gud. Kanske skulle vi börja kalla oss för afeminister istället?

Smart ändå att ha olika inriktningar på feminism.

Hur stort offer är jag? Sen så väljer man det som man tycker speglar sin offernivå.
Citera
2017-09-12, 22:50
Medlem
Citat:
(är ju väldigt intressant ni blir så jäkla irriterade på min existens på detta forum, så ni kosntant går till angrepp på vad jag väljer svara på, eller inte svarar på, eller hur jag svarar eller inte svarar, lite underhållande faktiskt om det inte vore så uppenbart patetiskt. )

Ta det inte personligt, jag blir irriterad på alla som medvetet feltolkar, undviker inlägg vilka de inte klarar av att svara på, kräver en standard från andra och har en helt egen för sig själv osv.

När man måste bete sig på det viset så kanske det är dags att ta sig en ordentlig funderare över sina ideologiska föreställningar.

Både jag och flertalet andra har gett dugliga svar på din TS men du väljer att inte svara på dem utan ofta istället inlägg som inte ens berör TS. Du verkar mest fiska efter bekräftelse för dina fördomar om antifeminister snarare än att ha någon faktisk dialog.

Jag ger det ett försök till.

Antifeminism är inte en ideologi, det är avståndstagandet från en ideologi.
En antifeminist har säkerligen diverse ideologiska preferenser men det finns inga sådana som alla antifeminister har gemensamt då antifeminism som sagt inte är en ideologi.

Men jag skulle gissa på att antifeminister rent generellt är mer till höger än vänster och mycket oftare än inte är de män, mer än så kan jag nog inte generalisera.

Vad vill en antifeminist? Ja de vill kritisera feminism.
Senast redigerad av oLf 2017-09-12 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in