2017-09-08, 13:21
Medlem
AX64s avatar
Kan förresten nämna att det finns många skäl till att förekomma på Lexbase. Få är speciellt allvarliga. Man kan exempelvis förekomma i en anmälan, men av annat skäl än att man har begått ett brott, utan för att man t.ex. varit ett vittne. Vill du vara helt säker så kan du ju begära ut handlingar om honom och se efter om han verkligen är en galen yxmördare... är han inte det så kan du gott prata med honom.
Citera
2017-09-08, 13:39
Medlem
Handlar inte om att jag inte vågar snacka med honom bara för att han förekommer på Lexbase utan för att han ger allmänt dåliga vibbar. Ibland får man gå på magkänslan. Hade han fortsatt efter samtalet och störningsjouren hade dykt upp hade han direkt kopplat detta till mig så nej tack. Vill notera att han INTE bryr sig om när man signalerar genom att man bankar/slår i element. Hade inte en normalt funtad människa tänkt att "oj nu stör jag grannarna, klockan är ju faktiskt 2 på natten, dags att lugna ner sig"?

Vissa människor är tyvärr rent jävla respektlösa och kör sitt eget race och skiter fullständigt i sin omgivning.
Citera
2017-09-08, 13:51
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonpulver
Handlar inte om att jag inte vågar snacka med honom bara för att han förekommer på Lexbase utan för att han ger allmänt dåliga vibbar. Ibland får man gå på magkänslan. Hade han fortsatt efter samtalet och störningsjouren hade dykt upp hade han direkt kopplat detta till mig så nej tack. Vill notera att han INTE bryr sig om när man signalerar genom att man bankar/slår i element. Hade inte en normalt funtad människa tänkt att "oj nu stör jag grannarna, klockan är ju faktiskt 2 på natten, dags att lugna ner sig"?

Vissa människor är tyvärr rent jävla respektlösa och kör sitt eget race och skiter fullständigt i sin omgivning.

Jag skulle tycka det är mycket jobbigare med en irriterad granne som bankar ständigt än en som knackar på och säger vad som stör. Prova. Även om personen är yrkesmördare så lär denne knappast ge sig på dig bara för att du framför dina åsikter en gång.
Citera
2017-09-08, 15:54
Medlem
Overklighetss avatar
Blattar saknar tyvärr förmågan att ta till sig av ett enkelt klagomål. De känner sig direkt förnärmade och kommer se dig som en fiende efter det. Utfallet kan mycket väl bli tvärt emot vad du är ute efter. Det krävs mer konkreta åtgärder för dessa typer.
Citera
2017-09-08, 16:28
Medlem
Tutlurs avatar
Jag har ungefär samma situation som din. Bor i en trapp med bara Ali, Muhammeds IS krigare osv. Finns en annan svensk förutom jag. Jag har infört nolltollerans. Minsta ljud efter 22 så ringer jag stör.jouren direkt. Men det är inte det värsta, det värsta är att på eftermiddagarna så springer deras jävla apbarn omkring på gården, i trapphuset, överallt och väsnas och INGEN vuxen ryter till. Det slutar alltid med att jag får gå ut när jag inte står ut längre och säga till. Då funkar det en stund men sen är det igång igen. Skrik, vrål, skrap. Dessutom ser gården ut som nån jävla bakgata i Bagdad sen mörkermännen kom. Slutsats. Du kommer aldrig vinna. I sverige så har dessa orcher immunitet. Det vi får göra är att köpa oss brf:er i dyra områden som ännu inte hunnit bli berikade.

Sverige 2017. Skjut mig

Edit: Bästa var när när tvn inte hade fungerat på nån månad och tekniker kom för att undersöka. Då blev det nästan en polisinsats för att han skulle få åtkomst till lägenheten ovanför mig "för det var en ensam orch-kvinna där utan sin troll-man". Hyresvärden hade inte balls nog att bara kräva tillträde för då blir de anmälda direkt enligt chefen på fastighetsbolaget. Så jävla stört. Och ja, självklart berodde felet på att mena-trollen hade kopplat lite själva i deras tv-jack.

Skjut mig igen
Senast redigerad av Tutlur 2017-09-08 kl. 16:32.
Citera
2017-09-08, 16:49
Medlem
mhns avatar
"Prata med honom"... Really? Idiottips. Det kommer aldrig att funka. Mussen vet att han stör, men han bryr sig inte. Jag har själv haft störande grannar, och försökt prata med dem. En arab blev kränkt och fortsatte som vanligt. En annan brydde sig inte och fortsatte som vanligt. Jag flyttade till slut.

Jävlas med fanskapet. Klistra igen nyckelhålet, skratcha hans bil, häll in stinkande vätskor i brevinkastet osv.

Att misshandla skithögen kan funka, men risken finns att du hamnar i finkan. Eller att han jihadar dig.
Citera
2017-09-08, 16:59
Medlem
Är ganska säker på att det är anonymt att ringa störningsjouren. Har själv haft dom på mig ett par gånger när jag var yngre och det blev lite väl mkt fester. Där jag bodde hade dom ett 3 strike system men vi klara oss undan en av dom för dom ville vara snälla. Flyttade ganska snart ut därifrån i risk att bli vräkta.

MEN! Jag kan ha fel här men jag kan ha läst att iförsta hand ska man själv klaga innan man ringer störningsjouren, främst för att det är svårt ibland att avgöra hur lyhört det är.
Det gjorde dock inte våra grannar och vii fick ö då prick i registret
Citera
2017-09-08, 17:31
Medlem
Tjoflos avatar
Mobilen fångar inte in ljud så bra vid inspelning om källan är en bit ifrån. Gäller även basljud. Skaffa någon riktig mic som du kan använda och samla på dig lite material, sen skickar du dessa till hyresvärden. Sen fortsätter du så tills de har mycket bevis vid flera tillfällen.

Fick en jobbig pissgranne varnad när han alltid spelade NRJ skit så fort han kom hem och tidiga helger så fort han vakna.
Citera
2017-09-09, 01:27
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
det roliga är att ringa störningsjouren är ett giltigt skäl att vräka någon
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/vrakt-for-att-hon-klagade?

Hur gick det med den där historien sen? Det var ju 10 år sedan.
Citera
2017-09-09, 14:35
Medlem
Hantera störig granne som spelar musik? Redan testat en sak men det fungerade inte.

Hej,

Har en granne över mig som tidigare spelat hög arabisk musik. De hade inte bra högtalare (men högt) så det blev som ett burkig ljud i hela vår lägenhet. Detta skedde mest dagtid men ibland nattetid.

De bråkar/skriker även relativt ofta med varandra. Det är en arabisk? man och svensk tjej. På natten dunsar det i golvet och saker släpas och dylikt. Genom väggen verkar mannen vara ganska aggressiv och inget jag egentligen ville konfrontera så jag och min sambo gjorde en feg men smart sak. Vi skrev ett anonymt brev/lapp där det stod kortfattat att vi hör när han spelar sin musik, att vi förstår att han har musikintresse men att vi andra grannar hör det också och skulle uppskatta om han skulle kunna tona ner. Så la vi den i hans brevlåda. Efter det vart det lite lugnare.

Nu cirka ett halvår senare verkar det som han har köpt ny stereo, med mycket djupare bas. Man hör tex basen från när manliga karaktärer pratar på hans tv på nätterna.

Vad blir nästa steg? Konfronterar helst inte honom då han verkar explosiv/aggressiv, samt han vet inte vem jag är. Tror inte våra lägenheter har störningsjour
Citera
2017-09-09, 14:39
Medlem
kattsvins avatar
Knacka på och be han sänka?
Citera
2017-09-09, 14:46
Medlem
Extremeflys avatar
Har du prövat ringa väktare? Eller hyresvärd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in