Citat:
Nej det är verkligen inte trovärdigt att man skulle öppna luckan och sedan få den i huvudet med sådan kraft som PM påstått var fallet. Särskilt om hon inte fick den över jämviktspunkten så är det extra otroligt, snarast fullständigt omöjligt att få den i huvudet. Jag tycker du ska försöka tänka lite i bilder och inte i ord så kanske (fast jag vågar knappt hoppas på det) så kanske det klarnar lite för dig hur det ser ut när en människa befinner sig i och kring luckans öppning.Kan det inte vara så, att Kim fick bråttom upp och började slita i luckan själv, p.g.a. att M hade gjort närmanden mot henne? Medan M var fullt upptagen med att få upp båten till ytan helt på egen hand. Tysken är inne på det. Han skriver - fritt översatt - att hon kan ha utnyttjat den minuten då han var upptagen med att blåsa ut tankarna etc. till att kila uppför stegen och öppna luckan. Om hennes styrka inte räckte eller om hon inte fick den över jämviktspunkten, så kan hon ha fått den i huvudet. Hon hade med säkerhet inte fått undervisning i hur man sköter luckan. Det kunde också gå till så att han först blåste ut den främre och därefter den bakre dyktanken - och då kom båten upp starkt lutande med fören först och då hade luckan överhuvudtaget ingen jämviktspunkt mer. [...]
Citat:
Det är teoretiskt möjligt att ett UFO från en främmande civilisation dödade KW, det gör inte att det är det minsta troligt eller ens värt att beakta.
Citat:
Nej det hade den inte varit, min fetmarkering:https://www.transportstyrelsen.se/sv/sjofart/Fartygsregistret-sjofartsregistret/
"Om fartyget är minst 12 meter långt och minst 4 meter brett är det ett skepp, annars är det en båt."
Notera att det står och, det står inte eller. Nautilus är smalare än 4 m och är därmed inte ett skepp med svenska regler trots att den är längre än 12 m.
Senast redigerad av skunkjobb 2017-09-12 kl. 23:07.
Senast redigerad av skunkjobb 2017-09-12 kl. 23:07.