Citat:
Ursprungligen postat av
morboso
Så frågan är om kontraktet friar från straffrättsligt ansvar vid död utan uppsåt, men som uppstått på grund av oaktsamhet "fahrlässige Tötung". Fråga Merlin du, jag tror dock inte det. Kan inte gå i god för det och tänker inte killgissa.
"killgissa" är det ett ord liknande "mansplaina" eller?

Jag är lite frestad att starta ett medlemskap där, men jag vet inte om min tyska är tillräckligt bra...
On topic, från German Merlin igen. Vi pratade ju förut om P skulle ha kunnat se K:s trosor när hon klättrade i tornet i kjol. Så här svarar han på en liknande fråga där någon noterat hennes konstiga klädsel för en ubåtstur:
"Kleiderordnung? Nein gibt es nicht. Ich sag Gästen sie sollen sich keine neuen Klammotten anziehen- im Boot gib es Öle, Fette, Schmutz.. Über Frauen im Rock freut sich die Besatzung wenn sie die Leiter runterkommen.. Der Kommandat geht immer als letzter runter und als erster rauf - und hat infolgedessen nichts davon."
Min översättning:
"Klädselregler? Nej det finns det inte. Jag säger åt gäster att de inte ska ta på sig några nya plagg - i båten finns det olja, fett, smuts. Besättningen gläder sig alltid åt kvinnor i kjol när de kommer ner för stegen... Kaptenen går dock alltid sist ner och först upp - och har på grund av detta ingen glädje av det (inget för det)."