2017-09-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men hörde ni vad han sa sedan då, och man ser lite av det också! Det här är ju jättehett! En liten motorbåt närmade sig ubåten och åkte rakt mot den, medan M och K stod där i tornet. Sedan åkte filmaren tyvärr vidare så han såg inte vad som skedde. Men kan det ha kommit en tredje person ombord ifrån motorbåten?
Självklart har det gjort det. Och den personen hjälpte till att stycka Kim och slänga ut delarna i havet.
Citera
2017-09-12, 15:32
Medlem
Merwinnas avatar
"Wenn er nur das Boot vorführen will kann er das in Kopenhagen im Hafen vor dem Liegeplatz machen,
dreht ein paar Runden und taucht dort. Ist dort auch 7 m tief. Hat er dort oft gemacht. Dazu muss er nicht rausfahren.
Nein die Motivation so spät und so schlecht ausgerüstet und mit nur einer 1 Mann Crew
noch rauszufahren muss eine andere gewesen sein."

Tysken igen, han som kände M personligen och själv äger en ubåt. Han tycker att hela turen var en konstig sak att göra, min översättning:

"Om han bara ville visa upp båten kunde han ha gjort det i Köpenhamns hamn, vid kajen, åkt ett par rundor och dykt där. Det är ju 7 m djupt där. Det har han ofta gjort också. För den sakens skull behövde han inte fara iväg. Nej, motivationen till att så sent och så dåligt utrustad och med endast en besättningsman fara iväg måste ha varit en helt annan."
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-12 kl. 15:36.
Citera
2017-09-12, 15:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Når ble jeg dansk? Du må ha lite kunnskap om dine naboland.

Är du norsk? Jag hör skillnaden i tal men ser den inte alltid i skrift. Ja, hur eller hur så är det inte svårare för dig än för mig t.ex. att meddela danska polisen. Men jag tror som sagt att de har materialet, de lär ju också scanna hela internet för att se om något nytt dyker upp.
Citera
2017-09-12, 15:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Självklart har det gjort det. Och den personen hjälpte till att stycka Kim och slänga ut delarna i havet.

Såg du filmen? Det ÄR faktiskt en liten motorbåt som styr rakt mot ubåten.
Citera
2017-09-12, 15:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Men hörde ni vad han sa sedan då, och man ser lite av det också! Det här är ju jättehett! En liten motorbåt närmade sig ubåten och åkte rakt mot den, medan M och K stod där i tornet. Sedan åkte filmaren tyvärr vidare så han såg inte vad som skedde. Men kan det ha kommit en tredje person ombord ifrån motorbåten?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Låt oss anta att:

- en person till kommit ombord. Varför säger inte PM det? Vad tjänar han på att tiga om det?
- sagda person styckat Kim alternativt tagit med sig Kims kropp i sin båt för vidare styckning. Varför säger inte PM det? Vad tjänar han på att tiga om det?
Citera
2017-09-12, 15:40
Medlem
dontblamecains avatar
Citat:
Men sluta nu. M hade ju varit ute med den där båten ensam massor av gånger, han brukade t.o.m. sova ensam på botten - det vet vi ju. Jag har sett den där filmen när några klantar ska "hjälpa till" att hoppa i landet och ta emot ett rep, men detta var helt säkert något M gjorde bara för att de skulle få känna sig lite som sjömän. Självklart klarade han detta själv.

Jag tycker inte han uppträder så förtroendegivande i klippet.
Att han skulle klara att angöra helt själv tvivlar jag på. Styra ubåten, kasta iland repet och ta emot samtidigt?
Citera
2017-09-12, 15:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Låt oss anta att:

- en person till kommit ombord. Varför säger inte PM det? Vad tjänar han på att tiga om det?
- sagda person styckat Kim alternativt tagit med sig Kims kropp i sin båt för vidare styckning. Varför säger inte PM det? Vad tjänar han på att tiga om det?

Det måste ju vara en person som han vill skydda. Frun? Deirdre? Det tråkiga är ju att man VET att han gillade trekanter och S/M, så han kan ha bjudit in en (eller flera) personer på en sådan orgie, när han nu hade tillgång till en ung, söt kvinna. På havets botten som en extra krydda. Med eller emot Kims vilja, hemska tanke. Men jag vill inte tro så illa om M!

Polisen bör gå ut med filmen och efterlysa dem som var i motorbåten. Hör de av sig, och det bara var några som var nyfikna och ville titta lite närmare på ubåten som plötsligt dök upp, så kan man avskriva det spåret sedan.
Citera
2017-09-12, 15:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontblamecain
Jag tycker inte han uppträder så förtroendegivande i klippet.
Att han skulle klara att angöra helt själv tvivlar jag på. Styra ubåten, kasta iland repet och ta emot samtidigt?

Du menar att han alltid skulle ha ringt till någon och bett om hjälp när han skulle angöra bryggan efter sina ensamturer? Det låter som att det strider mot M:s frihetsbehov. Jag vet inte hur man angör en brygga själv med en ubåt (dock har jag klarat det med roddbåtar och kanoter), men det finns säkert någon här som vet det. Eller så får någon starta ett medlemskap här och fråga German Merlin:

https://www.allmystery.de/fcgi/?m=mposts&user=183874

Spontant tänker jag att en lasso skulle funka, eller en bumerang fäst vid repet.
Citera
2017-09-12, 15:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Det måste ju vara en person som han vill skydda. Frun? Deirdre? Det tråkiga är ju att man VET att han gillade trekanter och S/M, så han kan ha bjudit in en (eller flera) personer på en sådan orgie, när han nu hade tillgång till en ung, söt kvinna. På havets botten som en extra krydda. Med eller emot Kims vilja, hemska tanke. Men jag vill inte tro så illa om M!

Polisen bör gå ut med filmen och efterlysa dem som var i motorbåten. Hör de av sig, och det bara var några som var nyfikna och ville titta lite närmare på ubåten som plötsligt dök upp, så kan man avskriva det spåret sedan.

Så han låter sin fru eller älskarinna stycka kroppen och sen ljuger han om att han släppt av Kim Wall. Sedan tar han tillbaka det och säger han att det skett en olycka, men ljuger om att kroppen var hel när han lade den i vattnet. Vilken storsint man som hellre ljuger och går i fängelse än låter sin blodtörstiga fru eller älskarinna sitta där.
Citera
2017-09-12, 15:58
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Såg du filmen? Det ÄR faktiskt en liten motorbåt som styr rakt mot ubåten.

Den lilla båten är nog Rasmus Ejlers och hans son, stämmer iaf med tiden (20:30) o båttypen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zqvP5/rasmus-motte-kim-och-peter-i-ubaten--forsvunnen-timmar-senare
Citera
2017-09-12, 15:59
Bannlyst
Citat:

Smått intressant, har varit inne på samma sak tidigare, eftersom Madsen blånekar till att ha styckat kroppen, trots att han borde inse vad orimligt det verkar...

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Invändningen folk hade här mot den idén var att den båten skulle upptäckts på radar när den hämtar eventuell medhjälpare senare...
Citera
2017-09-12, 16:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Den lilla båten är nog Rasmus Ejlers och hans son, stämmer iaf med tiden (20:30) o båttypen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zqvP5/rasmus-motte-kim-och-peter-i-ubaten--forsvunnen-timmar-senare

Tack! Då fick vi det utrett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in