2017-09-12, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Att möta en ny person, behöver ju inte betyda att det är någon som man vill leva med. Jag vill inte leva med alla nya personer, som korsar min väg.

Nej precis så tänker jag med ,så då blir jag väldigt undrandes när NinaBe skriver att han ALDRIG mer vill komma hem ? Han kanske bara ville ha en träff ,ett tag, just så som sommarsemester funkar ,något åt det hållet ...

men efter ett tag ...så är man ju i en situation så att den man besöker, kanske vill återgå till SITT normala liv (utan Patrik inblandad ,sånt händer även den bäste...), som den hade innan träffen ,och det är DÅ jag menar att ,där måste ju Patrik typ Tänka Till ; Att återvända till SITT normala liv ,alltså Hem till Malmö ,till sitt föräldrahem .
Eller visst ,som försikommen grabb ,lyckades han kanske, nu under sommaren hyra sig en egen lägenhet som han nu betalar hyran för ,visst ...i en EGEN stad ...

Ingenting är omöjligt ...

EDIT : Hade ju varit snällt om han hade sagt det till sina föräldrar+ bror kan man tycka , så hade inte allt det här blivit så himla stort ! Typ : -Jag tar ett brejjk nu morsan ,sommaren ut ,vi ses till hösten ,ha det gott ,vi ses ...något i den stilen , men Nope ...inte heller

Istället börjar halva Sverige söka med ljus och lykta efter grabben ,som om han har hin håle efter sig ?

OCH ! MÄRK ,jag tror ändock på att han är en hyvens grabb ,så han hade säkerligen meddelat sig till sin familj i så fall ,det tror jag stenhårt på ,så DÄRFÖR tror jag något "ELAKT" hänt honom ,faktiskt .
Senast redigerad av evaveva 2017-09-12 kl. 17:06.
Citera
2017-09-12, 16:56
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det finns många ställen runt Hallsberg som är väldigt svårgenomsökta. Snåriga skogar med många stora och små brott, vattendrag av olika slag, har vi fått återberättat om här i tråden.

Det är inte alls säkert att en kropp hittas, trots att de är genomsökta.

Om man sökt överallt inom ens 5-10 km. Bara det är mer eller mindre orimligt att tänka sig. 10 km radie är 314 miljoner kvadratmeter.
Citera
2017-09-12, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Om man sökt överallt inom ens 5-10 km. Bara det är mer eller mindre orimligt att tänka sig. 10 km radie är 314 miljoner kvadratmeter.

Men om dessa törnesnår och buskage är så svåråtkomliga ,så borde ju även de snåren vara omöjliga för Patrik att tränga sig in i , eller ?

Så han tränger sig in i ogenomtränglig natur för att vara säker på att : -Härinne kommer ingen finna mig
..hmm..?
Senast redigerad av evaveva 2017-09-12 kl. 17:05.
Citera
2017-09-12, 17:14
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men om dessa törnesnår och buskage är så svåråtkomliga ,så borde ju även de snåren vara omöjliga för Patrik att tränga sig in i , eller ?
Jo. Det är nog mer sannolikt att hamna i en ungskog (tätt med träd), eller att gå ner sig i ett kärr. Är det lövträd blir det lättare att se om en dryg månad när löven fallit av.
Citat:
Så han tränger sig in i ogenomtränglig natur för att vara säker på att : -Härinne kommer ingen finna mig
..hmm..?
Inte omöjligt.
Senast redigerad av pudellus 2017-09-12 kl. 17:16.
Citera
2017-09-12, 17:21
Medlem
Citat:
Nej precis så tänker jag med ,så då blir jag väldigt undrandes när NinaBe skriver att han ALDRIG mer vill komma hem ? Han kanske bara ville ha en träff ,ett tag, just så som sommarsemester funkar ,något åt det hållet ...

men efter ett tag ...så är man ju i en situation så att den man besöker, kanske vill återgå till SITT normala liv (utan Patrik inblandad ,sånt händer även den bäste...), som den hade innan träffen ,och det är DÅ jag menar att ,där måste ju Patrik typ Tänka Till ; Att återvända till SITT normala liv ,alltså Hem till Malmö ,till sitt föräldrahem .
Eller visst ,som försikommen grabb ,lyckades han kanske, nu under sommaren hyra sig en egen lägenhet som han nu betalar hyran för ,visst ...i en EGEN stad ...

EDIT : Hade ju varit snällt om han hade sagt det till sina föräldrar+ bror kan man tycka , så hade inte allt det här blivit så himla stort ! Typ : -Jag tar ett brejjk nu morsan ,sommaren ut ,vi ses till hösten ,ha det gott ,vi ses ...något i den stilen , men Nope ...inte heller

Istället börjar halva Sverige söka med ljus och lykta efter grabben ,som om han har hin håle efter sig ?

OCH ! MÄRK ,jag tror ändock på att han är en hyvens grabb ,så han hade säkerligen meddelat sig till sin familj i så fall ,det tror jag stenhårt på ,så DÄRFÖR tror jag något "ELAKT" hänt honom ,faktiskt .

Jag ser ingenstans att NinaBe skriver att P ALDRIG mer vill komma hem, vart läser du in det? Eller att han ska träffa en ny bekant som han ska LEVA med?

Jag (som är inne på att han frivilligt håller sig undan) undrar lite om det där med Spotify. Fanns det en naturlig förklaring på det? Kan ha missat det bland alla inlägg.
Citera
2017-09-12, 17:23
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Okii ,så han hade alltså ingen som helst tanke på att fortsätta hemåt på något vis menar du ?
Men en ny person ,hur skall han kunna lita på att den vill "leva" med honom resten utav hans liv ? hmm...underligt ,verkligen ?

Vad jag ser skrev jag, att jag misstänker, att Patrik inte tänkt sig hem DEN DAGEN.
Jag menar INTE, att Patrik och den bekante skulle leva ihop resten av livet!
Det har jag inte påstått!
Jag skrev, att enligt mina spekulationer skulle Patrik träffa EN person, som han avtalat möte med, MEN fler än en fanns med vid mötet!
Jag har INTE spekulerat i , att "P" var på väg in i ett förhållande!
Citera
2017-09-12, 17:26
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swilla
Jag ser ingenstans att NinaBe skriver att P ALDRIG mer vill komma hem, vart läser du in det? Eller att han ska träffa en ny bekant som han ska LEVA med?

Jag (som är inne på att han frivilligt håller sig undan) undrar lite om det där med Spotify. Fanns det en naturlig förklaring på det? Kan ha missat det bland alla inlägg.

Helt korrekt uppfattat Swilla!
Det har jag aldrig påstått för så menar jag inte heller!
Du har läst rätt!
Citera
2017-09-12, 17:30
Medlem
NinaBes avatar
Citat:

Läs om, läs rätt!

Jag menar också, att någonting har hänt vilket jag återkommit till hur ofta, som helst och några gånger till!
Citera
2017-09-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Hur kan du avgöra på en film om någon funderar på att begå självmord?
Nej det kan jag ju såklart inte men det finns något i hans självklarhet när han går. Och självmord? Så vart är kroppen då?
Citera
2017-09-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det finns många ställen runt Hallsberg som är väldigt svårgenomsökta. Snåriga skogar med många stora och små brott, vattendrag av olika slag, har vi fått återberättat om här i tråden.

Det är inte alls säkert att en kropp hittas, trots att de är genomsökta.
Jo jag vet. Bor ju faktiskt här och har sökt i även svår terräng men varför skulle ham dölja sin kropp vid ett självmord? Inga tecken alls. Det är extremt ovanligt att någon gör så. Om han älskade sin familj skulle något finnas för att ge dom ett avslut så nej jag köper inte den teorin alls.
Citera
2017-09-12, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Det finns väl en kropp, även vid "dråp, olycka och mord"..

Det försvann en man här i stan, för två år sedan. Han söktes av "Missing People", vid åtminstone ett tillfälle, utan framgång. Nu i somras fann privatpersoner skelettdelar, precis utanför stan, som de nu har kommit fram till är den försvunna mannen. Så nog kan det finnas en kropp, inte långt från stationen, även om den inte har hittats än.
Klart det gör men den kan ju vara nedgrävd, nedsänktoch allt vad man nu kan tänkas göra för att dölja det hela.
Citera
2017-09-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hej Pia!

Jag har hävdat hela tiden, att Patrik går med bestämda steg till ett avtalet möte.
Dock tar det hela en , för P, oväntad vändning.
Det är vad jag misstänker har hänt!
Jag misstänker, att det var fler personer vid mötesplatsen än "P" förväntat sig.
På väg ifrån mötesplatsen går antagligen någonting snett.
Håller med helt totalt till 110%
Förutom att den han skulle möta kan vara vem som helst.
En i familjen som skulle möta upp P som mådde dåligt- något spårade ur och gick snett
En affär som gick åt skogen... Hade han verkligen drog problem
Vänner
En kärlek som han träffat...
Senast redigerad av Piavik 2017-09-12 kl. 17:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in