2017-09-11, 16:21
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Då förstår jag. Gruppen skiftar nämligen mellan att visa 1, 9 och 22 000 medlemmar.

Ja! Däremot har "bloggen" med samma namn ingen "medlemshantering:"
Den skall föreställa informationskälla, som hanteras av föräldrarna.
Citera
2017-09-11, 18:00
Medlem
Jo men det kan nog vara skönt med en "lugn" sida ,där igna andra fladdrar hit och dit med olika spekulationer ,speciellt sen ,om de vill tala om vad som hänt honom ,om de får reda på något vill säga .
Då vill de enkelt tala om det ,och utifrån det så är det bra ,inga ifrågasättanden eller annat som gör dem mer ledsna än de är .

Jag tycker sidan är fin och bra .En heder omkring Patrik ,helt enkelt . En sida för honom ,och ingen sida för alla andras ego: n .
Så känner jag ...
Citera
2017-09-11, 23:58
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Nu har jag varit vid Dollarstore i Hallsberg och man ser faktiskt skog åt både norr och öst därifrån, med samma utsikt om man sitter på tåget. Vet inte om det är den stora skogen åt öst som du nämner. Hoppas det var till lite hjälp i alla fall.
Tack för dina observationer. Framför allt tänkte jag på skogarna sydost eller syd om Hallsberg dvs där Närkeslätten tar slut och det blir sammanhängande skog. Dels för att det är storskog, dit P eventuellt skulle kunna ha sökt sig medvetet om den är synlig på håll, dels för att olika omständigheter med väskfynd, vittnen mm verkar ha gjort att man prioriterat andra områden vid söken.
Senast redigerad av pudellus 2017-09-12 kl. 00:20.
Citera
2017-09-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
I stället för "dråp" skall det vara "vållande till annans död!"
När jag kom på, att jag använt fel uttryck var det för sent, att redigera!
Även solen har fläckar!
Solen har många fläckar
vållande av annans död av vem? Någon nära anhörig eller främmande?
Jag har funderat endel och jag tror inte på teorin alls längre att P gått av här i Hallsberg med tanken att nu ska jag ta livet av mig. Filmen där han lämnar tåget talar emot. Det finns något i hela han som säger att han vet vart han är och vart han är på väg. Att det inte finns en kropp talar emot för en människa som ska ta livet av sig efterlämnar en kropp. En människa som i fullt taget beslut går inte miltals och gör det. De lämnar oftast ett avslut alt så finns det en kropp.
Jag har varit inne på det spåret hela tiden att något hände. Dråp,olycka,mord.
Eller så valde han att gå under jorden -tyvärr borde han väl ha dykt upp någonstanssåvida han inte fått skyddad identitet eller flytt utomlands.
Citera
2017-09-12, 11:01
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Solen har många fläckar
Jag har funderat endel och jag tror inte på teorin alls längre att P gått av här i Hallsberg med tanken att nu ska jag ta livet av mig. Filmen där han lämnar tåget talar emot. Det finns något i hela han som säger att han vet vart han är och vart han är på väg. Att det inte finns en kropp talar emot för en människa som ska ta livet av sig efterlämnar en kropp. En människa som i fullt taget beslut går inte miltals och gör det. De lämnar oftast ett avslut alt så finns det en kropp.
Eller så valde han att gå under jorden -tyvärr borde han väl ha dykt upp någonstanssåvida han inte fått skyddad identitet eller flytt utomlands.
Hur kan du avgöra på en film om någon funderar på att begå självmord?
Citera
2017-09-12, 11:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Solen har många fläckar

Det finns många ställen runt Hallsberg som är väldigt svårgenomsökta. Snåriga skogar med många stora och små brott, vattendrag av olika slag, har vi fått återberättat om här i tråden.

Det är inte alls säkert att en kropp hittas, trots att de är genomsökta.
Citera
2017-09-12, 11:17
Medlem
Citat:
alt så finns det en kropp.

Det finns väl en kropp, även vid "dråp, olycka och mord"..

Det försvann en man här i stan, för två år sedan. Han söktes av "Missing People", vid åtminstone ett tillfälle, utan framgång. Nu i somras fann privatpersoner skelettdelar, precis utanför stan, som de nu har kommit fram till är den försvunna mannen. Så nog kan det finnas en kropp, inte långt från stationen, även om den inte har hittats än.
Citera
2017-09-12, 11:59
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Solen har många fläckar

Hej Pia!

Jag har hävdat hela tiden, att Patrik går med bestämda steg till ett avtalet möte.
Dock tar det hela en , för P, oväntad vändning.
Det är vad jag misstänker har hänt!
Jag misstänker, att det var fler personer vid mötesplatsen än "P" förväntat sig.
På väg ifrån mötesplatsen går antagligen någonting snett.
Citera
2017-09-12, 12:05
Medlem
Citat:
Hej Pia!

Jag har hävdat hela tiden, att Patrik går med bestämda steg till ett avtalet möte.
Dock tar det hela en , för P, oväntad vändning.
Det är vad jag misstänker har hänt!
Jag misstänker, att det var fler personer vid mötesplatsen än "P" förväntat sig.
På väg ifrån mötesplatsen går antagligen någonting snett.

Men Nina ,hur hade han då tänkt sig att ta sig vidare hemåt efter mötet ?

En del hävdar att han blivit lovad skjuss ner till Mjölby ,men det är inte alls troligt , eftersom då får de ju slösa väldigt mycket bensin på att skjussa honom 12 mil.

Han trodde alltså att de var så shyssta så att han skulle få komma ner i tid tills dess att Malmötåget skulle gå ifrån Mjölby ?
Den tid mötet i Hallsberg tog ,skulle då vägas upp utav den vänte-
- timme som han hade tillgodo i Mjölby .

Men det har väl aldrig hänt ,att drugdealers åker en meter extra, för en kunds skull , när väl affären är avklarad , eller ?

Så ett troligt scenario är detta ?

Han blir ombedd att ta sig igenom pylontunneln ner med hissen till utgången på andra sidan spåren, ...där kommer den han skall träffa(råkade vara flera personer, typiskt nog ..) och möter upp .

Han tar sina packningar och går ut ur tunnelhuset fram till den väntande bilen ,de ser till att han hamnar på den sidan utav bilen som vetter mot åkern ,så att det som försigår inte kan ses utav stationens folk.

I stundens hetta när affären skall genomföras ,blir det bråk om något och Patrik står på sig och någon utav de som kom dit med bilen blir grymt förbannad och P. sticks ner med kniv ..."bil-folket" vet inte vad de skall göra i det läget, så de lassar in honom i bilen ,och drar iväg ,under bilfärden (det är lite folk där i omgivningen) ,passar de på att utmed en väg ställa hans resväska lite oskyldigt.

En stund senare kastar de ut hans rygga rakt ut ur bilfönstret ,eller öppnar bildörren och svungar iväg den med en väldig fart rakt över diket ...sen lämnar de hela stället med eld i baken ,så fort som möjligt ,så att ingen kan registrera att de varit där .

Min spekulation som jag bygger på ,det du, Nina sa :Att du tror han stämde ett möte som sen gick snett . Vad tror du om det ?

EDIT : Själv tror jag faktiskt att han gick av på fel station utav misstag ,för stationshuset ligger så långt ifrån där han gick av sitt tåg ,så man ser INTE vad det står på stationshuset därifrån .Man är tvungen att gå en bra bit ,förbi pylontunneln på höger sida ,för att kunna se stationshusets namnskylt ,där pressbyrån finns inuti .Så han såg inte vad det var för stad han var i, där på perrongen ,där han gick .

Det är som att Bergslagståget står på jordens ände jämfört med alla de andra tågen + att alla väntande människor håller sig utanför stationsbyggnaden ,på den sidan där pylon-tunneln har sin början. Där Bergslagstågets befinner sig , är det endast den där kuren han går förbi +parkeringsplatser .
Senast redigerad av evaveva 2017-09-12 kl. 12:50.
Citera
2017-09-12, 12:54
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men Nina ,hur hade han då tänkt sig att ta sig vidare hemåt efter mötet ?

En del hävdar att han blivit lovad skjuss ner till Mjölby ,men det är inte alls troligt , eftersom då får de ju slösa väldigt mycket bensin på att skjussa honom 12 mil.

Han trodde alltså att de var så shyssta så att han skulle få komma ner i tid tills dess att Malmötåget skulle gå ifrån Mjölby ?
Den tid mötet i Hallsberg tog ,skulle då vägas upp utav den vänte-
- timme som han hade tillgodo i Mjölby .

Men det har väl aldrig hänt ,att drugdealers åker en meter extra, för en kunds skull , när väl affären är avklarad , eller ?

Så ett troligt scenario är detta ?

Han blir ombedd att ta sig igenom pylontunneln ner med hissen till utgången på andra sidan spåren, ...där kommer den han skall träffa(råkade vara flera personer, typiskt nog ..) och möter upp .

Han tar sina packningar och går ut ur tunnelhuset fram till den väntande bilen ,de ser till att han hamnar på den sidan utav bilen som vetter mot åkern ,så att det som försigår inte kan ses utav stationens folk.

I stundens hetta när affären skall genomföras ,blir det bråk om något och Patrik står på sig och någon utav de som kom dit med bilen blir grymt förbannad och P. sticks ner med kniv ..."bil-folket" vet inte vad de skall göra i det läget, så de lassar in honom i bilen ,och drar iväg ,under bilfärden (det är lite folk där i omgivningen) ,passar de på att utmed en väg ställa hans resväska lite oskyldigt.

En stund senare kastar de ut hans rygga rakt ut ur bilfönstret ,eller öppnar bildörren och svungar iväg den med en väldig fart rakt över diket ...sen lämnar de hela stället med eld i baken ,så fort som möjligt ,så att ingen kan registrera att de varit där .

Min spekulation som jag bygger på ,det du, Nina sa :Att du tror han stämde ett möte som sen gick snett . Vad tror du om det ?

I mina spekulationer har jag ALDRIG nämnt några "drogaffärer," som gått fel!
Dina tolkningar utgick ifrån Dina tidigare "drogspekulationer!"
I mina spekulationer har "P" aldrig blivit lovad skjuts eller ens tänkt åka till Mjölby.
Hade han haft för avsikt, att fortsätta till Mjölby samma dag efter mötet hade han kunnat omboka sin biljett eller skaffat en ny om den inte gick, att omboka.

I MINA spekulationer ingår ett möte emellan "P" och EN person, som han nyligen blivit bekant med.
Dock tänker jag mig, att minst två personer till fanns med på mötesplatsen.
Innan Du ens tänker tanken på, att fråga; "jag vet inte VEM den personen skulle vara!"
Senast redigerad av NinaBe 2017-09-12 kl. 13:00.
Citera
2017-09-12, 15:17
Medlem
Citat:
I mina spekulationer har jag ALDRIG nämnt några "drogaffärer," som gått fel!
Dina tolkningar utgick ifrån Dina tidigare "drogspekulationer!"
I mina spekulationer har "P" aldrig blivit lovad skjuts eller ens tänkt åka till Mjölby.
Hade han haft för avsikt, att fortsätta till Mjölby samma dag efter mötet hade han kunnat omboka sin biljett eller skaffat en ny om den inte gick, att omboka.

I MINA spekulationer ingår ett möte emellan "P" och EN person, som han nyligen blivit bekant med.
Dock tänker jag mig, att minst två personer till fanns med på mötesplatsen.
Innan Du ens tänker tanken på, att fråga; "jag vet inte VEM den personen skulle vara!"

Okii ,så han hade alltså ingen som helst tanke på att fortsätta hemåt på något vis menar du ?
Men en ny person ,hur skall han kunna lita på att den vill "leva" med honom resten utav hans liv ? hmm...underligt ,verkligen ?
Citera
2017-09-12, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men en ny person ,hur skall han kunna lita på att den vill "leva" med honom resten utav hans liv ?

Att möta en ny person, behöver ju inte betyda att det är någon som man vill leva med. Jag vill inte leva med alla nya personer, som korsar min väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in