Citat:
Ursprungligen postat av
NinaBe
Hej Pia!
Jag har hävdat hela tiden, att Patrik går med bestämda steg till ett avtalet möte.
Dock tar det hela en , för P, oväntad vändning.
Det är vad jag misstänker har hänt!
Jag misstänker, att det var fler personer vid mötesplatsen än "P" förväntat sig.
På väg ifrån mötesplatsen går antagligen någonting snett.
Men Nina ,hur hade han då tänkt sig att ta sig vidare hemåt efter mötet ?
En del hävdar att han blivit lovad skjuss ner till Mjölby ,men det är inte alls troligt , eftersom då får de ju slösa väldigt mycket bensin på att skjussa honom 12 mil.
Han trodde alltså att de var så shyssta så att han skulle få komma ner i tid tills dess att Malmötåget skulle gå ifrån Mjölby ?
Den tid mötet i Hallsberg tog ,skulle då vägas upp utav den vänte-
- timme som han hade tillgodo i Mjölby .
Men det har väl aldrig hänt ,att drugdealers åker en meter extra, för en kunds skull , när väl affären är avklarad , eller ?
Så ett troligt scenario är detta ?
Han blir ombedd att ta sig igenom pylontunneln ner med hissen till utgången på andra sidan spåren, ...där kommer den han skall träffa(råkade vara flera personer, typiskt nog ..) och möter upp .
Han tar sina packningar och går ut ur tunnelhuset fram till den väntande bilen ,de ser till att han hamnar på den sidan utav bilen som vetter mot åkern ,så att det som försigår inte kan ses utav stationens folk.
I stundens hetta när affären skall genomföras ,blir det bråk om något och Patrik står på sig och någon utav de som kom dit med bilen blir grymt förbannad och P. sticks ner med kniv ..."bil-folket" vet inte vad de skall göra i det läget, så de lassar in honom i bilen ,och drar iväg ,under bilfärden (det är lite folk där i omgivningen) ,passar de på att utmed en väg ställa hans resväska lite oskyldigt.
En stund senare kastar de ut hans rygga rakt ut ur bilfönstret ,eller öppnar bildörren och svungar iväg den med en väldig fart rakt över diket ...sen lämnar de hela stället med eld i baken ,så fort som möjligt ,så att ingen kan registrera att de varit där .
Min spekulation som jag bygger på ,det du, Nina sa :Att du tror han stämde ett möte som sen gick snett . Vad tror du om det ?
EDIT : Själv tror jag faktiskt att han gick av på fel station utav misstag ,för stationshuset ligger så långt ifrån där han gick av sitt tåg ,så man ser INTE vad det står på stationshuset därifrån .Man är tvungen att gå en bra bit ,förbi pylontunneln på höger sida ,för att kunna se stationshusets namnskylt ,där pressbyrån finns inuti .Så han såg inte vad det var för stad han var i, där på perrongen ,där han gick .
Det är som att Bergslagståget står på jordens ände jämfört med alla de andra tågen + att alla väntande människor håller sig utanför stationsbyggnaden ,på den sidan där pylon-tunneln har sin början. Där Bergslagstågets befinner sig , är det endast den där kuren han går förbi +parkeringsplatser .