2017-09-12, 14:00
  #22033
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tror German Merlin (som känner M personligen) har rätt:

"Kriminalfall Kim Wall. Unfall, Totschlag oder gar Mord?Kriminalfälle / von GermanMerlin gestern um 22:46

Das Boot war für die Tour nicht ausgerüstet und Unterbemannt.
Eine kleine Runde in Hafen mit einem zusätzlichen Kumpel hätte gereicht.

Ich vermute Sie wollten zusammen den Sonnenuntergang geniessen oder er wollte Ihr was bieten.
Passt aber vieles andere nicht ins Bild. Der Freund der am Hafen wartet zum Beispiel."

Han lär inte ha bjudit en ensam manlig journalist på en så lång tur, om vi säger så, tänk bara på vad bränslet kostade!

Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Filmat från däcket på kryssningsfartyget Aida Bella, vet inte om filmen postats tidigare. Hur som, jäkla fint filmat av tysken!

Jag har hela tiden ställt mig frågan; varför var ubåten vid denna tidpunkt inte på väg mot hamnen i full fart, för att hinna hem innan mörkret (mellan ca: 21 o 23 var det beckmörkt). Istället ligger de o glider runt nord väst om Midelfort.

Bifogar även en länk till en karta där en tysk prickat in positionerna.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=85&v=2MnkLkvIeHs

https://www.allmystery.de/i/3768a9e23f_Kurs_der_UC3_Sichtungen_vor_21_30_m.jpg
Citera
2017-09-12, 14:07
  #22034
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Det går att dö på det sättet, men jag har mycket svårt att tro att det var det som faktiskt hände.
Tänk dig att du är påväg upp på stegen i tornet. Du tar ett sista kliv uppåt med relativt hög fart samtidigt som PM halkar och trycker ner luckan. Lucka och huvud möts. Det kan bli en rejäl smäll under optimala förhållanden.

Jo, sidan på vredet träffar huvudet i sidled, varpå tinningen möter den spetsiga låsöglan, som penetrerar skallen, och sliter sönder en artär, hela luckans vikt ligger över huvudet, när hon faller livlös ned på durken...
https://minfil.org/t1j0y4cdb1/Tornlucka_6.jpg

Det är fullt möjligt, men med tanke på övriga omständigheter som följer därpå, med styckad kropp, försvunnen såg och mobiler, lögner.. etc etc.. gör det svårt att vara djävulens advokat här...
__________________
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-09-12 kl. 14:10.
Citera
2017-09-12, 14:48
  #22035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Filmat från däcket på kryssningsfartyget Aida Bella, vet inte om filmen postats tidigare. Hur som, jäkla fint filmat av tysken!

Jag har hela tiden ställt mig frågan; varför var ubåten vid denna tidpunkt inte på väg mot hamnen i full fart, för att hinna hem innan mörkret (mellan ca: 21 o 23 var det beckmörkt). Istället ligger de o glider runt nord väst om Midelfort.

Bifogar även en länk till en karta där en tysk prickat in positionerna.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=85&v=2MnkLkvIeHs

https://www.allmystery.de/i/3768a9e23f_Kurs_der_UC3_Sichtungen_vor_21_30_m.jpg

Den videoen bør noen sende til polisen for den er bevismateriale i drapsetterforskningen.

Der ser man både KW og PM i tårnet.
Citera
2017-09-12, 14:59
  #22036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Den videoen bør noen sende til polisen for den er bevismateriale i drapsetterforskningen.

Der ser man både KW og PM i tårnet.
Jag misstänker att polisen har koll på det här forumet och lär nog hitta videon om den skulle vara intressant. Men visst, skadar nog inte att skicka den till polisen.
Citera
2017-09-12, 15:01
  #22037
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Den videoen bør noen sende til polisen for den er bevismateriale i drapsetterforskningen.

Der ser man både KW og PM i tårnet.

Dansk TV frågade i tråden om de fick visa videon i nyhetssändning, och filmaren svarade ja. Så polisen har redan kännedom.
Citera
2017-09-12, 15:04
  #22038
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reparador
är 1

"Lugen er meget massiv og tung, men der er hængt to store modvægte i den, så man kan åbne den indefra. Hvis man ikke ved, hvor man lige skal trække i lugen, så kan man ved et uheld trække den ned over sig selv, når den er slået op,« siger han."
https://www.bt.dk/danmark/jens-byggede-ubaaden-med-peter-madsen-derfor-kan-hans-forklaring-vaere-sand

Där ser man, hade rätt igen, den står verkligen och väger råttfällan.

»Lugen i tårnet kan godt falde ned ved, at man skubber den eller trækker i den. Den står med en hældning på 95-100 grader. Det er næsten lodret.

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2017-09-12, 15:09
  #22039
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Den videoen bør noen sende til polisen for den er bevismateriale i drapsetterforskningen.

Der ser man både KW og PM i tårnet.

Men hörde ni vad han sa sedan då, och man ser lite av det också! Det här är ju jättehett! En liten motorbåt närmade sig ubåten och åkte rakt mot den, medan M och K stod där i tornet. Sedan åkte filmaren tyvärr vidare så han såg inte vad som skedde. Men kan det ha kommit en tredje person ombord ifrån motorbåten?
Citera
2017-09-12, 15:10
  #22040
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Dansk TV frågade i tråden om de fick visa videon i nyhetssändning, och filmaren svarade ja. Så polisen har redan kännedom.

Ja men har du sett videoen så ser du at den er redigert, det er også mulig at youtube nedpixlar videoen.

Polisen bør selvfølgelig gjøres oppmerksom så de kan få tak i råmaterialet til videoen.
Citera
2017-09-12, 15:11
  #22041
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Ja men har du sett videoen så ser du at den er redigert, det er også mulig at youtube nedpixlar videoen.

Polisen bør selvfølgelig gjøres oppmerksom så de kan få tak i råmaterialet til videoen.

OK, gör det du då som är dansk. Det är lättare för dig. För övrigt skulle det förvåna mig mycket om inte den danska polisen läser även på svenska sociala media. I och med att K var svenska.
Citera
2017-09-12, 15:16
  #22042
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK, gör det du då som är dansk. Det är lättare för dig. För övrigt skulle det förvåna mig mycket om inte den danska polisen läser även på svenska sociala media. I och med att K var svenska.

Her kan videoen postes

https://twitter.com/kobenhavnpoliti

Evt så er kontaktopplysninger på siden.
Citera
2017-09-12, 15:26
  #22043
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Her kan videoen postes

https://twitter.com/kobenhavnpoliti

Evt så er kontaktopplysninger på siden.

Men gör det då. Det är lättare för både dom och dig eftersom du är dansk.
Citera
2017-09-12, 15:29
  #22044
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men gör det då. Det är lättare för både dom och dig eftersom du är dansk.

Når ble jeg dansk? Du må ha lite kunnskap om dine naboland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in