Citat:
Ursprungligen postat av
tasksaft
Det går att dö på det sättet, men jag har mycket svårt att tro att det var det som faktiskt hände.
Tänk dig att du är påväg upp på stegen i tornet. Du tar ett sista kliv uppåt med relativt hög fart samtidigt som PM halkar och trycker ner luckan. Lucka och huvud möts. Det kan bli en rejäl smäll under optimala förhållanden.
Jo, sidan på vredet träffar huvudet i sidled, varpå tinningen möter den spetsiga låsöglan, som penetrerar skallen, och sliter sönder en artär, hela luckans vikt ligger över huvudet, när hon faller livlös ned på durken...
https://minfil.org/t1j0y4cdb1/Tornlucka_6.jpg
Det är fullt möjligt, men med tanke på övriga omständigheter som följer därpå, med styckad kropp, försvunnen såg och mobiler, lögner.. etc etc.. gör det svårt att vara djävulens advokat här...