2017-09-10, 00:42
Medlem
CashMan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Linnea Claesson och Pewdiepie är två internetfenomen som hittat sin nisch i livet och sitt levebröd. Pewdiepie kommenterar dataspel på YouTube och Linnea Claesson kommenterar kukbilder på sitt Instagram och nu även på Aftonbladet. Om man inte vill ha oönskad uppmärksamhet som tjej är det lätt fixat. Skaffa hemligt telefonnummer. I ditt Facebookflöde kan du ställa in vilka som får posta, du kan även blocka användare, samma sak på Twitter och Instagram. Problemet löst.

Men jag tror att Linnea Claesson inte vill detta då det ju är hennes levebröd och kändisstatus idag. Som C-kändis, i varje fall för medievänstern på Södermalm. Jag antar att hon har reggat några konton på sexdejtingsajter för att få inspiration till sina texter.

Jag är inte naiv. Jag förstår att i synnerhet unga tjejer ibland får skamliga förslag i synnerhet på internet. Men att som Linnea i princip dagligen översvämmas av kukbilder och sexinviter låter helt enkelt för bra för att vara sant. Ingen tjej jag känner, och alla finns på sociala medier, råkar ut för något liknande. Om nånting på Internet låter för bra för att vara sant så är det förmodligen det också.

En anekdot:

I slutet av 1990-talet kom det ut en bok som hette "Tjuvlyssnat" eller något liknande. Den handlade om konversationer som författaren påstod ha "tjuvlyssnat" på på tunnelbanan och bussar och andra offentliga miljöer. Konversationerna var ofta dråpliga och humoristiska avsedda att få läsaren att dra på smilbanden. Som alla förstår var dessa konversationer helt påhittade till största delen. Alla som åker kommunala färdmedel förstår att så många dråpliga samtal kommer man aldrig att få höra om ens aldrig. Men boken sålde som sagt bra.

Det e faktiskt inte så konstigt .
Fått massa från brudar . Inga julbilder då.
Men bröst , å rumpor å så.
Så hon lär få en del kuk på bilder .

Inte för att jag bryr mig , vet inte ens vem hon e . Kollar ej på dam handboll eller dan fotboll .

Tycker det e skönare när tjejer lagar mat än håller i en bandy klubb. De e så jävla hysteriska då
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Så bara för att man sminkar sig, blir man per automatik ett sexobjekt?

Snälla kolla hennes kommunbild. Det syns att hon vill ha uppmärksamhet.
Citera
Medlem
CashMan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Så bara för att man sminkar sig, blir man per automatik ett sexobjekt?

Stämmer , tjejer sminkar sej för kåta upp hanen i byn
Citera
2017-09-10, 01:44
Medlem
Är 100% säker på att alla hennes stalkers och är hatmedelanden är fabricerade.
Varför skulle diverse män skicka kukbilder till en hyfsat medioker handbollsspelare?
Luktar fake lång väg...
Citera
2017-09-10, 02:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lion-snackbar
Nordisk Alternativhöger har skrivit om Linnéa och de trakasserier hon påstår sig utsättas för:

https://nordic.altright.com/2017/09/...ade-mytomanin/

Tack för länken, läste den igår eftermiddag men kommer väl ihåg vad som stod där och skribenten gör en klockren analys av detta vedervärdiga "mediafenomen" som poppat upp lika ovälkommet som en orkan.
Citera
2017-09-11, 07:57
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerBacke
Är 100% säker på att alla hennes stalkers och är hatmedelanden är fabricerade.
Varför skulle diverse män skicka kukbilder till en hyfsat medioker handbollsspelare?
Luktar fake lång väg...

Det finns ju en hel del märkliga individer bland oss i det manliga släktet, tyvärr, vilket även vi andra drabbas av,

Nog har hon säkert fått en del och i synnerhet nu när hon gör det hon gör, säkert en hel del som skickar bara för att jävlas också. Dvs utan något slags sexuellt uppsåt.

Men jag försvarar henne egentligen inte utan jag är också helt övertygad om att hon överdriver Manuel Knight-stil. Problemet blir nu nu när hon kommit till en nivå där hon börjat tjäna pengar på det.
Citera
2017-09-11, 20:44
Medlem
Om inte hon fått dessa penisbilder och skamliga mail och därmed aldrig startat Assholesonline hade hon aldrig fått sommarprata i radio, sitta i tv-soffor, skriva kolumner i Aftonbladet och hålla föredrag i skolor. Hon hade varit en nobody.

Så helt missnöjd är hon väl inte.

Att hon pluggar juridik är helt logiskt, jag antar att hon kommer att göra sig en karriär på att försvara kvinnor som blivit trakasserade i rätten sedan. Eventuellt växlar hon spår och blir asylrättsaktivist. Vi har nog inte sett det sista av Linnea. Assholesonline kommer att läggas ned om nåt år eller två och en ny mediakarriär tar vid. Se bara på juristen Viktor Banke. Mediasverige älskar dessa typer.
Citera
2017-09-12, 00:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
Det finns ju en hel del märkliga individer bland oss i det manliga släktet, tyvärr, vilket även vi andra drabbas av,

Nej, alla vi andra ska inte bli drabbade av vad en liten promille killar och män kan tänkas skicka på nätet, de enfaldiga män som på hennes facebook skriver att dom "skäms" över att vara män är ena riktiga ynkryggar för det finns ingen manlig kollektiv skuld här lika lite som det finns en kollektiv kvinnlig skuld bara för att Arbogakvinnan härjade som bäst häromåret, att Sveriges första kända kvinnliga styckmördare (GW:s tv-program igår) slaktade sin gubbe eller att det finns hur många kvinnor som helst som dömts för falska våldtäktsanmälningar osv i all oändlighet.......

Citat:
Nog har hon säkert fått en del och i synnerhet nu när hon gör det hon gör, säkert en hel del som skickar bara för att jävlas också. Dvs utan något slags sexuellt uppsåt.

Hon är väldigt provocerande i väldigt många fall och frammanar medvetet en reaktion för att ha nåt att skriva och gnälla om och man kan mycket väl tänka sig att det finns personer som också vill retas med henne då hon är på hugget som en orm.

Citat:
Men jag försvarar henne egentligen inte utan jag är också helt övertygad om att hon överdriver Manuel Knight-stil. Problemet blir nu nu när hon kommit till en nivå där hon börjat tjäna pengar på det.

Hon har hittat sin nisch nu och kommer att gå till "historien" som kvinnan som gjorde sig en mediakarriär på snuskmeddelanden och bilder av det manliga könsorganet, man kan dessutom fråga sig om hennes "insats" gör någon skillnad egentligen?
Citera
2017-09-12, 15:13
Medlem
PlutoJs avatar
Det hela är ju mycket väsen för ingenting!

Linnéa och "hatarna" verkar i total symbios. Givetvis finns en och annan knäppgök och rent obehagliga personer som verkligen går igång på att skicka bilder på sina herrkorvar i syfte att skapa obehag och rädsla. Men dessa är nog tämligen få till antalet och påverkas knappast av Linnéas Instagram. Däremot triggar hennes attityd och uppmärksamhet andra idioter, som skickar enbart p.g.a. att de är omogna fjantar som tycker det är kul att provocera. Och det lyckas de tydligen med, tyvärr. Dessa triggar i sin tur igång ytterligare reaktioner från Linnéa som får ännu mer vatten på sin kvarn och de där femton minuterna av berömmelse förlängs ytterligare en liten stund. Och så är symbiosens kretslopp igång...
Citera
2017-09-12, 15:37
Medlem
Vettig kvinna. Bra att hon uppmärksammar hur män faktiskt beter sig.
Citera
2017-09-12, 17:26
Medlem
Jag vet inte om det är hon, men en av de träningsklädda modellerna på en reklam för Stadium ser ut som henne. Har hon blivit modell med? Det är yogapants, sport bh osv och fotat snett nerifrån i ett rätt sexigt perspektiv. Passar rätt kasst ihop med ett feministiskt narrativ tycker jag.
Citera
2017-09-12, 17:38
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag vet inte om det är hon, men en av de träningsklädda modellerna på en reklam för Stadium ser ut som henne. Har hon blivit modell med? Det är yogapants, sport bh osv och fotat snett nerifrån i ett rätt sexigt perspektiv. Passar rätt kasst ihop med ett feministiskt narrativ tycker jag.
https://www.instagram.com/p/BYK3Elqn...=linneaclaeson
https://www.instagram.com/p/BYlY_yXn...=linneaclaeson

Är detta vad du syftar på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in