Citat:
Ursprungligen postat av
Vekruset
Nej, jag tror inte på några teorier om att PM ville röja KW ur vägen för att hon satt på någon komprometterande info. Och om KW hotade PM så vore hon världens mest korkade person, om hon då valde att åka ut med honom ensam i en ubåt.
Som jag tidigare skrivit så är det mycket mer troligt att han bara uppfattade henne som en så obetydlig person, att han - som den store Raket-Madsen, skulle kunna komma undan med det perfekta brottet. Och testa några sjuka sexfantasier som pockade på.
+1
Märks ju också i häktningsförhandlingarna, tycker Sydsvenskan skrev det bra "Det handlar väldigt mycket om sorgen över att hans projekt är över – desto mindre om att han orsakat en annan människas död." med citatet "Att en person dött ombord på Nautilus innebar slutet för raket-Madsen, slutet för den värld jag lever i, säger han gång på gång." från Madsen.
Han trodde nog att alla skulle köpa "RaketMadsen"s förklaringar rakt av. "Jaha, du släppte av henne i hamnen där, inte skulle väl RaketMadsen ljuga om något sånt. Du är min hjälte förresten, får jag göra honnör?" och blev (som han själv säger) förvånad när de tog in honom på riktigt förhör efter det första sjöförhöret. Började nog svettas lite när det visade sig finnas kameror i den nämnda hamnen, och svettas lite till när de plockade upp ubåten så snabbt, och kanske började han inse att han var illa ute på riktigt när torsot dök upp. Ändå intressant att han trots hur illa det ser ut inte kan hålla sig från att bli irriterad i rättsalen, visar ju vilken typ av människa han är...