2017-09-12, 10:27
Medlem
dontblamecains avatar
Jag undrar om inte det är fler personer inblandade i den här historien i alla fall.
Det verkar ju vara en väldigt omständlig procedur att angöra bryggan med detta hemmabygge.

https://www.youtube.com/watch?v=-1cJXa7DsrA

Hade Madsen folk med “nattjour” som skulle komma springande och hjälpa till med dockningen när han behagade gå i land? Vilka då i så fall?

Efter att ha tittat på klippet ovan, skulle det vara kul och se en rekonstruktion på hur Madsen gör när han angör hamnbryggan enbart med hjälp av en oerfaren ung tjej.

Eller hade han medhjälpare i båten?

Ursäkta om frågan har tagits upp tidigare. Har inte följt hela tråden.
Citera
2017-09-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reparador
är 1

"Lugen er meget massiv og tung, men der er hængt to store modvægte i den, så man kan åbne den indefra. Hvis man ikke ved, hvor man lige skal trække i lugen, så kan man ved et uheld trække den ned over sig selv, når den er slået op,« siger han."
https://www.bt.dk/danmark/jens-byggede-ubaaden-med-peter-madsen-derfor-kan-hans-forklaring-vaere-sand

Nu prövar han skuld-förskjutnings-kortet IGEN!

Det svåra blir att att övertyga "publiken" att hon styckade sig själv.

Det kommer inte att lyckas.
Citera
2017-09-12, 10:30
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reparador
är 1

"Lugen er meget massiv og tung, men der er hængt to store modvægte i den, så man kan åbne den indefra. Hvis man ikke ved, hvor man lige skal trække i lugen, så kan man ved et uheld trække den ned over sig selv, når den er slået op,« siger han."
https://www.bt.dk/danmark/jens-byggede-ubaaden-med-peter-madsen-derfor-kan-hans-forklaring-vaere-sand

Tack för länken! Ursäkt till de jag trodde trollade.

Verkar finnas ett dåligt konstruerat system med motvikt. Ett system som inte balanserar ut vikten helt, eller skall kanske säga jämnt i alla lägen.

https://www.bt.dk
Citat:
Jens Falkenberg, der har konstureret Nautilus i samarbejde med Peter Madsen, forholder sig ikke til om Peter Madsen lyver eller ej, men alene om den seneste forklaring er en realistisk udlægning af, hvad der kunne være sket på ubåden, som har været årsag til Kim Walls død.

Här finns bild på Jens: https://ing.dk/sites/ing/files
Citera
2017-09-12, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Varför skulle någon planera ett mord på en plats där det inte råder några som helst tvivel om vem mördaren är? Om nu inte PM är så sjuk att han går igång på att försöka ta sig ur just en sån situation han befinner sig i nu.
Jag tror också det var mord, men inte planerat. Mer troligt att KW ställde ett par tuffa frågor som fick PM att tappa humöret.

Du kan inte utgå från dig själv när du skall tolka andra. PM gick med såg mot ubåten, vittnen bekräftar detta innan avfärd med KW. Vittnen säger också i förhör att han rådfrågat hur man bäst gör sig av med ett lik till havs. Utöver det har man granskat hans sexuella preferenser och just detta tas också upp i häktningsförhandlingen inför domstol så polis jobbar utifrån teorin att det var planerat och mycket tyder på det. Alla vittnesmål kan PM inte omkullkasta med att hans fiender förtalar honom.
Citera
2017-09-12, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
En annan grej: PM ville komma med en bra förklaring till att trosorna hade tagits av, men trasslade därmed in sig ännu djupare i sitt nät av lögner.

PM tycker att han är smart, och säger hånfullt till alla i rättssalen att alla som varit med en kvinna eller är en kvinna, vet att trosorna fastnar i strumpbyxorna. Gott så. Det kan hända, även om det även är lätt att undvika, om man vill.

Problemet för PM är dock att om trosorna fastnat i strumpbyxorna, så finns det inget selektivt forsande vatten i världen som kan lyfta ut trosorna ur strumpbyxorna och föra dem till ett annat rum i u-båten, men lämna kvar strumpbyxorna under tornet.

Nej, han får bara inte bli en till i raden av rättsövergrepp. Rättvisa åt KW.
Oj, snyggt siktat, det hade inte jag uppmärksammat (att trosorna o strumpbyxorna var på olika platser i ubåten).

Nej, det finns det verkligen ingen rimlig anledning till?

Sen fattar jag inte varför han inte slängde ut trosorna o strumpbyxorna ur ubåten någon gång under natten/morgonen. Enkel sak att göra som hade gett honom lite mindre grejer att förklara..
Citera
2017-09-12, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, det låter lite märkligt att det blir en så tydlig rumslig separering mellan trosor och strumpbyxor i vattnet. Dessutom om trosorna eller strumpbyxorna skulle vara instoppade någonstans så är det ju än mindre troligt att vattnet gjort det.

Om han nu var så noga med att att ge henne en värdig sjöbegravning, varför då begrava henne (som han säger även om jag yror han styckat henne) utan trosor? Känns inte alls värdigt. Och varför inte dumpa dessa och strumpbyxorna i vattnet tillsammans med mobilen? Troféer?
Det måste ha varit en ren tabbe. Mobiltelefonerna åkte nog i plurret ganska tidigt om han insåg att de går att spåra. Efter styckningen var han kanske inte så klar i skallen längre, så han missade dem helt enkelt.
Citera
2017-09-12, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Du kan inte utgå från dig själv när du skall tolka andra. PM gick med såg mot ubåten, vittnen bekräftar detta innan avfärd med KW. Vittnen säger också i förhör att han rådfrågat hur man bäst gör sig av med ett lik till havs. Utöver det har man granskat hans sexuella preferenser och just detta tas också upp i häktningsförhandlingen inför domstol så polis jobbar utifrån teorin att det var planerat och mycket tyder på det. Alla vittnesmål kan PM inte omkullkasta med att hans fiender förtalar honom.
Det där vittnet som såg honom med sågen. Kom det fram innan allmänheten kände till styckningen? Han kan oavsett ha sprungit runt med hur mycket verktyg som helst utan att för den saken skull ha ett mord planerat. Jag försöker inte framställa PM som oskyldig, tycker bara "planerat" låter långsökt.
Citera
2017-09-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Nej, jag tror inte på några teorier om att PM ville röja KW ur vägen för att hon satt på någon komprometterande info. Och om KW hotade PM så vore hon världens mest korkade person, om hon då valde att åka ut med honom ensam i en ubåt.

Som jag tidigare skrivit så är det mycket mer troligt att han bara uppfattade henne som en så obetydlig person, att han - som den store Raket-Madsen, skulle kunna komma undan med det perfekta brottet. Och testa några sjuka sexfantasier som pockade på.
+1

Märks ju också i häktningsförhandlingarna, tycker Sydsvenskan skrev det bra "Det handlar väldigt mycket om sorgen över att hans projekt är över – desto mindre om att han orsakat en annan människas död." med citatet "Att en person dött ombord på Nautilus innebar slutet för raket-Madsen, slutet för den värld jag lever i, säger han gång på gång." från Madsen.

Han trodde nog att alla skulle köpa "RaketMadsen"s förklaringar rakt av. "Jaha, du släppte av henne i hamnen där, inte skulle väl RaketMadsen ljuga om något sånt. Du är min hjälte förresten, får jag göra honnör?" och blev (som han själv säger) förvånad när de tog in honom på riktigt förhör efter det första sjöförhöret. Började nog svettas lite när det visade sig finnas kameror i den nämnda hamnen, och svettas lite till när de plockade upp ubåten så snabbt, och kanske började han inse att han var illa ute på riktigt när torsot dök upp. Ändå intressant att han trots hur illa det ser ut inte kan hålla sig från att bli irriterad i rättsalen, visar ju vilken typ av människa han är...
Citera
2017-09-12, 11:03
Bannlyst
Citat:
Det där vittnet som såg honom med sågen. Kom det fram innan allmänheten kände till styckningen? Han kan oavsett ha sprungit runt med hur mycket verktyg som helst utan att för den saken skull ha ett mord planerat. Jag försöker inte framställa PM som oskyldig, tycker bara "planerat" låter långsökt.

När i tid vet jag inte men PM har bemött vittnet och bekräftat sågen i handen. Således får före/innan styckningen framkom i media inget värde. Danmark använder sig sällan av "fullständiga restriktioner" utan de häktade får umgås med andra häktade, läsa media osv. PM har i alla fall tillgång till media, det har framkommit.
Senast redigerad av proximac 2017-09-12 kl. 11:19.
Citera
2017-09-12, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dontblamecain
Jag undrar om inte det är fler personer inblandade i den här historien i alla fall.
Det verkar ju vara en väldigt omständlig procedur att angöra bryggan med detta hemmabygge.

https://www.youtube.com/watch?v=-1cJXa7DsrA

Hade Madsen folk med “nattjour” som skulle komma springande och hjälpa till med dockningen när han behagade gå i land? Vilka då i så fall?

Efter att ha tittat på klippet ovan, skulle det vara kul och se en rekonstruktion på hur Madsen gör när han angör hamnbryggan enbart med hjälp av en oerfaren ung tjej.

Eller hade han medhjälpare i båten?

Ursäkta om frågan har tagits upp tidigare. Har inte följt hela tråden.

Just det faktum att han tänkte angöra landstigningen på egen hand tycker jag är lite märkligt, det kan vara nog så svårt att stiga i land från en vanlig båt utan att riskera att trilla i beroende på hur bryggorna ser ut, är det mörkt och på okänd mark så är det ännu svårare.
Jag kan tänka mig att man måste hjälpas åt för att komma iland från ubåten och det går inte att landstiga var som helst med en ubåt utan hjälpmedel.

Just detta faktum att han förmodligen aldrig tänkte komma iland igen är något som också talar emot PMs alla så kallade förklaringar, det känns mer och mer som att detta var ett planerat mord från hans sida från första början.

Med facit i hand skulle PM aldrig ha fått tagit med sig kvinnliga bekanta på egen hand i ubåten, men han gjorde nog som han vill ändå.
Citera
2017-09-12, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
+1

Märks ju också i häktningsförhandlingarna, tycker Sydsvenskan skrev det bra "Det handlar väldigt mycket om sorgen över att hans projekt är över – desto mindre om att han orsakat en annan människas död." med citatet "Att en person dött ombord på Nautilus innebar slutet för raket-Madsen, slutet för den värld jag lever i, säger han gång på gång." från Madsen.

Han trodde nog att alla skulle köpa "RaketMadsen"s förklaringar rakt av. "Jaha, du släppte av henne i hamnen där, inte skulle väl RaketMadsen ljuga om något sånt. Du är min hjälte förresten, får jag göra honnör?" och blev (som han själv säger) förvånad när de tog in honom på riktigt förhör efter det första sjöförhöret. Började nog svettas lite när det visade sig finnas kameror i den nämnda hamnen, och svettas lite till när de plockade upp ubåten så snabbt, och kanske började han inse att han var illa ute på riktigt när torsot dök upp. Ändå intressant att han trots hur illa det ser ut inte kan hålla sig från att bli irriterad i rättsalen, visar ju vilken typ av människa han är...

Min tolkning.

Åklagaren kan nog sitta lugnt i båten.
Citera
2017-09-12, 11:16
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:

Det är bra. Därmed är du säker att ha gående lös i samhället.

Men - du kan inte döma PM efter dina egna preferenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in