2017-09-12, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I så fall är han ju inkonsekvent med sin redogörelse. Tidigare sade han väl att han lade sig och sov

Tror du att det här var hela redogörelsen från PM från 4 timmars häktningsförhandling i Köpenhamn?
Förvånande att folk i denna tråden är så lite insatta att de inte ens har brytt sig om att lyssna på häktningsförhandlingen. Den finns som nyhetschatt på nätet.
Han inledde med att säga att han blev drabbad av chock och gick och lade sig och sova i två timmar.
Det är ju drygt 10-12 timmar att förklara vad Madsen gjorde och framförallt vad han inte gjorde.
Citera
2017-09-12, 07:30
Medlem
Vintersol21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
PM frågade en person var man bäst dumpar en kropp till havs. Men det vittnet hittar väl bara på också.
https://www.sydsvenskan.se/2017-09-05/peter-madsen-jag-ville-inte-ha-en-dod-kropp-ombord

-"De ljuger", hävdar P.M om alla som uttalar sig mindre smickrande mot honom efter K.W hittats styckad. Måste bara en helvetes stor konspiration mot honom i sådana fall 😣.

Mina två teorier om vad som hänt är följande:

Alternativ 1: Mordet (ja, jag tror det är mord) på K.W var planerat av P.M från början. Min teori är att hon visste något om P.M som han absolut inte ville skulle komma fram. Jag tror att han även har sjuka sexuella böjelser som han passade på att få utlopp för när han ändå skulle döda henne. Kanske gick det inte riktigt enligt planen, kanske dök båten som räddade honom upp lite för snabbt och därför sprack planeringen till viss del (och han fick sänka ubåten osv). Jag tänker att P.M egentligen tänkt ha en annan förklaring till det som hände men att det nu blev som det blev, torson flöt upp osv....

Alternativ 2: P.M bestämmer träff med K.W. Han är redan innan helt övertygad om att de ska idka sexuellt umgänge på båten. Han har läst många av K.W:s artiklar om udda personer och i sin hjärna har han fått det till att K.W har lika skruvade sexuella fantasier som han. Väl ombord avvisar K.W honom- något han inte "kan ta". Han blir rasande på henne, våldför sig på henne sexuellt och styckar henne sedan för att göra sig av med kroppen "på bästa sätt".

Jag börjar mer och mer luta åt alternativ 1. Sågen, frågan om hur man bäst dumpar en kropp, hans sexuella preferenser som det vittnats om m.m.

Frågan är väl i så fall: vad visste K.W om P.M som var så skamfyllt att han kände sig tvungen att mörda henne för att undvika att hon skrev en artikel om det?
Handlar det om honom som person, något han gjort tidigare i livet? Eller handlade det om hans älskade lilla båt? Riskerade han att förlora sitt anseende?
Citera
2017-09-12, 07:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tror du att det här var hela redogörelsen från PM från 4 timmars häktningsförhandling i Köpenhamn?
Förvånande att folk i denna tråden är så lite insatta att de inte ens har brytt sig om att lyssna på häktningsförhandlingen. Den finns som nyhetschatt på nätet.
Han inledde med att säga att han blev drabbad av chock och gick och lade sig och sova i två timmar.
Det är ju drygt 10-12 timmar att förklara vad Madsen gjorde och framförallt vad han inte gjorde.

Det står väl folk fritt att kommentera i tråden utan att vara experter på just detta mord? Vissa skribenter kanske, pga jobb etc, inte hänger här 24/7

Hursomhelst. Funderar på om PM kanske använder en "ö av sanning" när han konsekvent hävdar att han kastade henne i havet i helt skick.

Ponera att hans mantra är just en halvsanning - kan då ett möjligt scenario vara följande: KW dog i ubåten (mord el. olycka låter jag vara osagt), hon blöder från något sår, PM styr ubåten någonstans där han kan gå i land (kanske i närheten av sin egen verkstad eller dyl.), drar på något sätt ut (den hela) kroppen genom någon av luckorna, på något grunt ställe nära land kastar han den hela kroppen i vattnet, sedan hoppar han i vattnet själv, drar kroppen i land, genomför styckningen, punkterar bålen, fäster delar av metallrör från verkstaden på en biltema-spännem runt bålen, tar tillbaka bålen till ubåten, seglar ut till havs och dumpar bålen i havet och hoppas ingen någonsin hittar den.

Ifall detta scenario är (rent teoretiskt) möjligt, så kan det förklara varför han envist hänger kvar vid sitt uttalande att han kastade henne i vattnet hel (dvs. första gången, vid landstigningen), varför hon sågades med fogsvans och att bålen hade metalldelar från verkstaden, att kranium, armar och underben inte funnits än (de kanske rent av dumpades på land någonstans).

Ofta kan det nämligen ligga en del sanning i just sådana halvsanningar. Och om scenariot skulle kunna gå ihop tidsmässigt och geografiskt, så kanske det i teorin skulle kunna vara möjligt?
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-09-12 kl. 08:45.
Citera
2017-09-12, 08:03
Medlem
Citat:
Kan man slå igen en sådan lucka för hand eller tar motvikten emot innan man kommit över den gränsen där den faller av sig själv? Jag undrar mao om man kan använda den som mordvapen genom att slå den med kraft i huvudet på någon?
Går att slå igen för hand. Finns inget lås som håller den öppen så är det även möjligt för den som står på stegen i tornet att av misstag dra i insidan av luckan tillräckligt hårt för att luckan skall passera jämnviktsläget och gå igen, när intentionen i själva verket är att använda luckan som handgreppp vid klättringen.
Citera
2017-09-12, 08:07
Medlem
Citat:
Vi har griniga personer i tråden som trots att de följt tråden hela tiden ändå konstant kräver källhänvisning till information som redan källhänvisats multipla gånger - så hur kan du begära att någon som är färsk i tråden sedan senaste veckan skall ha tillgodogjort sig all information?
Citera
2017-09-12, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Går att slå igen för hand. Finns inget lås som håller den öppen så är det även möjligt för den som står på stegen i tornet att av misstag dra i insidan av luckan tillräckligt hårt för att luckan skall passera jämnviktsläget och gå igen, när intentionen i själva verket är att använda luckan som handgreppp vid klättringen.

Man kan ju konstruera motvikten med olika jämviktslägen, t.o.m. så att man måste dra ner luckan för att stänga den, vi vet inte hur denna var utförd.

Han har väl sagt att han "skojat" med KW om att luckan var farlig. Kan det vara så att motvikten var bortkopplad eller borttagen för någon åtgärd, t.ex. ändrad balansering? Då blir den ganska tung att öppna och slår igen med skaplig kraft. Om det är så, vet polisen det, och det får vi också veta senare.
Senast redigerad av Whyback 2017-09-12 kl. 08:19.
Citera
2017-09-12, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Man kan ju konstruera motvikten med olika jämviktslägen, t.o.m. så att man måste dra ner luckan för att stänga den, vi vet inte hur denna var utförd.

Han har väl sagt att han "skojat" med KW om att luckan var farlig. Kan det vara så att motvikten var bortkopplad eller borttagen för någon åtgärd, t.ex. ändrad balansering? Då blir den ganska tung att öppna och slår igen med skaplig kraft. Om det är så, vet polisen det, och det får vi också veta senare.
Självfallet - däremot konstruerar man i alla fall så att man har en rimligt stabil lucka i fullt öppet läge eftersom man ju inte vill att luckan helt på egen hand skall stänga sig.

Hittar man att delar av luckan är rejält rostig och delar bara har lätt ytrost för att någon monterat bort motvikten där under natten så blir det väldigt spännande tider för PM när det blir dags i domstol.
Citera
2017-09-12, 09:55
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersol21
-"De ljuger", hävdar P.M om alla som uttalar sig mindre smickrande mot honom efter K.W hittats styckad. Måste bara en helvetes stor konspiration mot honom i sådana fall 😣.

Mina två teorier om vad som hänt är följande:

Alternativ 1: Mordet (ja, jag tror det är mord) på K.W var planerat av P.M från början. Min teori är att hon visste något om P.M som han absolut inte ville skulle komma fram. Jag tror att han även har sjuka sexuella böjelser som han passade på att få utlopp för när han ändå skulle döda henne. Kanske gick det inte riktigt enligt planen, kanske dök båten som räddade honom upp lite för snabbt och därför sprack planeringen till viss del (och han fick sänka ubåten osv). Jag tänker att P.M egentligen tänkt ha en annan förklaring till det som hände men att det nu blev som det blev, torson flöt upp osv....

Alternativ 2: P.M bestämmer träff med K.W. Han är redan innan helt övertygad om att de ska idka sexuellt umgänge på båten. Han har läst många av K.W:s artiklar om udda personer och i sin hjärna har han fått det till att K.W har lika skruvade sexuella fantasier som han. Väl ombord avvisar K.W honom- något han inte "kan ta". Han blir rasande på henne, våldför sig på henne sexuellt och styckar henne sedan för att göra sig av med kroppen "på bästa sätt".

Jag börjar mer och mer luta åt alternativ 1. Sågen, frågan om hur man bäst dumpar en kropp, hans sexuella preferenser som det vittnats om m.m.

Frågan är väl i så fall: vad visste K.W om P.M som var så skamfyllt att han kände sig tvungen att mörda henne för att undvika att hon skrev en artikel om det?
Handlar det om honom som person, något han gjort tidigare i livet? Eller handlade det om hans älskade lilla båt? Riskerade han att förlora sitt anseende?

Nej, jag tror inte på några teorier om att PM ville röja KW ur vägen för att hon satt på någon komprometterande info. Och om KW hotade PM så vore hon världens mest korkade person, om hon då valde att åka ut med honom ensam i en ubåt.

Som jag tidigare skrivit så är det mycket mer troligt att han bara uppfattade henne som en så obetydlig person, att han - som den store Raket-Madsen, skulle kunna komma undan med det perfekta brottet. Och testa några sjuka sexfantasier som pockade på.
Citera
2017-09-12, 10:00
Medlem
Vekrusets avatar
En annan grej: PM ville komma med en bra förklaring till att trosorna hade tagits av, men trasslade därmed in sig ännu djupare i sitt nät av lögner.

PM tycker att han är smart, och säger hånfullt till alla i rättssalen att alla som varit med en kvinna eller är en kvinna, vet att trosorna fastnar i strumpbyxorna. Gott så. Det kan hända, även om det även är lätt att undvika, om man vill.

Problemet för PM är dock att om trosorna fastnat i strumpbyxorna, så finns det inget selektivt forsande vatten i världen som kan lyfta ut trosorna ur strumpbyxorna och föra dem till ett annat rum i u-båten, men lämna kvar strumpbyxorna under tornet.

Nej, han får bara inte bli en till i raden av rättsövergrepp. Rättvisa åt KW.
Citera
2017-09-12, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Haha, motvikten <=> troll-vikten!
är 1

"Lugen er meget massiv og tung, men der er hængt to store modvægte i den, så man kan åbne den indefra. Hvis man ikke ved, hvor man lige skal trække i lugen, så kan man ved et uheld trække den ned over sig selv, når den er slået op,« siger han."
https://www.bt.dk/danmark/jens-byggede-ubaaden-med-peter-madsen-derfor-kan-hans-forklaring-vaere-sand
Citera
2017-09-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersol21
Varför skulle någon planera ett mord på en plats där det inte råder några som helst tvivel om vem mördaren är? Om nu inte PM är så sjuk att han går igång på att försöka ta sig ur just en sån situation han befinner sig i nu.
Jag tror också det var mord, men inte planerat. Mer troligt att KW ställde ett par tuffa frågor som fick PM att tappa humöret.
Senast redigerad av tasksaft 2017-09-12 kl. 10:24.
Citera
2017-09-12, 10:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
En annan grej: PM ville komma med en bra förklaring till att trosorna hade tagits av, men trasslade därmed in sig ännu djupare i sitt nät av lögner.

PM tycker att han är smart, och säger hånfullt till alla i rättssalen att alla som varit med en kvinna eller är en kvinna, vet att trosorna fastnar i strumpbyxorna. Gott så. Det kan hända, även om det även är lätt att undvika, om man vill.

Problemet för PM är dock att om trosorna fastnat i strumpbyxorna, så finns det inget selektivt forsande vatten i världen som kan lyfta ut trosorna ur strumpbyxorna och föra dem till ett annat rum i u-båten, men lämna kvar strumpbyxorna under tornet.

Nej, han får bara inte bli en till i raden av rättsövergrepp. Rättvisa åt KW.

Nej, det låter lite märkligt att det blir en så tydlig rumslig separering mellan trosor och strumpbyxor i vattnet. Dessutom om trosorna eller strumpbyxorna skulle vara instoppade någonstans så är det ju än mindre troligt att vattnet gjort det.

Om han nu var så noga med att att ge henne en värdig sjöbegravning, varför då begrava henne (som han säger även om jag tror han styckat henne) utan trosor? Känns inte alls värdigt. Och varför inte dumpa dessa och strumpbyxorna i vattnet tillsammans med mobilen? Troféer?
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-09-12 kl. 10:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in