2017-09-11, 18:50
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-thrust
Visst kan försöka göra mitt bästa (men skriva på ett röd linje har aldrig varit mitt bästa egenskap)

Jaffar, hans bror och yasin har inte synts till i Rinkeby sens händelsen (yasin ett tag innan det) medan dp ser man dag som natt.

Finns inte mycket mer att diskutera angående jaffar händelsen förutom det jag redan bidraget med. Men kan berätta lite om dp

De var 5 killar åldrar 98,97,97,96,96 som bruka göra rån och sälja droger i Rinkeby. En dag 2015 juli hade en annan kille från rinkeby "snott" ett rån tips från dem och utförde rånet med andra killar. Rånet blev "lyckad" och de killarna fick bra med stålar.

Dp ligan blev förbannade över detta och beslutade att straffa killen som snott deras tips. Ska också tilläggas att killen som snott tipsen var en liten favorit i Rinkeby och högre rankad än dem.

Iallfall de sa till honom de ville bara prata. De tog honom helt ensam till utsidan av Rinkeby där de först misshandla honom för att sedan ta fram en Gun och rikta den mot honom. Han sprang för sitt liv, men turen var inte på hans sida då de klippte honom i en skog bredvid Bromsten.

(Kom ihåg att detta var första mordet som skedde bland ungdomar i Rinkeby på evigheter)

Dp sågs inte till de kommande 24 timmarna utan de var säkert gömda någonstans. Vännerna till killen som dog var också högre rankad än dp och tog beslut att avrätta dp.

Natten efter mordet blev den yngsta i dp skjuten utanför en bensinmack av den andra ligan.

Efter detta var dp gone. Ingen trodde man skulle se dem igen och alla i Rinkeby var överens om att den dagen de sätter sin fot där skulle de avrättas.

1,5 år efter deras dom i Rinkeby kom de tillbaka starkare än någonsin.

Är S*kariye Kh*lif Moh*med, född 96, med i gruppen?
Han dömdes för en rån med S*dikh W*rsame i Vällingby, 2013.

*=a
Citera
2017-09-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Kan du definiera starkare än någonsin?

De flydde från Rinkeby och var i princip dödsdömda men nu är de tillbaka och styr hela Rinkebys droghandel och har massor med stålar. De har jagat bort all konkurrens i Rinkeby och alla som inte är vid deras "sida" har de förtryckt och bannlyst dem från Rinkeby.
Citera
2017-09-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Är S*kariye Kh*lif Moh*med, född 96, med i gruppen?
Han dömdes för en rån med S*dikh W*rsame i Vällingby, 2013.

*=a

Nope han har inget med dem att göra
Citera
2017-09-11, 20:19
Medlem
Citat:
Var är den sista personen? En död, tre på bild och du menar att det finns en 5e person?

Yes, den sista har jag inte sett sens slutet på våren runt maj månad.

Sägs att han sitter inne/häktet men förväntas vara ute när som helst.
Citera
2017-09-11, 20:28
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Yes, den sista har jag inte sett sens slutet på våren runt maj månad.

Sägs att han sitter inne/häktet men förväntas vara ute när som helst.

Om vi kan ta reda på häktad för vad och när så kan vi få tag på hans namn.
Citera
2017-09-12, 01:09
Medlem
Citat:
Om vi kan ta reda på häktad för vad och när så kan vi få tag på hans namn.

Går det att göra tvärtom. Dvs om jag ger dig hans namn, kan du ta reda på vad han sitter häktad för?
Citera
2017-09-12, 14:05
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Går det att göra tvärtom. Dvs om jag ger dig hans namn, kan du ta reda på vad han sitter häktad för?
Kan kolla innan kl. 16 om du PMar namnet.
Citera
2017-09-12, 14:25
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Kan kolla innan kl. 16 om du PMar namnet.

Härligt! Finns nog fler som är nyfikna på namnet. Så lägg namnet offentligt i tråden med *. Så kan andra bekräfta eller dementera det
Citera
2017-09-12, 19:00
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...ssning-mot-bil

– Ja, han har begått en del grova brott.
Citera
2017-09-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...ssning-mot-bil

– Ja, han har begått en del grova brott.

Yep detta var mordförsök mot en utav dp grabbarna. "Turligt" nog klara han sig helt själv mot 3-4 andra beväpnade gärningsmän.
Citera
2017-09-12, 19:51
Medlem
Citat:
Yep detta var mordförsök mot en utav dp grabbarna. "Turligt" nog klara han sig helt själv mot 3-4 andra beväpnade gärningsmän.

Snacka om att ha med sig skyddsängel
Citera
2017-09-12, 21:26
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:

Vilken av dem?

Vilka var GM? Är det killen som blev skjuten i Fagersjö mfl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in