2017-09-12, 00:03
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Kan du bara låsa din ytterdörr från insidan? Så utomordentligt korkat.
Min balkongdörr kan jag bara låsa från insidan, det är inte meningen att man ska gå ut den vägen. Min vanliga dörr låser jag utifrån.
Citera
2017-09-12, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det verkar han göra. Man ser det genomgående t.ex. hur han leder företaget eller behandlar kompanjoner. Möjligen har han präglats mycket av sin pappa som var en mycket konservativ person.

Enligt Madsen var det först efter pappans bortgång som han upptäckte kvinnor och sexualiteten. Det var då han exprimenterade sig fram via olika typer av sexuella "äventyr". Om jag tolkat boken (utdragen ur) om Madsen korrekt.
Hur dog pappan? Kan han ha blivit utsatt för övergrepp?
Citera
2017-09-12, 00:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
"ubåten som nu bar en massa spår av brott,"

Så nu tillstår du alltså att PM har begått brott trots allt, och som en följd av det har han gjort sig av med kroppen och ubåten. Vilket steg framåt!

Exakt vilka brott menar du det är som har föregått dessa handlingar?

Styckningen är ju i sig ett brott.
Citera
2017-09-12, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag ser det också som uteslutet att luckan skulle orsaka så stor skada, främst med tanke på den måttliga "fallhöjden" som gör att den inte får särskilt hög hastighet. Finns det en motvikt så minskar det hastigheten ytterligare.

Så låsöglan duger inte?
Citera
2017-09-12, 00:08
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCGI
Enligt skribenten GermanMerlin på allmystery.de, som själv hör till Euronaut-projektet och som känner PM väl, så är det av säkerhetsskäl standardiserade förfarandet vid ankomst till ytläge följande:

Befälhavaren låser upp och stiger som första person ut genom tornluckan, öppnar upp och säkrar den.

Efter detta kontrolleras närmiljön för att säkerställa att inga hinder finns i vattnet runt ubåten som kan kräva en kraftig undanmanöver och/eller ett hastigt dyk.

I händelse av direkt förestående oundviklig kollision stänger befälhavaren luckan utifrån för att om möjligt rädda ubåten och/eller övrigt manskap.

Först därefter tillåts övriga personer att kliva upp ur tornluckan och då endast på direkt uppmaning av befälhavaren.
Det där är ju väldigt intressant. Det är ju så det borde gå till och brukar luckan t o m spärras i öppet läge så rasar ju PM:s rövarhistoria ännu mer fullständigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Notera den trevliga lilla öglan längst ned i bild, undrar vad den kan åstadkomma med ett kranium om man får luckan i huvudet...
Fast du får ju inte den i huvudet med någon nämnvärd hastighet. Du ser ju var man sticker upp huvudet i öppningen, det är inte där öglan sitter. Ska huvud och ögla mötas får det vara i ett så tidigt stadium av stängningsförloppet att hastigheten är än mer blygsam än då den närmar sig stängt läge. Glöm öglan.

Citat:
Vad dillar du om, jag har aldrig skrivit något om någon fästmö!
Föstmö står det! Och det är för övrigt första gången jag tar upp hennes föstmö. Så det är nog du som får ta och släppa det där!
Försöker du slå något Sverigerekord i patetisk undanflykt eller skojar du bara? Lite svårt att veta i text när man inte hör betoning och sånt. Eftersom det inte finns något som heter föstmö så antog jag att du avsåg att skriva fästmö. Hade det funnits något som hette fästmö så kan vi på efterledet -mö se att det avser en kvinna och KW var inte ihop med någon kvinna.

Första gången du tog upp det ja men det har tjatats i hundra efterblivna inlägg tidigare i tråden, därav det där med att "inte ha släppt än".
Citera
2017-09-12, 00:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Min balkongdörr kan jag bara låsa från insidan, det är inte meningen att man ska gå ut den vägen. Min vanliga dörr låser jag utifrån.

Exaktemente!
Citera
2017-09-12, 00:10
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Så låsöglan duger inte?
Nej verkligen inte. Har du inget sinne för geometri och hur saker och ting rör sig och hänger ihop? Är du möjligen ekonom?
Citera
2017-09-12, 00:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Styckningen är ju i sig ett brott.

Så du menar nu att han har gjort sig av med kroppen för att dölja styckningen.
Du snurrar ju in dig i dina egna hittepå värre än PM.
Det innebär alltså att du tror att PM utförde en luststyckning.
Jaja, du gör framsteg, den saken är ju helt klart. Frågan är väl mest bara nu då varför du inte tror att han mördade henne.
Citera
2017-09-12, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus

Med tanke på det inflytande pappan haft sedan 6 års ålder... vore det intressant att veta mer. T.ex. vilket yrke han hade?

Jag har alltid föreställt mig att han var yrkesmilitär... Någon som vet mer. Inget gräv, pappan är död. Yrke dock, gärna.
Citera
2017-09-12, 00:13
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
räcker det inte i svårighetsgrad att bevisa att han mördat Kim, ska vi jobba på att bevisa att PM begick övergrepp på sin pappa också!? Pappa kanske inte dog en naturlig död? Hur många kistor ligger han begravd i ?
Citera
2017-09-12, 00:14
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag skiter i om så påven och Jesus sa det i kör, det gör det inte mera sant för det. Det är primärt en fråga om styrka. Det är många som skulle klara det och jag tycker inte PM ser så klen ut utan han borde fixat det han med.
Nu när tom tysken som har en egen ubåt säger att det är omöjligt att få ut kroppen hel ur ubåten så får du väl ändå ta och ge dig skunken. Och dessutom är ju PM en riktig liten smurf ju. Det finns ju ingen chans att den lille klene PM skulle lyckas att få upp kroppen hel genom tornluckan.
Citera
2017-09-12, 00:16
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Lyfter? Tycker det ser ut som hon bara håller i vredet ja. 70 kg? du menar att luckan väger 140 kg alltså? Hälften av vikten vilar på gångjärnen vettu..
Svårt med geometri märker jag. Om nu luckan hade vägt 70 kg och inte haft någon motvikt och man lyfter vid luckans centrum där ratten som hon har handen på sitter så är det 70 kg och inte hälften av det som man måste lyfta. Halveringen pga. att gångjärnet tar upp halva vikten får du bara om du greppar vid periferin diametralt mot gångjärnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in