Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Ja, det tror jag faktiskt att han kan vara. För jag tror att VI ALLA skulle göra det vi kan för att skydda oss själva, om vi var i den situationen. (Förutom de som är så mentalt svaga eller i avsaknad av handlingskraft, att de helt bryter ihop.) De flesta av oss behöver dock aldrig hamna där, och därför kan vi fortsätta att intala oss att vi alltid skulle göra det (i samhällets ögon) rätta.
Du är fan ta mig svagsint...Tala för dig själv, kul att veta i alla fall, att DU skulle försökt köra liknande repa som PM gjort.
Jag själv, skulle kastat mig på mobilen, radion, styrt till närmaste land och tillkallat polis/ambulans.
De flesta människor skulle INTE agera så som du vill påskina, och det är INTE att vara mentalt svag, om man bryter ihop vid en dödsolycka. (ponera att det VAR en olycka då.)
Mentalt svag, är just vad DU påpekar, att vilja rädda sitt eget skinn istället för att ta ansvar för en olycka med människoliv inblandat. Att inte stå upp för sitt eget ansvar, DET är att vara mentalt svag, i detta fallet gäller det då också PM, olycka eller inte.