2017-09-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
German Merlin - som jobbar med tyska ubåten Euronaut - har en hel bunt intressanta postningar.

Följande är ett litet urval han postat, för den som inte har tid att jaga allt i nedanstående tråd.
https://www.allmystery.de/fcgi/?m=mposts&user=183874

Som vi pratat om redan - PM är konstant otålig. Springa fort men riskera att springa fel.

Antyder att han inte tycker att PM är helt utan tekniskt kunnande...

Ovanstående ackompanjeras av en bild på hur det ser ut när det sprutar från dykventil på Euronaut när ventilen öppnas.

TACK! Dom citaten säger det mesta PM var, pga det första tankefelet att inte kalla på hjälp, tvungen att stycka henne.

Han kunde tänkt om och kallat på hjälp istället. Han hade avsevärd tid på sig. Innan han börjar att stycka henne ...

Jag tror han har lätt att gå in i ett dissociativt tillstånd ...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dissociation_(psykologi)
Citera
2017-09-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
TACK! Dom citaten säger det mesta PM var, pga det första tankefelet att inte kalla på hjälp, tvungen att stycka henne.

Han kunde tänkt om och kallat på hjälp istället. Han hade avsevärd tid på sig. Innan han börjar att stycka henne ...

Jag tror han har lätt att gå in i ett dissociativt tillstånd ...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dissociation_(psykologi)

Det kan jo hende at PM har styckat KW levende.
Citera
2017-09-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om nu PM använt såg för att kapa av huvud, ben och armar har det ju blivit mängder av "sågspån" ombord. Även om båten låg sänkt och vattenfylld något dygn finns nog rester av skelett-spån mm kvar under lister i båten. Har PM verkligen sågat för fullt i kroppen borde man kunna bevisa att det skett ombord.
Han kommer då kunna bli överbevisad med "har-inte-styckat" lögnen och då står han där med brallorna nere. Allt annat han försöker försvara sig med kommer ha låg trovärdighet.

Hur långt tid han än får sitta inne, är han slut som "uppfinnare" och kändispersonlighet. Han hade väl råkat illa ut ekonomiskt tidigare tydligen och hans ekonomi var redan "ödelagd". Ingen sponsor kommer vilja förknippas med honom framöver. Byggandet och "uppfinnandet" av transportfarkoster är över, liksom teamet av dedikerade medarbetare och kändisintervjuer. PM kommer hela livet välförtjänt bära skam-stämpeln för vad han gjort mot KW och hennes förtvivlade anhöriga. Tror att många medfångar kommer vara riktigt förbannade på honom.

Han kommer säkert kunna bygga och dyka med u-båtar i framtiden - men de kommer maximalt vara några decimeter långa. Precis som raketerna.
Jo men vet vi att man hittat spår av att han explicit sågat itu flickan?

Det är väl inte många som misstror att han varit högst väldigt inblandad i demonteringen - men kom det någon information på häktningsförhandlingen om att såg använts? Eller kan det vara så att åklagaren enbart var intresserad just för att det fanns ett vittne som påstod att PM burit på en såg?
Citera
2017-09-11, 22:29
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCGI
Tornlucka inifrån tornet, öppen: https://minfil.org/t1j0y4cdb1/Tornlucka_6.jpg
...och Pippi Långstrump? Strongt att hon lyfter 70 kg stående på en stege o med en hand, ja det spelar ingen roll om hon använt båda.
Citera
2017-09-11, 22:29
Medlem
Hallongass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCGI
Tornlucka inifrån tornet, öppen: https://minfil.org/t1j0y4cdb1/Tornlucka_6.jpg

Varför sätter man beslag för hänglås på insidan av en tornlucka till en ubåt?
Vill man slippa besök utifrån när man är ute på färd, eller vill man förhindra att någon tar sig ut?
Senast redigerad av Hallongas 2017-09-11 kl. 22:32.
Citera
2017-09-11, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är fler än M som har tillgång till den verkstaden. Kan till och med vara någon elak människa som tagit bort den med flit.

Jo, eller bara lånat den, och inte lämnat tillbaka den, av inget speciellt skäl alls, precis som min granne som lånar grejer.. Men nog är det ett lustigt sammanträffande att han kom och bar på en såg vid just detta tillfälle...
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2017-09-11 kl. 22:32.
Citera
2017-09-11, 22:33
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det tror jag faktiskt att han kan vara. För jag tror att VI ALLA skulle göra det vi kan för att skydda oss själva, om vi var i den situationen. (Förutom de som är så mentalt svaga eller i avsaknad av handlingskraft, att de helt bryter ihop.) De flesta av oss behöver dock aldrig hamna där, och därför kan vi fortsätta att intala oss att vi alltid skulle göra det (i samhällets ögon) rätta.

Du är fan ta mig svagsint...Tala för dig själv, kul att veta i alla fall, att DU skulle försökt köra liknande repa som PM gjort.

Jag själv, skulle kastat mig på mobilen, radion, styrt till närmaste land och tillkallat polis/ambulans.
De flesta människor skulle INTE agera så som du vill påskina, och det är INTE att vara mentalt svag, om man bryter ihop vid en dödsolycka. (ponera att det VAR en olycka då.)

Mentalt svag, är just vad DU påpekar, att vilja rädda sitt eget skinn istället för att ta ansvar för en olycka med människoliv inblandat. Att inte stå upp för sitt eget ansvar, DET är att vara mentalt svag, i detta fallet gäller det då också PM, olycka eller inte.
Citera
2017-09-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
...och Pippi Långstrump? Strongt att hon lyfter 70 kg stående på en stege o med en hand, ja det spelar ingen roll om hon använt båda.
Lugn och fin nu - luckan påstås ha motvikt. Det innebär att lucka + motvikt tillsammans väger 70 kg. Men motvikten gör inte luckan tyngre utan lättare att lyfta.

Vidare kan du ju tydligt se att flickan inte lyfter någon vikt alls - hon må hålla i luckan men luckan är redan förbi jämnviktsläget.
Citera
2017-09-11, 22:34
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror att det var Herr armbandsur som tyckte att vi skulle jämställa styckning med mord.
Styckning = mord. Jag tycker att det borde bli en lagändring. Att likställa styckning med mord. Olycksfall med dödlig utgång= vilkorlig dom,böter. Dråp 3-8 år fängelse +straffrabatt . Jag tror att vem som helst föredrar det framför det traumatiska,äckliga,obehagliga,blodiga hantverket som en styckning innebär. Enda gången man är motiverade till något så avskyvärt måste det handla om ett brott som ger livstids fängelse. Såvida man inte är sinnessjuk förstås.

Vi har väl i Sverige maximamalt två års fängelse vid brott mot griftefriden, även endast böter i straffskalan. Det är rätt lågt maxstraff för styckning och annan skändning av en kropp. Men Danmark har ännu lägre, bara maximalt 6 månader för griftefridsbrott.

Finns ju också straff för försvårande av utredning i Sverige, vet inte hur det är i Danmark.

Skulle han komma undan med bara griftefridsbrottet och ev utredningsförsvåring kommer kanske häktningstiden kunna kvittas mot dom. Mycket sorgligt i så fall med tanke på KWs anhöriga och att man inte ens funnit hela kroppen eller huvudet.
Citera
2017-09-11, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallongas
Varför sätter man beslag för hänglås på insidan av en tornlucka till en ubåt?
Vill man slippa besök utifrån när man är ute på färd, eller vill man förhindra att någon tar sig ut?
Ett hänglås mindre på utsidan.

Den främre luckan torde ha sitt beslag på utsidan i stället.
Citera
2017-09-11, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Dra den om tomten också...

Dra dina beräkningar istället du, vi väntar din flane..

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2017-09-11, 22:39
Medlem
Hallongass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Ett hänglås mindre på utsidan.

Den främre luckan torde ha sitt beslag på utsidan i stället.

Ok, verkar rimligt. Och främre lucka verkar sakna motsvarande beslag på insidan.
https://goo.gl/images/havWQt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in