2017-09-10, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Verkligen? Ingen?
https://twitter.com/easedrop/status/905913446079893504

Nån av er har väl twitter förmodar jag.

Återigen ingen verkar kunna redogöra för något hot. Det där är inget hot. Hotet måste således ha bestått av någonting annat. Annars så är det hörsägen och en halmgubbe i världsklass.
Citera
2017-09-10, 12:22
Bannlyst
Citat:
Sedär ja. Även om skärmdump finns på GS sista inlägg på sin sida och som sedan fb tog bort (hela sidan) så är det fake? Sidan finns inte kvar. Varför? Efter hotinlägget raderades sidan, inte av jagärhär utan av FB.

Så?

Klart att den raderades av FB. Ni kan ju knappast radera FB-sidor. Men det var tack vare er samlade mobb och Svt-medarbetares påtryckningar som fick FB att stänga ner sidan. I sann, demokratisk anda.
Citera
2017-09-10, 15:59
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Vilket hot? Det där är ju sånt ni själva sysslar med så på vilket sätt skulle det vara ett hot?
En annan representant för #jagärhär gjorde klart att den som uttrycker sig anstötligt (enligt någon i #jagärhär) förtjänar att hängas ut inför sin arbetsgivare:
(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär

Så visst, jag kan se att inlägget innehåller ett språkbruk som inte är särskilt trevligt, men vad gäller konkreta "hot" ser inte heller jag något i inlägget som inte #jagärhär redan ägnar sig åt.
Citera
2017-09-11, 18:03
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Har ingen aning, och varför frågar du inte dom själv? Jag har inte sett någon debattmanual.

Jag har förklarat hur jagärhärgruppen fungerar, tänker inte göra det nu igen.
Det verkar inte som det går in iallafall så det är ingen idé. GS blev bortplockade pga att de skrev ut hot på sin sida. Som sagt, FB har regler som man ska följa, och olaga hot är något som inte får förekomma på FB. Alltså togs sidan bort.
Är du oärlig när du talar om att det förekom hot, för enligt Ulrika Persson i #jagärhär så var det inget särskilt inlägg som gjorde att massanmälningarna mot GS beordrades fram:
Citat:
Ulrika Persson i Östersund är en av de mer framträdande aktivisterna i #jagärhär. Hon berättar för Nyheter Idag att det egentligen inte var något specifikt inlägg som Granskning Sverige skrev på Facebook som gjorde att sidan stängdes. Istället handlar det om en massanmälnings*kampanj orkestrerad av #jagärhär.

– Det var ingen specifik händelse som föranledde det, utan det var att #jagärhär varit inne där och reagerat på dem så länge jag varit med i gruppen, och det är i mer än ett år, förklarar hon.
Ni verkar också varit upprörda över GS benämning av er som ett hatterrornätverk:
Citat:
Hon gjorde en lista över #jagärhär och kallade oss terrorister och så, och gjorde sin granskning så att säga. Då anmäldes de delningarna utifrån att man lade upp personer och kallade dem terrorister. Det var Mina (Mina Dennert, gruppens grundare red. anm.), men även vanliga medlemmar, säger Persson.
https://nyheteridag.se/granskning-sveriges-facebooksida-nedstangd-efter-kampanj-fran-jagarhar/

Med andra ord, det var när någon på allvar började granska #jagärhär och i viss mån använde samma metoder som ni som era ledare beslöt sig för att beordra er att massanmäla i syfte att tysta.

Jag kan inte säga att jag är förvånad.
Citera
2017-09-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
En annan representant för #jagärhär gjorde klart att den som uttrycker sig anstötligt (enligt någon i #jagärhär) förtjänar att hängas ut inför sin arbetsgivare:

Så visst, jag kan se att inlägget innehåller ett språkbruk som inte är särskilt trevligt, men vad gäller konkreta "hot" ser inte heller jag något i inlägget som inte #jagärhär redan ägnar sig åt.

Många arbetsgivare har i sin policy förbud mot mobbing och anstötilgt språkbruk, det kan vara saklig grund för uppsägning. Däremot tror jag inte Facebook ingår i detta, men man vet aldrig.
Citera
2017-09-12, 10:09
Medlem
ForumApaches avatar
Det är klart att det aldrig rör sig om faktiska hat, hot eller rasism som går att bevisa. jagärhora anmäler precis allt under en längre tid och på så sätt ackumuleras anmälningarna.
Citera
2017-09-12, 10:12
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Många arbetsgivare har i sin policy förbud mot mobbing och anstötilgt språkbruk, det kan vara saklig grund för uppsägning. Däremot tror jag inte Facebook ingår i detta, men man vet aldrig.
Mobbningen av helt vanliga människor med helt vanliga åsikter som du som medlem i jagärhora ägnar dig åt är saklig grund för uppsägning.
Citera
2017-09-12, 10:24
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Poängen har ju alltid varit att åsktshororna i terrornätverket har fritt fått fabulera och fantisera ihop vad som är hat/rasism/sexism. De har helt egna måttstockar endast för att innefatta så mycket som möjligt för att skapa så mycket rädsla att uttala sig som möjligt.

Alla skall lyda order och gå i sele.

Nolltolerans mot yttrandefrihet.

Kommunism.

Det måste vara en stor och vacker känsla för dessa åsiktshoror att vinna debatter utan ett enda fungerande argument men genom falska anmälningar och trakasserier.
Citera
2017-09-12, 13:34
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Skulle man inte från högerhåll kunna dra igång en kampanj där man går in och anmäler #jagärhär?

Massanmälningar åt motsatt håll helt enkelt.
Jag kan tala om för dig att det är 100% lönlöst.

Jag har motanmält (dvs gett igen med samma mynt) meningar som innehåller grövre påhopp och invektiv (samt rasism!) än vad jag blivit rapporterad för.

Inte ETT ENDA har lett till något. Och då snackar jag om riktiga styggheter.

Därför att FB är helt i händerna på SJW, vänstern och feminister och har interna order om att se mellan fingrarna för det goda hatet men ha nolltolerans mot vanliga åsikter.
Citera
2017-09-12, 21:47
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Det finns starka kopplingar till public service så inte speciellt konstigt.

http://newsvoice.se/2017/09/09/granskning-sverige-svt-facebooksida/
Citera
2017-09-12, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Poängen har ju alltid varit att åsktshororna i terrornätverket har fritt fått fabulera och fantisera ihop vad som är hat/rasism/sexism. De har helt egna måttstockar endast för att innefatta så mycket som möjligt för att skapa så mycket rädsla att uttala sig som möjligt.

Alla skall lyda order och gå i sele.

Nolltolerans mot yttrandefrihet.

Kommunism.

Det måste vara en stor och vacker känsla för dessa åsiktshoror att vinna debatter utan ett enda fungerande argument men genom falska anmälningar och trakasserier.

Det är fritt fram att argumentera mot nästan vad som helst, men det ska ske på ett civiliserat sätt, vilket extremhögern inte klarar av. Möjligen beroende på att de inte klarat av att lära sig Svenska, trots att de säger sig vara "äkta vita Svenskar".
Kallas normalt för brist på ordförråd/vokabulär, och är otroligt vanligt i extremhögern, som en följd av litet ordförråd begriper de inte ett ord av de som använder vanliga svenska ord istället för invektiv.

Läs här vad som gäller i en argumentation, och vilka ord man inte använder.
https://polisen.se/Lagar-och-regler/Om-olika-brott/It-relaterade-brott/Nathat/
Citera
2017-09-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Jag kan tala om för dig att det är 100% lönlöst.

Jag har motanmält (dvs gett igen med samma mynt) meningar som innehåller grövre påhopp och invektiv (samt rasism!) än vad jag blivit rapporterad för.

Inte ETT ENDA har lett till något. Och då snackar jag om riktiga styggheter.

Därför att FB är helt i händerna på SJW, vänstern och feminister och har interna order om att se mellan fingrarna för det goda hatet men ha nolltolerans mot vanliga åsikter.

Du skojar va? Facebook har regler som man godkänner när man går med. Fb agerar mot sådant som bryter mot deras regler.

Det går inte in hos dig va? Du vet att Fb är ett internationellt företag som grundades i USA?
Eller tror du att fb ägs av SVT???

Fb regler gäller över hela världen för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in