Citat:
Ursprungligen postat av
Yrisens
Har ingen aning, och varför frågar du inte dom själv? Jag har inte sett någon debattmanual.
Jag har förklarat hur jagärhärgruppen fungerar, tänker inte göra det nu igen.
Det verkar inte som det går in iallafall så det är ingen idé. GS blev bortplockade pga att de skrev ut hot på sin sida. Som sagt, FB har regler som man ska följa, och olaga hot är något som inte får förekomma på FB. Alltså togs sidan bort.
Är du oärlig när du talar om att det förekom hot, för enligt Ulrika Persson i #jagärhär så var det inget särskilt inlägg som gjorde att massanmälningarna mot GS beordrades fram:
Citat:
Ulrika Persson i Östersund är en av de mer framträdande aktivisterna i #jagärhär. Hon berättar för Nyheter Idag att det egentligen inte var något specifikt inlägg som Granskning Sverige skrev på Facebook som gjorde att sidan stängdes. Istället handlar det om en massanmälnings*kampanj orkestrerad av #jagärhär.
– Det var ingen specifik händelse som föranledde det, utan det var att #jagärhär varit inne där och reagerat på dem så länge jag varit med i gruppen, och det är i mer än ett år, förklarar hon.
Ni verkar också varit upprörda över GS benämning av er som ett hatterrornätverk:
Citat:
Hon gjorde en lista över #jagärhär och kallade oss terrorister och så, och gjorde sin granskning så att säga. Då anmäldes de delningarna utifrån att man lade upp personer och kallade dem terrorister. Det var Mina (Mina Dennert, gruppens grundare red. anm.), men även vanliga medlemmar, säger Persson.
https://nyheteridag.se/granskning-sveriges-facebooksida-nedstangd-efter-kampanj-fran-jagarhar/
Med andra ord, det var när någon på allvar började granska #jagärhär och i viss mån använde samma metoder som ni som era ledare beslöt sig för att beordra er att massanmäla i syfte att tysta.
Jag kan inte säga att jag är förvånad.