2017-09-11, 13:13
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Finns ingen nu som kommer kunna fixa det sjunkande skeppet, eller fixar man Wenger nästa säsong när han misslyckas med EL och att fixa en fjärdeplats?

Arsenal vinner säkert ligacupen eller något så de ger Wenger fler år på kontraktet
Så Palace får allt leta någon annanstans.
Citera
2017-09-11, 13:39
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Finns ingen nu som kommer kunna fixa det sjunkande skeppet, eller fixar man Wenger nästa säsong när han misslyckas med EL och att fixa en fjärdeplats?

Sjunkande skepp? 4 omgångar in och med truppen man har ska man klara sig någonstans i mitten, som sämst. Problemet har varit att de inte haft någon spelidé, enbart passningar i sidled och inget djup i spelet sista 3e delen.

Fö mycket stolpe ut istället för stolpe in, igår borde de vunnit med chanserna man hade, man missade t om öppet mål från 1 meter.

Man saknar Sakho och Zaha extremt mycket.
Citera
2017-09-11, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nej, det gör man konstigt nog inte, även fast de både faktiskt vunnit ligan. Innan City vann ligan 11/12 så hade man inte vunnit på 44 år, så Liverpool har ett par dagar till på sig innan man är lika värdelösa som city.

Nu refererar jag ju inte till så många "locals" här, så detta är ju inte så relevant. Såklart hade (har) city fans i hemtrakten då det är ett arbetsklasslag. Men runt om i världen så är det inte många som ens visste om dess existens innan shejkarna klev in.
Ett roligt exempel, Bony sa när han blev klar för City att det är hans barndomsdröm att spela för dem, när han var liten så spelade City i 3e divisionen i England.

Säsongen 00-01 när Bony var 11-12 år gammal så spelade afrikas enda World Player Of the Year, Weah, i City, i PL; inte alls ologiskt att hans barndomsdröm skulle varit att spela i City.
Citera
2017-09-11, 14:01
Medlem
Hade hoppats på att De Boer skulle få någon chans till, särskilt efter att igår äntligen bytt spelsystem och fått det att se lite mer positivt ut. Är ju egentligen inte hans fel att spelarna verkar ha glömt att bollen ska in MELLAN stolparna, inte strax bredvid. Men detta har ju också varit Palace problem de senaste säsongerna, ett kollektivt självförtroendetapp som får spelkvalitén att rasa i botten.

Truppen är tunn, men jag tror (och hoppas) att det ska gå att säkra kontraktet den här säsongen också, om så via en 17e plats.
Citera
2017-09-11, 15:06
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Nu refererar jag ju inte till så många "locals" här, så detta är ju inte så relevant.

Det är dessa som borde ha betydelse enligt mig.
Ironiskt att just du som LFC supporter refererar till den moderna fotbollens nya globalistiska måttstock. Någonting de flesta från den röda sidan i Merseyside hatar och som just City är en stor del av. Men det kanske inte är så konstigt då du är en del av den.
Citera
2017-09-11, 17:47
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Visar ju bara än en gång hur inkompetenta dem är borta i england. Undrar om palace ledningen ens hade koll på vad de boer var för typ av tränare? Mest troligt stirrade man sig blinda på hans meriter som spelare och tyckte det kändes spännande utan att ha en aning om vad man tog in för någon. Man tar in en direkt motpol vad gäller fotbollsfilosofi till allardyce. Ger honom i princip samma spelare att använda och ger honom dessutom bara 4 matcher att sätta det. Obegripligt. Matchen mot burnely var dessutom riktigt bra. Men han föll på spelarnas inkompetens. Både när det gäller avslut och det individuella misstaget som ledde fram till målet bakåt. Nästa 4 matcher för palace.

Southampton, Man city, Manutd, Chelsea. Förutsätter att roy får sparken om man förlorar samtliga matcher.
Citera
2017-09-11, 17:54
Medlem
Arons avatar
är det ingen transfers deadline när det gäller att värva tränare
Citera
2017-09-11, 17:54
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
är det ingen transfers deadline när det gäller att värva tränare
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Nästa 4 matcher för palace.

Southampton, Man city, Manutd, Chelsea.
Skön inledning för den nye tränaren. Noll poäng efter åtta omgångar är inte otänkbart.
Citera
2017-09-11, 19:39
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Sjunkande skepp? 4 omgångar in och med truppen man har ska man klara sig någonstans i mitten, som sämst. Problemet har varit att de inte haft någon spelidé, enbart passningar i sidled och inget djup i spelet sista 3e delen.

Fö mycket stolpe ut istället för stolpe in, igår borde de vunnit med chanserna man hade, man missade t om öppet mål från 1 meter.

Man saknar Sakho och Zaha extremt mycket.

Ok tidigt att säga. Men inte ens höst höst ännu och man har redan gjort sig av med en tränare och fixat 0 poäng, man borde ha väntat till vintern, nu är det ett svårt schema framöver för CP och det skulle nog behövas en jävla massa till att nästa tränare inte får kicken inom 4 månader. Ne ner till CS och upp med Wolverhampton nästa säsong
Citera
2017-09-11, 20:17
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ok tidigt att säga. Men inte ens höst höst ännu och man har redan gjort sig av med en tränare och fixat 0 poäng, man borde ha väntat till vintern, nu är det ett svårt schema framöver för CP och det skulle nog behövas en jävla massa till att nästa tränare inte får kicken inom 4 månader. Ne ner till CS och upp med Wolverhampton nästa säsong

Kan vara så att efter 8 omgångar så står CP på 0 poäng, otroligt vilken uppförsbacke det blir då. Dock tror jag att när spelare som Zaha och Sakho är åter så börjar det ramla in fler poäng till londonklubben.
Citera
2017-09-12, 15:55
Medlem
Liverpool överklagar Manés tre matcher.
http://www.bbc.com/sport/football/41232863

Tycker att det är konstigt, från flera parter, det är en hemsk tackling, kanske en utav de värsta i PL-historien, även om det inte blir nån längre frånvaro för Ederson så kan det lämna ett permanent märke i ansiktet och jag förstår inte hur man bara kan ha tre matcher för ett sådant tilltag.

Det är oerhört vårdlöst och borde beivras hårdare, springer man och hoppar upp med sulan i ansiktet på en motståndare borde man generellt ha 7-8 matcher, minst, som avstängning.

Huruvida "komittén" (eller vad instansen heter) har gjort rätt eller fel vet jag inte, jag antar förvisso att dom har gjort rätt men tycker att reglerna borde vara med fördömande mot sådana här satsningar.
Citera
2017-09-12, 17:08
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Liverpool överklagar Manés tre matcher.
http://www.bbc.com/sport/football/41232863

Tycker att det är konstigt, från flera parter, det är en hemsk tackling, kanske en utav de värsta i PL-historien, även om det inte blir nån längre frånvaro för Ederson så kan det lämna ett permanent märke i ansiktet och jag förstår inte hur man bara kan ha tre matcher för ett sådant tilltag.

Det är oerhört vårdlöst och borde beivras hårdare, springer man och hoppar upp med sulan i ansiktet på en motståndare borde man generellt ha 7-8 matcher, minst, som avstängning.

Huruvida "komittén" (eller vad instansen heter) har gjort rätt eller fel vet jag inte, jag antar förvisso att dom har gjort rätt men tycker att reglerna borde vara med fördömande mot sådana här satsningar.

http://www.bbc.com/sport/football/41232863 Länkar artikeln igen då den blivit uppdaterad.

Foolsen förlorade sin överklagan, tre matcher blir straffet. Jag håller med dig helt och hållet, avstängningens längd borde ha ha varit minst 7-8 matcher för MMAné.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in