Citat:
Ursprungligen postat av
Halloween2
Ja för man ''skämtar'' ju så mycket om när senast Everton eller Villa vann något. Suck vilken tråkig sate du är.
Nej, det gör man konstigt nog inte, även fast de både faktiskt vunnit ligan. Innan City vann ligan 11/12 så hade man inte vunnit på 44 år, så Liverpool har ett par dagar till på sig innan man är lika värdelösa som city.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moon The Loon
Nu är jag definitivt inte någon City anhängare och deras sentida oljesatsning gör dem till det laget jag ogillar mest i Engelska högstaligan. Men jag stör mig på att det blivit någon slags sanning att City (och Chelsea) skulle varit några sketna kvartersgäng utan supportrar när sanningen är att de båda är bland de bäst supportade lagen historiskt sett i England. Nu kör vi en historielektion för det brukar ju ni gilla i Liverpool - från slutet av 1800-talet till mitten utav 60-talet, alltså de första 70 åren av ligan hade City nästan alltid högre publiksnitt och ofta med mer än dubbelt så mycket. Från 60-talet enda in i PL-eran hängde City med bra trots att Liverpool under denna tid under långa stunder var världens bästa lag. Efter Taylor rapporten hade Maine Road helt enkelt färre platser än Anfield samtidigt som City för det mesta var skit. Det kanske är denna period du tänker på?
Att City de senaste åren tagit på sig alldeles för stor kostym står helt klart men att tro att klubben är något jävla PSG historiskt sett är helt fel.
Nu refererar jag ju inte till så många "locals" här, så detta är ju inte så relevant. Såklart hade (har) city fans i hemtrakten då det är ett arbetsklasslag. Men runt om i världen så är det inte många som ens visste om dess existens innan shejkarna klev in.
Ett roligt exempel, Bony sa när han blev klar för City att det är hans barndomsdröm att spela för dem, när han var liten så spelade City i 3e divisionen i England.