Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Dina antaganden om länders position är vilseledande och i vissa fall felaktiga.
Kurder vill inte ha en egen stat, utan ökad självstyre med demokratiska inslag. De vill också se en förändrad syrisk regim.
Rysslands stöd till SAA lär inte backa, men vad gäller Assad är det osäkert. Ryssland är trots allt intresserad av att behålla sin port i Latakia samt förhindra amerikanska influens, men det senare lär vara omöjligt och därför kommer ryssarna vara tvungna att kompromissa.
Vilket "världssamfund"? Alla i Mellanöstern, förutom Israel, stödjer kurdisk expansionism så jag tvekar om det skulle bli kallabalik om Assadregimen fortsatte mot SDF. Anledningen till att det inte kommer att ske är pga att USA kommer att sätta stopp för det och inget annat.
USA vill se ett nytt Syrien där det förmodligen innebär ökad självstyre för de olika provinserna i Syrien samt en förändrad regim samt förhindra permanent och förstärkt iransk närvaro.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Varför tror du att jag vet lika lite som någon annan? Du förklarar ju inget vidare. Mina påståenden grundar sig på vad respektive part offentligt har gått ut med. Trumpadministrationen har sagt att de inte ser en roll för Assad i framtiden. Kurderna, SDF, har gått ut med att man inte vill ha ett eget land utan ökad självstyre med demokrati samt en förändrad syrisk regim. Ryssland har ingen förkärlek till Assad, utan till den syriska regimen som sådan, och den bygger på att behålla den ryska porten i Latakia samt stävja amerikansk influens. Eller tror du att Ryssland är i Syrien av altruistiska skäl?
Att bedöma huruvida en stat begår krigsbrott eller inte, eller om en stat bryter mot folkrättsliga regler kräver expertkunskap. Bara för att du känner till internationella regler betyder inte det att du vet hur man ska tillämpa dessa.
Oftast kan du använda din hjärna när du vill men när du skriver såna här inlägg så undrar jag om du tar alla för att vara idioter eller du helt enkelt är bara rätt blind?
Du snackar om att kurderna vill ha demokrati? Kurderna har bäst demokrati i Syrien och Turkiet om vi jämför med Barzanis Kurdistan.
Kurder vill inte ha en egen stat/ land? Nä du, det börjar med autonomi/ självstyre sen går det över i smyg till att hissa upp sin vidriga påhittade flagga som är framtagen av britterna sen till slut när man hittar ett tillfälle så ska man erkänna Kurdistan som man tänker göra i Irak. Är du verkligen så jävla korkad att ingen vet vad deras intentioner är i långa loppet?
Som kurder brukar dra upp kurdsnacket, kurder är majoritet i norra Syrien då är det vi som har sista ordet. Kurderna är minoritet i Syrien och de ska fan hålla käft! Men jag gillar din poäng, du ger väldigt myckt ryggdunkar till kurder för ni har hittat nyttiga idioter som gör ert grovjobb åt er.
En fråga på det, när kommer ni köra ut sen kurderna då den delen kurderna gör anspråk på faktiskt har sionisterna ögonen på som ska ingå i de sk Storisrael?