2017-09-11, 02:14
Medlem
Moon The Loons avatar
Om lagen i derbyt bytt målvakt med varandra hade Aik vunnit med 3-0. Gnaget verkar ha fått dille på att ta in lovande junisar i buren. Ett helt vansinnigt projekt i min bok då målvakten med marginal är den enskilda positionen som tappar flest poäng under en "förädlingsprocess". Nu tror jag inte ens det finns något att förädla i Linnér utan det blir nog Superettan eller sämre som det så ofta blir efter ens juniorer gjort någon säsong i Allsvenskan. Men om det inte blir det utan målvakten mot alla odds blir intressant för Europa blir det ändå en väldigt liten avkastning för just den positionen.

Som sagt ett idiotiskt projekt, samtidigt som det värmer mig som Djurgårdare att Aik som annars får anses som väldigt pragmatiska romantiserar över detta trams.
Citera
2017-09-11, 06:18
Medlem
kostymnisses avatar
Jahapp, DIF hemma idag då.
Det skall ju till ett smärre under för att vi ska nå nån europaplats och neråt är det säkrat så det känns lagom upphetsande. En del folk lär väl fokusera på att hata Engvall, själv tycker jag mest det är ett "jahapp" över det.

Sista publikmatchen på Gamla för säsongen dock. Efter det har vi kvar Sirius, Östersund och GIF. Må vara trivsamma lag på sina sätt men inte drar dom några skaror direkt.
Citera
2017-09-11, 08:38
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Alltid skönt med sena avgöranden, och den här gången var det även rättvist. Skönt att få tillbaka lite mot just Malmö då vi haft lite oflyt mot dom senaste åren. En bra laginsats och enorm skillnad på inställning från senaste matcherna, fin start för firma Kjäll/Bäckström! Malmö såg dock rätt så tama ut, och behöver nog ta sig i kragen om man ska kunna kamma hem ett nytt SM-guld. Känslan är ju att Malmö leder serien mest på att lagen bakom är för svaga snarare än att man själva är ruggigt starka.

Tabellen är dock en frustrerande läsning för en ÖSK-supporter. Med tanke på de senaste två matchernas katastrofinsatser från laget, och vår ruskigt svaga period i våras när Kennedy var avstängd, blir man lätt upprörd när man ser att ynka två segrar till hade räckt för att på allvar slåss om silvermedaljerna och europaplats. I år hade vi chansen, men slarvade bort den. Känns det som.
Citera
2017-09-11, 13:08
Medlem
pissoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jahapp, DIF hemma idag då.
Det skall ju till ett smärre under för att vi ska nå nån europaplats och neråt är det säkrat så det känns lagom upphetsande. En del folk lär väl fokusera på att hata Engvall, själv tycker jag mest det är ett "jahapp" över det.

Sista publikmatchen på Gamla för säsongen dock. Efter det har vi kvar Sirius, Östersund och GIF. Må vara trivsamma lag på sina sätt men inte drar dom några skaror direkt.

Under och under, vinst idag och det är fyra poäng upp samtidigt som ni har AFC, Halmstad, GIF och J-Södra kvar. Ni tar också emot Östersund tre dagar efter de mött Athletic, och mötet med er blir deras fjärde på två veckor då de klämt in cup-matchen under landslagsuppehållet.
Citera
2017-09-11, 14:53
Medlem
Eldarn.s avatar
Hur i helvete vann vi inte derbyt?! En av de bästa insatserna på länge men lik väl bara en poäng. Bajen var genomusla men tungt tapp i Junior vad det verkade.

Blomberg gör en insats som kvalar in som topp-3 bästa individuella insats över 90 minuter 2017, tråkigt och synd att han inte fick avgöra med sitt 2-1-mål. Förläng genast med Johan!

Henok bränner gång på gång och sågs väldigt långt ner i plan hela tiden - är han Ishizakis ersättare till nästa säsong? Har sett ut som ett pågående projekt på halvfart över hela säsongen - att skola om Henok till mittfältare alltså. Återstår att se hur anfallssituation blir nästa säsong, framförallt med Obasi.

Hauksson gör det bra i Nyholms frånvaro och är väl centimetrar från att nicka in vårt första hörnmål i Allsvenskan i år. Läste att vi haft ~120 hörnor och 0 mål. Enda lag i serien som ännu inte gjort mål, Neboeffekten? Dock kompenserar vi till viss del misslyckande på hörnor med alla frisparksmål. Tre frisparksmål och tre olika skyttar.

Olsson växer för varje match och det blir vackert att se honom nästa säsong. Hoppas att Stefanelli kan växa ett par snäpp också när han anpassat sig till Sverige efter en vinter och en evighetslång försäsong.

Blomberg - Olsson - Ishizaki
Vägen att gå på centralt mittfält resterande matcher. Fint samarbete centralt och med wingbacks.

Wiland gör en grym match! Vill inte ens tänka på var vi hade legat i tabellen om vi hade haft honom, Linnér gör en del vassa räddningar som man inte ska bortse från. Lär dock, till start, få ta en bänkplats 2018.
Citera
2017-09-11, 15:02
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Hur i helvete vann vi inte derbyt?!
Johan Wiland.
Citera
2017-09-11, 15:08
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Fuck pannbandsnollan i Solna. Tycker verkligen synd om hans pappa som fick honom som avkomma.
Kristoffer Olsson?

Såg inte matchen, men det är väl typiskt att nån som varit ute å skrävlat om att han är bajare gör mål på oss...eller menar du nåt annat?
Citera
2017-09-11, 15:22
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kristoffer Olsson?

Såg inte matchen, men det är väl typiskt att nån som varit ute å skrävlat om att han är bajare gör mål på oss...eller menar du nåt annat?

Han gjorde "handen mot örat"-gesten till Hammarbysupportrarna vid målet.
Citera
2017-09-11, 15:23
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Aha. Classy.
Citera
2017-09-11, 15:51
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo

Även om de va lite till att ta i så tycker jag om att spelare firar sina mål. Fler å fler kör grejen med att "inte fira mot mitt gamla lag"-grejen. Aldrig förstått den. Om du nu tycker så mycket om ditt gamla lag, varför lämna då?
Citera
2017-09-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Om lagen i derbyt bytt målvakt med varandra hade Aik vunnit med 3-0. Gnaget verkar ha fått dille på att ta in lovande junisar i buren. Ett helt vansinnigt projekt i min bok då målvakten med marginal är den enskilda positionen som tappar flest poäng under en "förädlingsprocess". Nu tror jag inte ens det finns något att förädla i Linnér utan det blir nog Superettan eller sämre som det så ofta blir efter ens juniorer gjort någon säsong i Allsvenskan. Men om det inte blir det utan målvakten mot alla odds blir intressant för Europa blir det ändå en väldigt liten avkastning för just den positionen.

Som sagt ett idiotiskt projekt, samtidigt som det värmer mig som Djurgårdare att Aik som annars får anses som väldigt pragmatiska romantiserar över detta trams.
Linnér gjorde fina räddningar mot er senaste och en del matchavgörande igår också. Att han släpper in när deras meste målskytt får friläge från halva plan (varför ramlar Pertan) är svårt att lasta honom för.

Wiland i all ära men var verkligen avsluten så vassa, även om de var många? Han borde väl för övrigt tagit kvitteringen? Hans hörn, bollen går nära ribban men en bit från stolpen?
Citera
2017-09-11, 16:27
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Även om de va lite till att ta i så tycker jag om att spelare firar sina mål. Fler å fler kör grejen med att "inte fira mot mitt gamla lag"-grejen. Aldrig förstått den. Om du nu tycker så mycket om ditt gamla lag, varför lämna då?

Olsson har aldrig lirat i Bajen, dock har han proklamerat sin kärlek till oss ett antal gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in