Citat:
Ursprungligen postat av
Moon The Loon
Om lagen i derbyt bytt målvakt med varandra hade Aik vunnit med 3-0. Gnaget verkar ha fått dille på att ta in lovande junisar i buren. Ett helt vansinnigt projekt i min bok då målvakten med marginal är den enskilda positionen som tappar flest poäng under en "förädlingsprocess". Nu tror jag inte ens det finns något att förädla i Linnér utan det blir nog Superettan eller sämre som det så ofta blir efter ens juniorer gjort någon säsong i Allsvenskan. Men om det inte blir det utan målvakten mot alla odds blir intressant för Europa blir det ändå en väldigt liten avkastning för just den positionen.
Som sagt ett idiotiskt projekt, samtidigt som det värmer mig som Djurgårdare att Aik som annars får anses som väldigt pragmatiska romantiserar över detta trams.
Linnér gjorde fina räddningar mot er senaste och en del matchavgörande igår också. Att han släpper in när deras meste målskytt får friläge från halva plan (varför ramlar Pertan) är svårt att lasta honom för.
Wiland i all ära men var verkligen avsluten så vassa, även om de var många? Han borde väl för övrigt tagit kvitteringen? Hans hörn, bollen går nära ribban men en bit från stolpen?