2017-09-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du kan ha hur rätt som helst i din argumentation, jag ligger nära din, men, det intressanta är inte våra spekulationer om vad som egentligen hänt, utan vad domstolen kan fastslå när den sannolikt försöker fälla PM för mord. Man måste hålla isär detta, vad som hänt vet bara PM, vad kan domstolen hävda för händelse.

Jag är nog den siste i denna tråd du behöver berätta för att det intressanta är vad domstolen kan fastslå

Problemet (?) vi har är att vi inte har insikt i förundersökningen och vilken bevisning med mera som egentligen föreligger, annat än det lilla som kommit fram vid häktningsförhandlingar o.s.v.

Därför kan vi bara ägna oss och diskussioner (utifrån vad vi vet, respektive vad vi kan anta eller ha teorier om) - och mig veterligt är detta ett diskussionsforum och inte en domstol, så på gott och ont får vi leva med konsekvenserna av det.

Men, om vi ska ägna oss åt givande diskussioner så är det bra om man i dem kan skilja på fakta, antaganden/hypoteser och fria fantasier. Den diskussionen blir enklare, tydligare och trevligare om man exempelvis inte marknadsför egna teorier/argument som om de vore fakta. Det var det mitt inlägg egentligen handlade om.
Citera
2017-09-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nä, artikeln togs bort för den stämmer inte överens med verkligheten och det polisen uttalade angående torson. Personligt våld tex, är ju snömos, och det våld man ser är punktering av torson för att inte flyta. Man kan liksom inte vara hur oseriös som helst med en sån artikel, så givetvis har ett skärrat vittne tagit en massa slutsatser som inte stämmer. Det har inte så stor betydelse med var man kapat benen, men det har stor betydelse om man talar om personligt våld. Det är mils skillnad på mord med den typen av inslag. Vittnen ska man alltid ta med en nypa salt anser jag.
Kan du länka till bevis på att artikeln togs bort på grund av att den inte stämmer med verkligheten?

Ingenting som framkom i häktningsförhandlingen antyder att artikeln varit felaktig.
Citera
2017-09-09, 21:25
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Motivet är en sådan gåta!

PM kan knappast ha planerat att döda henne, med tanke på hur övervakad båtturen var. (D v s när och vilka som åkte, och när de borde ha återvänt.)

PM borde inte kunna bli farligt sexuellt frustrerad, eftersom han vältrade sig så mycket bland sexklubbar, och hade "väninnor" och fru.

Det är svårt att föreställa sig en fråga KW ställt som är kontroversiell nog att få PM att tappa humöret. Och - om KW trodde att PM var en seriemördare, så måste hon ha varit världens mest korkade journalist, om hon isåfall valt att konfrontera honom instängd ensam i hans ubåt...

Återstår olyckor/knark/skandaler. Hur galen man än är, så förstår man att ett brutet ben/offentlig info om att man erbjöd en journalist kokain etc aldrig kan bli värre än att styckmörda någon som alla vet är ombord på ens u-båt.

Jag får ingen rätsida på detta.

Tja, bitarna verkar ha fallit lite mer på plats. Min syn på PM var fortfarande lite för mänsklig när jag skrev mitt tidigare inlägg.

Flera vittnen som talar om sexualsadism, och dessutom av gränsöverskridande sort. Med det menar jag det som sades om att när PM testat trekant, så ville han ha 10-kant nästa gång, etc. Att han hela tiden måste öka på, för att få någon kick. Intresse för våldsporr och snuff.

Narcissistisk personlighet kan ha fått honom att tro att han kunde komma undan med sexmord, i egenskap av betrodd kändis med gott rykte, och för att han inte smög när han tog med sig KW ut. Att han skulle bli trodd när han sa att han lämnat av henne i en hamn. När han förstod att u-båten var för kontaminerad, tvingades han välja att sänka den, för att havsvattnet skulle sopa bort spåren.

Det är nu sannolikt (dock naturligtvis inte klarlagt) att han gav sig själv rätten till en sjuhelvetes (sjuk) sexkick på KWs bekostnad. När man tänder på våld så behöver det alltså inte innebära att man lämnar spermaspår kvar i torson.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men även om han inte samarbetar så kommer de att klara av att utreda honom.
Och det är ju bra för hans del också så att han kan få vård.

Eftersom samsjuklighet är det vanligaste så tror jag att han lider av mer än en diagnos.
Så då kan det bli komplicerat att utreda.

Något jag funderat på förutom NPD-störning (narcisst) är någon biopolär störning.
Vänner till PM har sagt att i perioder är han närmast asexuell (libido försvinner vid depression) för att sedan närmast vara maniskt sexuell. En manisk person har ingen stoppknapp. Ofta känner de sig grandiosa. Typ bäst,smartast,snyggast,potentast,oemotståndliga. De överskattar sig själv grovt på alla plan. De kan ha hemska humörsvängningar. Och ofta helt orealistiska projekt som de kan jobba på med otrolig energi. Men oftast ror de inte i land med planerna.Hur som helst behöver han nog hjälp från psykiatrin.

Han är riktigt sjuk, och har säkert flera diagnoser, du kan ha helt rätt i både NPD och bipoläritet.

Jag vill nog också lägga till en grunddiagnos, AST, någonstans i autistspektrat. Oavsett diagnos är PM en vandrande katastrof, det är konstigt att inte värre saker hänt tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
jag såg delar av inslaget, och ja jag kan dela Ottos-uppfattning.
Madsen gjorde inget gott intryck.
Känner man dessutom någon som känner Kim W - så gör det hela än värre.
Hoppas du förstår hur det känns för anhöriga att få hem sin dotter i bitar, och den person som delat henne inte vill bidra till att man får veta hur Kims sista timmar blev, och vilket slut hon fick.
Alla föräldrar som mist sitt barn på sådant groteskt sätt -lider helvetets kval.
Jag har förstått att Madsens bror lider också i det som hänt.

Samma här. Känner någon som växt upp med KW.
Citera
2017-09-09, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Mm, o vad jag menar är att trosorna inte råkade åka av med strumpbyxorna, de åkte av därför att det var meningen att de skulle av, tror jag. Jag vet inte om det är vanligt att kroppsdelar är helt fria från kläder när det handlar om styckning, men i KWs fall verkar trosor inte ha utgjort något hinder för styckning med tanke på hur den del av kroppen som har hittats har beskrivits. Ev. bh var också borta.

Tack, men nej tack, min inkorg är full med erotiska noveller så du får demonstera detta på dig själv och lägga upp på youtube, det är det minsta du kan göra.
Nä jag sysslar inte med erotisk spridning av tekniker.
Men jag pratar av erfarenhet hur det fungerar i verkligheten när man tar av kläder. Kanske du får uppleva det i framtiden, vad vet jag.
Så fortfarande menar jag att tar man ett tag vid midjan med fingrarna, så får man med sig både trosor och strumpbyxor, och då är det till fördel för ubåtskaptenen då inte detta kan ledas till något sexuellt att trosorna var avtagna som många av er med förkärlek vill påstå har hänt.

Även om det är en olycka så är inte en styckning okey, men kan man inte bevisa det så går han fri förutom det med griftefriden. Men att trolla runt med sexanklagelser mot han baserat på fantasier ger inte vare sig domstolen eller tråden nån glädje.
Citera
2017-09-09, 21:28
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men eftersom vittnet som såg torson inte vet något om det, menade han/översättaren nog kroppsligt våld.
Vet ej, såg aldrig formuleringen så svårt att säga. Men så som det visat sig så helt hejdlöst felaktiga översättningar från danskan till svenska tidningar , burr, läser enbart de danska o googlar resten.
Våld är det ju frågan om i vilket fall som helst, och mord som är våld gott nog.
Får avvakta tills ev dödsorsak kan bli bekräftad o bedöma utifrån det som åklagaren resonerar om det är fråga om sexualbrott med sadistiska inslag och mordet som syfte som i Lisa Holm fallet, eller sexualbrott som i våldtäkt och strypmord med efterföljande transportstyckning för att dölja spår.
Citera
2017-09-09, 21:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Polisen säger då man har träff på DNA gällande torson att det är skador som ska vara försök till att få ut luftgaserna ur kroppen- Han pratar om obduktion och avsaknaden av lemmar på kroppen.

https://www.youtube.com/watch?v=m9HrnFmzj0c
https://www.youtube.com/watch?v=0V6wy8cabNM
Men vi diskuterade väl vad vittnet sagt. Äh nu lägger jag ned det.
Citera
2017-09-09, 21:32
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men vi diskuterade väl vad vittnet sagt. Äh nu lägger jag ned det.

Hahha, ja alltså vad jag förstår angående det personliga våldet, så är det svensk media som skriver det. Så det bör vara en feltolkning av något förhastat i en live rapportering.
Men jag finner inget i dansk media om den typen av uttalande. Det anonyma vittnet har raderats bort.
Inte ens vittnen i en rättegång är pålitliga.
Citera
2017-09-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Han är riktigt sjuk, och har säkert flera diagnoser, du kan ha helt rätt i både NPD och bipoläritet.

Jag vill nog också lägga till en grunddiagnos, AST, någonstans i autistspektrat. Oavsett diagnos är PM en vandrande katastrof, det är konstigt att inte värre saker hänt tidigare.

Just det här att han är så fokuserad på specialintressen och går in för just dem till 1000% och försummar allting annat som tex en riktig bostad. Kan tyda på högfungerande aspergers eller ADHD/ADD eller Biopolär med tyngdvikt på mani eller NPD störning tillsammans med något av de tre förstnämda.
Citera
2017-09-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Jag är nog den siste i denna tråd du behöver berätta för att det intressanta är vad domstolen kan fastslå

Problemet (?) vi har är att vi inte har insikt i förundersökningen och vilken bevisning med mera som egentligen föreligger, annat än det lilla som kommit fram vid häktningsförhandlingar o.s.v.

Därför kan vi bara ägna oss och diskussioner (utifrån vad vi vet, respektive vad vi kan anta eller ha teorier om) - och mig veterligt är detta ett diskussionsforum och inte en domstol, så på gott och ont får vi leva med konsekvenserna av det.

Men, om vi ska ägna oss åt givande diskussioner så är det bra om man i dem kan skilja på fakta, antaganden/hypoteser och fria fantasier. Den diskussionen blir enklare, tydligare och trevligare om man exempelvis inte marknadsför egna teorier/argument som om de vore fakta. Det var det mitt inlägg egentligen handlade om.

Jag är helt enig med dig på alla dina punkter, klockrent.

Alltför många driver sina egna små teser, ibland baserade på någon fakta, ibland helt utan, eller total ignorans från givna fakta.

Ett bland många exempel är några ignoranter, som tror att en propeller kan avverka en människokropp med sågad yta!!!!???? Det finns många fler, och jag är också ledligt trött på dessa okunniga idioter, de förstör en intellektuell diskussion, byggd på tydligt redovisade fakta noggrant särskilda från spekulationer/teorier.

Men, FB är ett öppet forum, så det kommer alltid att finnas mer eller mindre bra inlägg....
Citera
2017-09-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Just det här att han är så fokuserad på specialintressen och går in för just dem till 1000% och försummar allting annat som tex en riktig bostad. Kan tyda på högfungerande aspergers eller ADHD/ADD eller Biopolär med tyngdvikt på mani eller NPD störning tillsammans med något av de tre förstnämda.

Jag får känslan av att, även om han inte är någon Ingvar Oldsberg direkt, så fungerar han ändå hyfsat bra i sociala sammanhang. Visst han är lite märklig, men upplever det inte som att det beror på att han inte förstår hur andra personer kommer reagera på hans beteende. Därför har jag lite svårt att se att han skulle kunna ha Aspergers syndrom. Däremot har han helt klart vissa symptom på det, men jag anser att det nog snarare är symptom som uppstår på grund av hans övriga störningar. Han upplevs lite social klumpig eftersom han har en så tydlig förvrängd verklighetsuppfattning och självbild. Det är min känsla i alla fall.

Narcissistisk personlighetsstörning är jag dock i princip helt övertygad om att han har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in