Citat:
Ursprungligen postat av
Vekruset
Motivet är en sådan gåta!
PM kan knappast ha planerat att döda henne, med tanke på hur övervakad båtturen var. (D v s när och vilka som åkte, och när de borde ha återvänt.)
PM borde inte kunna bli farligt sexuellt frustrerad, eftersom han vältrade sig så mycket bland sexklubbar, och hade "väninnor" och fru.
Det är svårt att föreställa sig en fråga KW ställt som är kontroversiell nog att få PM att tappa humöret. Och - om KW trodde att PM var en seriemördare, så måste hon ha varit världens mest korkade journalist, om hon isåfall valt att konfrontera honom instängd ensam i hans ubåt...
Återstår olyckor/knark/skandaler. Hur galen man än är, så förstår man att ett brutet ben/offentlig info om att man erbjöd en journalist kokain etc aldrig kan bli värre än att styckmörda någon som alla vet är ombord på ens u-båt.
Jag får ingen rätsida på detta.
Tja, bitarna verkar ha fallit lite mer på plats. Min syn på PM var fortfarande lite för mänsklig när jag skrev mitt tidigare inlägg.
Flera vittnen som talar om sexualsadism, och dessutom av gränsöverskridande sort. Med det menar jag det som sades om att när PM testat trekant, så ville han ha 10-kant nästa gång, etc. Att han hela tiden måste öka på, för att få någon kick. Intresse för våldsporr och snuff.
Narcissistisk personlighet kan ha fått honom att tro att han kunde komma undan med sexmord, i egenskap av betrodd kändis med gott rykte, och för att han inte smög när han tog med sig KW ut. Att han skulle bli trodd när han sa att han lämnat av henne i en hamn. När han förstod att u-båten var för kontaminerad, tvingades han välja att sänka den, för att havsvattnet skulle sopa bort spåren.
Det är nu
sannolikt (dock naturligtvis inte klarlagt) att han gav sig själv rätten till en sjuhelvetes (sjuk) sexkick på KWs bekostnad. När man tänder på våld så behöver det alltså inte innebära att man lämnar spermaspår kvar i torson.