2017-09-10, 01:22
Medlem
En sak som förvånar mig är att Leif GW Persson gjort typ 100 olika program om Da Costa, Pernilla och Engla.
Men detta oerhört intressanta mord är det ingen som gräver i.

Varför?
För att offret var en "nazist"?
Eller för att gärningsmannen sannolikt är en uppburen vänsterprofil?

Tycker det är fel.
Citera
2017-09-10, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melonpartiet
En sak som förvånar mig är att Leif GW Persson gjort typ 100 olika program om Da Costa, Pernilla och Engla.
Men detta oerhört intressanta mord är det ingen som gräver i.

Varför?
För att offret var en "nazist"?
Eller för att gärningsmannen sannolikt är en uppburen vänsterprofil?

Tycker det är fel.

Snarare för att det inte finns så mycket att gräva i här, man vet antagligen vem mördaren är men kan inte bevisa det.
Citera
2017-09-10, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokette
Så, vilka har varit misstänkta utöver Matija Sovdat och eventuellt expo-tobbe?

Om Matija Sovdat överhuvudtaget går att få in i detta ärende borde han vara superintressant. Det är en riktigt sjuk människa, som verkar ha rituella inslag i vissa av sina tre mord.
Att hamra in en skruvmejsel i hjärtat med hammare och spika fast folks knän i golvet är jävligt udda.

Hur går han ihop med detta?
Hur har man kunnat avföra honom?
Citera
2017-09-10, 02:16
Medlem
Av dokumentären i radio framgår att ett stort antal föremål användes till misshandeln. Föremål som fanns på platsen. Exakt vilka föremål det rör sig om sägs inte.

Om man läser igenom Matijas övriga mord så använder han ofta flera olika tillhyggen, ofta från platsen, och använder ohyggligt myclet övervåld.
Om han var på plats så känns han ju ganska uppenbar.
Citera
2017-09-10, 13:03
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Har Sovdat verkligen varit misstänkt för detta? Han har säkerligen hörts om sina förehavanden under denna tid, men det är inte konstigt. Polisen frågade Sovdat om en rad ouppklarade mord begångna i Stockholms-området. Det hade nog varit tjänstefel om de inte gjort så?
Men om de verkligen haft "något" som ev kan peka ut honom som möjlig GM, vet jag inte?
Citera
2017-09-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Har Sovdat verkligen varit misstänkt för detta? Han har säkerligen hörts om sina förehavanden under denna tid, men det är inte konstigt. Polisen frågade Sovdat om en rad ouppklarade mord begångna i Stockholms-området. Det hade nog varit tjänstefel om de inte gjort så?
Men om de verkligen haft "något" som ev kan peka ut honom som möjlig GM, vet jag inte?

Var inte Sovdat väl ung, för att vara GM 1995? Sovdat mördade ju -99. Att han skulle varit i farten redan 4-5 ar tidigare, verkar lite osannolikt. Men helt omöjligt är det väl inte, teoretiskt.
Citera
2017-09-10, 16:36
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Var inte Sovdat väl ung, för att vara GM 1995? Sovdat mördade ju -99. Att han skulle varit i farten redan 4-5 ar tidigare, verkar lite osannolikt. Men helt omöjligt är det väl inte, teoretiskt.
Han blev dömd för någon misshandel begången på Monte Carlo ännu tidigare, 1992 eller 1993 tror jag? Teoretiskt sett finns det en uppsjö med tänkbara GM.
Citera
2017-09-10, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Han blev dömd för någon misshandel begången på Monte Carlo ännu tidigare, 1992 eller 1993 tror jag? Teoretiskt sett finns det en uppsjö med tänkbara GM.

Man far väl utga ifran att mordutredarna undersökt möjligheten att denne Sovdat mördat langt tidigare. Det vore ju horribelt uselt annars.
Citera
2017-09-10, 21:22
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Man far väl utga ifran att mordutredarna undersökt möjligheten att denne Sovdat mördat langt tidigare. Det vore ju horribelt uselt annars.
Nu finns det ju ingenting som tyder på att Sovdat är inblandad i det här eller mordet på Häggström annat än att Sovdat var extrem i sitt våldsutövande. Även om jag tycker att Sovdat förtjänat att sitta inne på livstid utan att någonsin komma ut så har ändå svensk rättspsykvård fått en liten guldstjärna i min bok för att de verkar faktiskt ha lyckats behandla Sovdat. Han har väl varit ute i det fria i minst tio år nu och inte återfallit i brott?

Min personliga åsikt är att gm finns att söka bland skinsen själva och då främst den numer avlidne Roager Rush.
Citera
2017-09-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Nu finns det ju ingenting som tyder på att Sovdat är inblandad i det här eller mordet på Häggström annat än att Sovdat var extrem i sitt våldsutövande. Även om jag tycker att Sovdat förtjänat att sitta inne på livstid utan att någonsin komma ut så har ändå svensk rättspsykvård fått en liten guldstjärna i min bok för att de verkar faktiskt ha lyckats behandla Sovdat. Han har väl varit ute i det fria i minst tio år nu och inte återfallit i brott?

Min personliga åsikt är att gm finns att söka bland skinsen själva och då främst den numer avlidne Roager Rush.

Roger dog väl redan -99!? Och det lär ha varit en ganska allvarligt störd person.
Citera
2017-09-10, 23:07
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Roger dog väl redan -99!? Och det lär ha varit en ganska allvarligt störd person.
Och din poäng är?
Citera
2017-09-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Och din poäng är?

Ingen poäng, bara en kommentar till din formulering " den numer avlidne RR".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in