2017-09-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Herremin gud vad många försvarare Klas har. Aldrig har det försvarats någon som denne man. Dessutom är det helt otroligt att en sån anonym karl kan ha så många skribenter som pãstår att han är oskyldig.

Ps. Jag antar att du känner Klas genom ditt sätt att skriva. Lite komiskt att du bara har ett inlägg skrivet under din tid på FB och det är i klasses försvar

Mycket komiskt eller vilket adjektiv som nu passar bäst. Knasigt?
Citera
2017-09-10, 15:28
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Bra sammanfattat - man blir förundrad över den öppna "pajkastningen" framförallt från PK.
Har PK "rätt" är ju PU inblandad.

P.u har bekräftat att det var så. ( Det han minns). Historien är sann. Jag skriver för att jag tror P.u kan vara medhjälpare till M.R, som är pilot.
Övrigt lämnar jag dithän. Bara käbbel.
Citera
2017-09-10, 15:40
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
P.u har bekräftat att det var så. ( Det han minns). Historien är sann. Jag skriver för att jag tror P.u kan vara medhjälpare till M.R, som är pilot.
Övrigt lämnar jag dithän. Bara käbbel.

Ok, det här ämnet är ju rena nitroglycerinet för dig, men jag dristar mig till att göra ett nytt försök.

Kan du på ett lugnt och sakligt sätt förklara följande ord från PW: "Å självklart skulle jag, min kollega Mats eller vår ansvarige utgivare, kanalchef samt våra jurister inom SR som vi rådfrågat i samband med reportageserien aldrig komma på tanken att först intervjua en man som håller i skallgångarna för att därefter intervjua honom anonymt som den som varit anhållen. Det är självklart inte samma person."

Kan du ge din syn på det fetmarkerade? Och vänd dig i svaret inte till mig, utan vänd dig direkt till PW. Hon läser här! Att MR kanske skulle ha kunnat bli indragen senare är ju däremot möjligt, men nu handlar det om "mannen i pilotglasögon".
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-10 kl. 15:49.
Citera
2017-09-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Men herregud!! För att tydlig förklarar!!! Man åker E20 norrut tar vänster där det står Torsö !!!
Man kan ju också som man gjorde när man var ung och cyklade så kan man ta och åka snapenvägen ifrån Mariestad och då kommer man ut på Torsövägen...

Ni som skriver att jag inte är ifrån Mariestad har defenetivt ingen kännedom om vart och hur Hassles gränser går!!!!!

Ok !!!
Jag återberättade något som jag fick berättat för mig igår !!!!!
OKEJ!! INTE VISSTE JAG ATT DILLÖ ÄR LIKA STORT SOM HALVA MARIESTAD!!!!

Trodde att det var intressant info......
men den blev utdömd direkt.....!!!

Tror jag ska börja kolla upp vad ni som är så negativa till detta inlägg har bidragit till i tråden!!

och du hardbeck varför i he te åkte du till Hassle för att byta om ?????? ... när du spelade på Torsö?

Det kan du fundera på.
Citera
2017-09-10, 16:11
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag tycker ändå att det är intressant att lyssna på radioinslaget (http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6726495). Pernilla säger uttryckligen att mannen inte vill att de spelar in hans röst och att Pernilla och Mats därför själva återger vad mannen berättar för dem. Det här kan man ju tolka på kanske olika sätt, men jag tycker verkligen inte att det är fel att göra tolkningen att mannen får säga det han vill säga och att Pernilla och Mats "rakt av" återger det - utan att göra några värderingar om sanningshalten eller att dra ifrån/lägga till något. De bara återger det mannen säger. Man ska ju ändå komma ihåg att mannen ställer upp frivilligt på en intervju i ett mycket känsligt läge (!) och inte är inkallad på ett polisförhör.
Citera
2017-09-10, 16:15
Medlem
Troligen HELT irrelevant reflektion, men jag reagerade när jag såg diskussionerna om Dillö. När jag läste på TS facebooksida har jag för mig att även han hade några bilder från Dillö.

Jag kan ha fel. Och även om jag har rätt är det säkert ointressant. Men jag förmedlar det ändå.

EDIT

Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Nej, Dillö är inte pyttelitet.
Och MR bor där åretrunt.

Tja, då är det som sagt ganska ointressant att TS eventuellt också varit där.
Senast redigerad av fringis 2017-09-10 kl. 16:18.
Citera
2017-09-10, 16:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Troligen HELT irrelevant reflektion, men jag reagerade när jag såg diskussionerna om Dillö. När jag läste på TS facebooksida har jag för mig att även han hade några bilder från Dillö.

Jag kan ha fel. Och även om jag har rätt är det säkert ointressant. Men jag förmedlar det ändå.

EDIT

Det enda som skulle kunna vara intressant med Dillö är ju att det var väl precis mellan Dillö och rakt över mot "fastlandet" (typ riktning mot Radbyn) som den där mannen och kvinnan i sin fritidsbåt körde över något någon dag eller två efter försvinnandet. Frågan är väl bara exakt var båten framfördes. Detta känns väl lite "tunt", men jag tar ändå upp det.
Citera
2017-09-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har haft samma tanke. Kan ju vara så att "mannen i pilotglasögon" tar en rövare i syfte att få lugn och ro i tråden? "Mannen i pilotglasögon" tycks säga mer i intervjun än vad han behöver och jag tror att han har dåligt omdöme och underskattar andra.
Jag hat sagt det förut och säger det igen,
det är väldigt utstuderat att säga på en intervju att man bara väntar på att ens namn nämnas. Varför vill man poängtera det om man inte vill nämnas? Jag tänkte direkt att det lät som ytterligare ett villospår vilket har kantat hela denna händelse med Helena. Någon lägger ner väldigt mycket jobb på att missleda, sprida rykten och peka ut andra och detta har förekommit hela tiden är jag övertygad om.
Citera
2017-09-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis

EDIT

Jag tycker inte det är ointressant. Alla möjliga kopplingar mellan personer som figurerar i utredningen är värda att notera.
Citera
2017-09-10, 16:28
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag tycker ändå att det är intressant att lyssna på radioinslaget (http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6726495). Pernilla säger uttryckligen att mannen inte vill att de spelar in hans röst och att Pernilla och Mats därför själva återger vad mannen berättar för dem. Det här kan man ju tolka på kanske olika sätt, men jag tycker verkligen inte att det är fel att göra tolkningen att mannen får säga det han vill säga och att Pernilla och Mats "rakt av" återger det - utan att göra några värderingar om sanningshalten eller att dra ifrån/lägga till något. De bara återger det mannen säger. Man ska ju ändå komma ihåg att mannen ställer upp frivilligt på en intervju i ett mycket känsligt läge (!) och inte är inkallad på ett polisförhör.
Har det någon gång framkommit hur det gick till när de fick denna intervjun?
Har de någon gång efterfrågat eller är det rakt av på eget intiativ som han kontaktar dem?
Vet du vad som sagts om detta?
Var det något i "frågestunden" som framkom gällande detta?
Har du svaren på det Ugglan?
Citera
2017-09-10, 16:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Har det någon gång framkommit hur det gick till när de fick denna intervjun?
Har de någon gång efterfrågat eller är det rakt av på eget intiativ som han kontaktar dem?
Vet du vad som sagts om detta?
Var det något i "frågestunden" som framkom gällande detta?
Har du svaren på det Ugglan?

Jag tror att andra kan svara bättre på detta än vad jag kan, men det var väl PW och M som kontaktade honom?
Citera
2017-09-10, 16:31
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Men herregud!! För att tydlig förklarar!!! Man åker E20 norrut tar vänster där det står Torsö !!!
Man kan ju också som man gjorde när man var ung och cyklade så kan man ta och åka snapenvägen ifrån Mariestad och då kommer man ut på Torsövägen...

Ni som skriver att jag inte är ifrån Mariestad har defenetivt ingen kännedom om vart och hur Hassles gränser går!!!!!

Ok !!!
Jag återberättade något som jag fick berättat för mig igår !!!!!
OKEJ!! INTE VISSTE JAG ATT DILLÖ ÄR LIKA STORT SOM HALVA MARIESTAD!!!!

Trodde att det var intressant info......
men den blev utdömd direkt.....!!!

Tror jag ska börja kolla upp vad ni som är så negativa till detta inlägg har bidragit till i tråden!!

och du hardbeck varför i he te åkte du till Hassle för att byta om ?????? ... när du spelade på Torsö?

Om du vill bli trodd är det nog viktigt att du bemödar dig om att kolla fakta INNAN du postar. Gör ett försök
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in