2017-09-05, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det som är märkligast med kampanjen är att de inte har något surfinskt svart rågbrød. Verkligen konstigt.

Men jag flyger till Hellsingfors før att handla det själv i stället.

(och när brødet är gammalt så fräser man det tärnat med vitløk, salt och olja till världens bästa snack...)
Ska testas
Citera
2017-09-06, 07:14
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Hörde lokala butikschefen diskureta dom finska kampanjvarorna idag.

Tydligen så trodde dom inköpsansvariga på centrallagret inte att varorna skulle gå åt så dom beställde in väldigt lite.
Istället så var dom superpoppis och är slutsålt i hela landet.

Hen kan inte ha gjort sin research överhuvudtaget!
Produkter som saknades:
Köttpiroger
Knack-korv
Senap
Kalakukko
Balkankorv
Citera
2017-09-06, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Blodkorv fanns det en förpackning av, men den vägde under 400g, medan det står ca 570g på hyllpriset.

Priset i min butik är per kg, det stämmer inte med reklambladet. Vikten ligger i streckkoden och jag har betalat 59 kr/kg enligt kvittot.
Citera
2017-09-06, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Priset i min butik är per kg, det stämmer inte med reklambladet. Vikten ligger i streckkoden och jag har betalat 59 kr/kg enligt kvittot.

Ok, det gör ju en stor skillnad på priser då det står 100,51 kr/kg i bladet.
Citera
2017-09-08, 09:49
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Finskt svar på Zoégas, gott som fan!

Då ska jag köpa ett sånt paket.
Kaffet är väl typ den enda finska produkt som inte gick åt på en dag. Och av någon anledning tog min närmaste Lidlbutik in hela lårar med finskt kaffe.
Citera
2017-09-09, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
"Brödost", är tydligen kaffeost, köpte ett paket av nyfikenhet men inte testat än. Nån som vet bästa sättet att avnjuta den, är det bara att lägga i kaffet, låter skumt tycker jag...

Jag äter den nästan alltid kallt, som den är, direkt ur kylskåpet. Men du kan googla lite på olika recept på dessa ord:
brödost grädde recept

Så kommer du hitta många fina recept. Den går att värma både i ugnen och mikron, men jag har själv aldrig testat förut. Har dock ätit det flera gånger hos syrran i Finland. Det är jättegott, men jag tycker om att äta den bäst kall ändå.

Förresten, den bästa finska protukten Lidl hade är gräddosten från Åland! Så himla god den är. Jag ger den MVG alla dar i veckan. Ni alla, som gillar ost, måste försöka få tag på den.

Hjortronsylt behöver ni inte gråta efter. Den innehåller bara 35% bär, så det kan inte vara riktigt prima vara. Lite mer ska det vara ändå bär i en sylt, anser jag. Må hända kostar sådana en aning mer, men det är det värt.
Senast redigerad av Avaraharava 2017-09-09 kl. 14:40. Anledning: Ändrade lite texten
Citera
2017-09-09, 21:09
Medlem
Dranghoffs avatar
Nästa vecka är det fransk vecka. Av bladet att döma kommer de att sälja en kartong med vad jag uppfattar som inget mindre än calissons d’Aix! Calissonger är ett litet underbart gott och dyrt bakverk som tillverkas i Aix-en-Provence och som består av melon, mandelmassa och kristyr och lite annat. Lidls produkt kallas inte calissons, men det kanske beror på att de inte är tillverkade i Aix. Men de kan ju vara goda ändå. Bara 59 spänn för en kvartskiloskartong. I Aix hade en sådan ask kostat ett par hundra spänn.
Citera
2017-09-09, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Nästa vecka är det fransk vecka. Av bladet att döma kommer de att sälja en kartong med vad jag uppfattar som inget mindre än calissons d’Aix! Calissonger är ett litet underbart gott och dyrt bakverk som tillverkas i Aix-en-Provence och som består av melon, mandelmassa och kristyr och lite annat. Lidls produkt kallas inte calissons, men det kanske beror på att de inte är tillverkade i Aix. Men de kan ju vara goda ändå. Bara 59 spänn för en kvartskiloskartong. I Aix hade en sådan ask kostat ett par hundra spänn.

Lidl verkar ha sålt dem med namnet Deluxe Calissons d'Aix tidigare. I alla fall har de använt samma bild på båda kartongerna. Priser är också liknande, 5,99€ (2016-03-23).

http://fandelidl.fr/catalogue/2016.03.23.deluxe/5292,Calissons-dandapos-Aix
Citera
2017-09-09, 21:40
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Lidl verkar ha sålt dem med namnet Deluxe Calissons d'Aix tidigare. I alla fall har de använt samma bild på båda kartongerna. Priser är också liknande, 5,99€ (2016-03-23).

http://fandelidl.fr/catalogue/2016.03.23.deluxe/5292,Calissons-dandapos-Aix

Aha, där ser man. Fast jag är rätt säker på att de inte har sålts i Sverige förut. Men en sån kartong förefaller vara ett givet köp.
Citera
2017-09-09, 21:42
Medlem
Lidls temaveckor liknar lockvara, det mesta slut om ens funnits något. Lagbrott. Jag slutat handla på Lidl p.g.a. detta.
Citera
2017-09-09, 22:57
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Lidls temaveckor liknar lockvara, det mesta slut om ens funnits något. Lagbrott. Jag slutat handla på Lidl p.g.a. detta.

Njä, det tycker jag nog inte. Finska veckan var väl en rejäl snedkalkyl från inköpsavdelningens sida, men annars tycker jag det mesta brukar finnas.

Dock infann sig aldrig den utlovade taboulén (fransktillverkad) under arabveckan i början av sommaren, men detta fantastiska ”taboulé kit” dök upp som en oväntad glädjespridare för några veckor sedan.
Citera
2017-09-10, 01:22
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes

Är sällan en vara inte kommer alls, ibland lite sent men den brukar dyka upp.

Ibland så tar dom inte in så mycket så om det är nåt man verkligen vill ha så får man set till att vara snabb.

Finska veckan tog slut ovanligt snabbt, men som flera som jobbar på Lidl omtalat så köpte centrallagret in väldigt lite då dom inte trodde att nån skulle vilja köpa sakerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in