Citat:
Ursprungligen postat av Schrail
Lite WT-varning på den här tråden, visst är det bra att ni tillsammans går igenom vinst och nitlotterna på Lidl. Men samtidigt läser man hur många av er helt seriöst till 110% analyserar varena produkt som om ni vore förortens svar på Gordon Ramsay. Har varit in på Lidl två gånger: En gång när jag var stressad för att hinna handla på Ica eller Coop och den andra gången följde jag aningen demostrativt med när en god vän var tvungen inhandla lite fredagsmys.
Har aldrig förstått mig på dessa människor som väljer produkter som: Euroshopper, Eldorado, etc etc. Varför väljer man att ta skit för t.ex. 15:- när man kan få bra kvalité för 20:-? Visst har inte alla dem ekonomiska försättningar att leva ett liv i "lyx" men sakerna ska ändå in genom munnen och ner i magsäcken.
Vet att många argumenterar med: "Men det smakar ju bättre till och med!" Det finns en anledning till att produkten är billigare, antingen är råvarorna sämre eller smaken men den blir aldrig bättre än en produkt som är dyrare.
Detta betende ser man även när samma människor som handlar på Lidl dagligen ska inköpa t.ex. en tv. Istället för att ta en tv som är bra och håller för 8000:- tar dem en tv som kostar 5000:- som dessväre går sönder efter 3 år och då köper dem en till 5000:- tv och förlorar därför i långa loppet på det.
Förresten alla som handlar på Lidl - Visste ni att dem anställda inte får vara med i någon fackförening?
Skrattretande - och att det kryddas med tramsigt "Lite WT-varning på den här tråden" fulländar ju bara bilden av att inlägget skrivits av någon med noll koll, men styv kork.
Som redan konstaterats: många produkter på Lidl håller avsevärt högre kvalitet än motsvarande på ICA och Coop, men till lägre pris. Att ICA:s varor skulle vara bättre bara för att de är dyrare...ja, ja...fortsätt du och lev i den villfarelsen så kan vi andra köpa vår torkade skinka till samma pris som du köper Scans menlösa smörgåsskinka eller färdigskivad ost med mycket smak till samma kilopris som du köper Hushållsost i 1,5 kg-bit. Jag handlar många varor på Lidl i stället för på ICA just för att kvalitén är högre där, men för dig är det kanske mindre viktigt vad som "ska in genom munnen och ner i magsäcken."