2017-09-01, 21:17
Medlem
Kruegerneggers avatar
Hittade idag en pall med panachen som jag hört så mycket gott om och jag blev inte besviken. Den var riktigt god!
Citera
2017-09-02, 21:02
Medlem
Ringde till brorsan i Finland och frågade lite ett och annat om Lidls finska varor.
Det här kommer jag att köpa:

Bondost
Cocktailpiroger
Kåldolmar
Laktosfri rispirog
Rövarstek
Salmiakki-mixer
Vispgröt

Hjortronsylt verkar en aning skumt, för det finns just inga uppgifter om produkten!
Och tjärschampo behöver inte innehålla nästan någon tjära alls, det är bara en jippo för att sälja. Hur det är just med den här produkten, vet jag dock inte.

Salmiakki-mixer är bra att ha om ni vill göra egen blandning av Salmiakki Koskenkorva. Men då ska ni helst använda en extra stark neutral sprit till den. Använder ni en vanlig vodka, blir det bara 20% stark och det är ganska svagt. Plus att det går att köpa på båtarna samt Helsingfors flygplats samt naturligtvis också i hela Finland. Eller om ni råkar ha vägarna förbi till Baltikum.
Jag har tappat lite smak för Salmari, då jag köpte ganska många flaskor förra året …

Vet inte om kåldolmarna är stekta eller ej. Jag tror inte heller att smaken är så annorlunda gentemot de som finns att köpa i Sverige. (Men jag har haft fel förut.)

Happy food hunting!
Senast redigerad av Avaraharava 2017-09-02 kl. 21:07.
Citera
2017-09-02, 21:05
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaraharava
Ringde till brorsan i Finland och frågade lite ett och annat om Lidls finska varor.
Det här kommer jag att köpa:

Bondost
Rövarstek
Cocktailpiroger
Laktosfri rispirog
Kåldolmar
Vispgröt
Salmiakki-mixer

Hjortronsylt verkar en aning skumt, för det finns just inga uppgifter om produkter!
Och tjärschampo behöver inte innehålla nästan någon tjära alls, det är bara en jippo för att sälja. Hur det är just med den här produkten, vet jag dock inte.

Salmiakki-mixer är bra att ha om ni vill göra egen blandning av Salmiakki Koskenkorva. Men då skulle ni helst använda en extra stark neutral sprit till det. Använder ni en vanlig vodka, blir det bara 20% starkt och det är ganska lamt. Plus att det går att köpa på båtarna samt Helsingfors flygplats samt naturligtvis också i hela Finland. Eller om ni råkar ha vägarna förbi till Baltikum.

Funderat på salmiakmixen här med (blir inte med bolagssprit dock, bra, starkt hemkört för hela slanten )
Citera
2017-09-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Funderat på salmiakmixen här med (blir inte med bolagssprit dock, bra, starkt hemkört för hela slanten )

Det är perfekt till ändamålet, om man har säkra källor att köpa. Och det som blir över, kan du använda kanske till matlagning eller till glass och dylikt. Tillverkaren är mycket bra och har gjort äkta salmiak flera årtionden!

Verkar skralt utbud, gentemot hur många produkter Lidl säljer när det rör sig om andra länder!
De måste ha räknat med dålig succe, då det är så oerhört få matvaror. Och att blanda hit även typiska maträtter från andra länder, känns oerhört korkat!
Lite mer hade jag väntat mig av Lidl, faktiskt.

P.S. Googla med orden: brödost grädde så hittar ni bra recept att äta brödost varmt. Till det passar hjortronsylt bäst. Men jag är inte säker på kvalitet på den som kommer att säljas nästa vecka.
Varför finns det då ingen information om produkten?

Kaffeosten håller hög kvalitet. Har inte jämfört alla märken som finns, men den här kan jag rekommendera. Och priset är så pass lågt, att det är sällan man hittar den så billigt ens i Finland.
Senast redigerad av Avaraharava 2017-09-02 kl. 21:27.
Citera
2017-09-04, 16:38
Medlem
Lidl på Fridhemsplan saknade många av de finska produkter som var med på veckans reklamblad. Inga rispiroger, cocktailpiroger, kaffeost eller hjortronsylt.
Citera
2017-09-04, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maimiitang
Lidl på Fridhemsplan saknade många av de finska produkter som var med på veckans reklamblad. Inga rispiroger, cocktailpiroger, kaffeost eller hjortronsylt.

Trist. I ena butiken jag var till rispirogerna de enda som saknades av det jag såg, och i den andra butiken jag var till tog jag de sista fyra pirogerna.
Citera
2017-09-04, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maimiitang
Lite så även i andra delar av landet. När bortåt 50% av produkterna saknas börjar det bli lite pinsamt.
Citera
2017-09-04, 18:51
Medlem
Blodkorven var fabulöst god, måste köpa ett par till i morgon och frysa in...
Citera
2017-09-04, 19:16
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Kåldolmarna var helt ok,
Lakritsen var inte så god som den brukar,
Rispirogerna var riktigt bra.
Minus till att vissa varor hade redan tagit slut.
Folk måste ha hamstrat dom frysta piroger.
Citera
2017-09-04, 19:27
Medlem
felstavadds avatar
"Brödost", är tydligen kaffeost, köpte ett paket av nyfikenhet men inte testat än. Nån som vet bästa sättet att avnjuta den, är det bara att lägga i kaffet, låter skumt tycker jag...
Citera
2017-09-04, 20:18
Medlem
talcsofts avatar
Tjärschampot fanns inte på min lidl, rispirogerna också. Hoppas det kommer i veckan
Citera
2017-09-04, 20:30
Medlem
Flera av de finländska varorna var slut på de två Lidl jag kollade. Det blev en salmiakki-mix i a f. Blodkorv fanns det en förpackning av, men den vägde under 400g, medan det står ca 570g på hyllpriset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in