2017-09-09, 16:50
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Eddie är med i senaste fördomspodden.
Riktigt roligt faktiskt. Hans resonemang om dricka i närheten av sina barn har något.
Citera
2017-09-10, 00:44
Medlem
Är han fortfarande aktiv? Någon som ver vart han står politiskt?
Citera
2017-09-10, 02:09
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApoteketOllonet
Är han fortfarande aktiv? Någon som ver vart han står politiskt?

Kristdemokraterna förr (runt 2011). Nu vet jag inte..
Citera
2017-09-27, 09:46
Medlem
Jag lyssnade på hans sommarprat för några dagar sedan och måste säga att jag blev lite besviken. Jag har sett honom i teve där han framstått som en färgstark person, en person som är "larger than life". Jag hade förväntat mig ett extraordinärt program. Men icke.

I sommarprogrammet uppehöll han sig mycket kring sin studenttid, som tydligen betydde oerhört mycket för honom. Den betydde så mycket så för honom att ägnade hela åtta (8)! år åt att vara student. och då framför allt åt studentlivet med alla dess fester. I åtta år söp han och festade för sina föräldrars pengar. Han tillbringade sitt första studentår i tyska Trier men lyckades ändå inte lära sig tyska. Öl och vin var viktigare.

I programmet kunde man få intrycket av att han skulle vara bildad men att döma av vad han själv avslöjade om sitt liv så är han inte bildad. Han har läst kurser, fått poäng men en arkivarie är inte automatiskt bildad.

Han krisade när han som vuxen man tvingades klara sig på egen hand. Men Gud gav Edward ett lillfinger. Det var väl doppat i sherry. Edward greppade fingret och fick jobb som arkivarie. Av någon anledning gick han rätt så snart i väggen. Det var något med alltför flitigt deltagande i föreningsliv. Och kanske för lite sherry.

Av någon anledning gillar högre makter Edward Blom. Edward blev kontaktad av televisionens representanter och fick göra televiserad underhållning. Det tycks han trivas med. Få se hur det går när producenterna spottar ut honom.

Utifrån hans sommarprat verkar han inte ha någon analytisk förmåga. Han är överdriven och förmodligen fjärmad från verkligheten. Snobb är han definitivt om man skall döma från musikvalet i programmet.

Vad som bekymrar mig är om det egentligen finns utrymme för sådana som Edward Blom i Sverige. Är det inte så att ni som gillar Edward Blom, i själva verket vill ha någon att skratta åt?
Citera
2017-09-27, 12:53
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Vad som bekymrar mig är om det egentligen finns utrymme för sådana som Edward Blom i Sverige. Är det inte så att ni som gillar Edward Blom, i själva verket vill ha någon att skratta åt?

Både och. Edward är ett driftkucku med sin falsettstämma, övervikt och otidsenliga klädsel. Lägg till hans mat och dryckesvanor. Man kollar på honom eftersom han är underhållning. Dock är han väldigt påläst och allmänbildad, så det lockar också.
Citera
2017-09-27, 19:16
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Både och. Edward är ett driftkucku med sin falsettstämma, övervikt och otidsenliga klädsel. Lägg till hans mat och dryckesvanor. Man kollar på honom eftersom han är underhållning. Dock är han väldigt påläst och allmänbildad, så det lockar också.

Håller med utan den sista meningen. Mitt intryck av han är att han är en person som kan mycket om lite och inte lite om mycket (allmänbildad). Inget fel i det så länge man inser sina begränsningar.
Citera
2017-09-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Håller med utan den sista meningen. Mitt intryck av han är att han är en person som kan mycket om lite och inte lite om mycket (allmänbildad). Inget fel i det så länge man inser sina begränsningar.

Han kan fanimig få jobb som julvärd. Vem skulle vara mer kompetent och passande?
Citera
2017-09-27, 21:42
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas

Han kan definitivt mycket om historia, religion och mat. Det är en stor del av allmänbildningen. Sen tror jag inte att Blom vet nåt om andra ämnen som tex. sport, bilar, djur, musik (förutom klassisk sådan) eller annat som kan räknas till allmänbildningen. Edward är helt enkelt insnöad på sitt gebit. Det tragiska är folk som kan allt om Sveriges historia, gamla kungar osv. men inte vet hur man fyller på spolarvätska i bilen.
Citera
2017-09-27, 21:51
Medlem
Tagelapas avatar
Edward känns lite som en seriefigur.
Kroppshyddan, rösten och kläderna gör att han känns overklig på något sätt.
Att han sedan fick tag i en kvinna som också var väldigt udda var ju inte otippat. Få se hur de kommer att uppfostra, klä och frisera sina barn. Om barnen redan från början kommer att utbildas till liknande seriefigurer. Ovanliga namn har de ju redan. Vackra dock.

I början tyckte man att han var en främmande fågel men vartefter tiden går och man har vant sig så känns han lite fadd och urvattnad. Trots seriefigursintrycket.
Citera
2017-09-28, 20:31
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allmogen
Han kan fanimig få jobb som julvärd. Vem skulle vara mer kompetent och passande?

Håller med, skulle gärna se han som julvärd gärna presenterande Kalle Anka med ett glas ädel dryck i handen och puffande på en ciggar.
Citera
2017-11-28, 11:30
Medlem
kraftfoders avatar
Edward Blom ställer upp i melodifestivalen med "Livet på en pinne" 2018.
http://www.bohuslaningen.se/kultur-n%C3%B6je/edward-blom-extremt-ov%C3%A4ntat-1.4873136
Edward Blom blev till en oväntad sommarplåga när gruppen Tonsatt samplade hans glada utrop till låten "När man festar festar man". Nu fortsätter han i artistspåret och deltar i Melodifestivalen nästa år med bidraget "Livet på en pinne".
Citera
2017-11-28, 12:49
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Edward Blom ställer upp i melodifestivalen med "Livet på en pinne" 2018.
http://www.bohuslaningen.se/kultur-n%C3%B6je/edward-blom-extremt-ov%C3%A4ntat-1.4873136
Edward Blom blev till en oväntad sommarplåga när gruppen Tonsatt samplade hans glada utrop till låten "När man festar festar man". Nu fortsätter han i artistspåret och deltar i Melodifestivalen nästa år med bidraget "Livet på en pinne".

Edward Blom i Melodifestivalen. "Livet på en pinne".
Jag vet inte vem det säger mest om i omdömeslöshet?
Edward Blom eller SVT -Christer Björkman?
Två fel blir aldrig ett rätt.

Men detta borde Edward Blom hålla sig ifrån... Herregud!!!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in