2017-09-09, 23:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Vet inte om jag har fel, men jag tror den andra skon kom bort. I polisens hantering

Båda skorna finns kvar. De har visats upp i TV (och på bild i media).
Citera
2017-09-09, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Vet inte om jag har fel, men jag tror den andra skon kom bort. I polisens hantering
Det var en ring som slarvades bort.
Citera
2017-09-09, 23:57
Medlem
Saida fick låna en sko som nu är borta
Citera
2017-09-10, 00:03
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Saida fick låna en sko som nu är borta

Var det inte en ring?
Citera
2017-09-10, 00:13
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Båda skorna finns kvar. De har visats upp i TV (och på bild i media).

Jaså?
Citera
2017-09-10, 00:14
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Några reflektioner.

Det torde väl inte vara vanligt att någon ur allmänheten känner (i detta fall kände till då det ej är på det viset idag) till att det blir offentligt med ens namn om man förhörs med advokat? Kontra mot att inte ha någon advokat.
Då börjar jag genast undra varför och hur han fått reda på detta? På denna tiden fanns inte Internet och flashback tex väl. Han borde rimligtvis inte fått den informationen från sin advokat då det inte låter som om han har någon? Men det kan han förvisso haft ändå.
Men på något sätt så har han ju fått denna informationen.

Är det vanligt att åklagare beslutar att inte hålla förhör som polisen vill med en misstänkt som självmant avböjer att ha en advokat närvarade? Låter lustigt tycker jag.

När jag lyssnat på vad som sas i p3 podden så får jag ett intryck av att det inte är någon "raggare" som de ville förhöra. Låter som någon lite högre upp i hieriakin.
Det grundar jag på kunskapen om advokaten/offentligheten, låter i podden som att han är "mer mån än normalt" att hans namn inte blir offentligt, vilket skulle kunna få större konsekvenser än för en "vanligare" Svensson. Samt att åklagaren (ev) tassar på tårna för denne man/går försiktigt fram.
Polisen i p3 podden lät sannerligen nerslagen att inget förhör blev hållt iallafall.

Detta sammantaget med vittnesuppgifterna, att mannen "ljög" i det första förhöret 92 gör att mina varningsklockor ringer iallafall.

My five cents

Jag citerar en av få som var inne på rätt väg redan i Juni. Men ingen av oss har ju haft nån talan. Helt sjukt att tråden levt så länge efter radioprogrammet. Och det är inte bara EN persons verk. Fruktansvärt har det varit att veta hur en oskyldig människa hängts ut. Ja, jag tror inte Klas är inblandad alls. Jag kan ha fel, men jag TROR inte det.
Citera
2017-09-10, 01:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag citerar en av få som var inne på rätt väg redan i Juni. Men ingen av oss har ju haft nån talan. Helt sjukt att tråden levt så länge efter radioprogrammet. Och det är inte bara EN persons verk. Fruktansvärt har det varit att veta hur en oskyldig människa hängts ut. Ja, jag tror inte Klas är inblandad alls. Jag kan ha fel, men jag TROR inte det.

Suck ... Först skriver du att det har varit fruktansvärt att veta att en oskyldig människa har hängts ut - för att direkt i nästa (och nästnästa) mening skriva att du inte tror att KM är inblandad. Hur ska du ha det?

Och vad i hela friden menar du med att du inte tror att KM skulle vara "inblandad alls"? Menar du med detta att det finns en möjlighet att KM skulle kunna vara typ lite inblandad? Du är sannerligen ingen mästare på att uttrycka dig (tydligt).
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-10 kl. 01:17.
Citera
2017-09-10, 01:53
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Suck ... Först skriver du att det har varit fruktansvärt att veta att en oskyldig människa har hängts ut - för att direkt i nästa (och nästnästa) mening skriva att du inte tror att KM är inblandad. Hur ska du ha det?

Och vad i hela friden menar du med att du inte tror att KM skulle vara "inblandad alls"? Menar du med detta att det finns en möjlighet att KM skulle kunna vara typ lite inblandad? Du är sannerligen ingen mästare på att uttrycka dig (tydligt).

Klas har TVÄRSÄKERT hängts ut här som "pilot" Av bland annat DEJ.Pilot ser jag iaf som gm.
Eftersom jag vetat vem pilot är så finner jag det fruktansvärt. Ni har skrivit: Klas har nog grävt ner henne i garaget. Ingen måtta med vad ni gjort. varför gjorde ni inte samma undrsökning om M.R ? Ni har sagt KLAS ÄR PILOT. JAG VET DET. FICK P:M om det nu..DET ÄR LÖGN! Ni påstår att han att anhållen sist. De är ren LÖGN. Ni har medvetet LJUGIT! Siktet har varit att få reda på vem pilot är. Det är viktigast efter han troligtvis är gm. Sen har jag nämnt P,u som ev. medhjälpare. Jag TROR inte på Klas. Hur svårt är det. Men jag har ingen aning om pilot var ensam. Utan medhjälpare. Klas satt inte anhållen. För Klas är inte pilot, vilket du sagt.
Citera
2017-09-10, 02:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Klas har TVÄRSÄKERT hängts ut här som "pilot" Av bland annat DEJ.Pilot ser jag iaf som gm.
Eftersom jag vetat vem pilot är så finner jag det fruktansvärt. Ni har skrivit: Klas har nog grävt ner henne i garaget. Ingen måtta med vad ni gjort. varför gjorde ni inte samma undrsökning om M.R ? Ni har sagt KLAS ÄR PILOT. JAG VET DET. FICK P:M om det nu..DET ÄR LÖGN! Ni påstår att han att anhållen sist. De är ren LÖGN. Ni har medvetet LJUGIT! Siktet har varit att få reda på vem pilot är. Det är viktigast efter han troligtvis är gm. Sen har jag nämnt P,u som ev. medhjälpare. Jag TROR inte på Klas. Hur svårt är det. Men jag har ingen aning om pilot var ensam. Utan medhjälpare. Klas satt inte anhållen. För Klas är inte pilot, vilket du sagt.

Skärp dig, för f*n!

Jag har aldrig påstått att KM skulle vara "mannen med pilotglasögon". Jag har varenda gång skrivit typ att "om Km skulle vara ...". Jag har varit väldigt noga med det. Du är ju för f*n helt väck i huvudet. De som däremot tvärsäkert har uttalat sig om KM som "mannen med pilotglasögon" är Pudelfrillan, Freija21, Nikasi och lubbe. Kanske glömde jag någon. Får jag fråga dig en sak: Är du full och/eller påtänd hela tiden?
Citera
2017-09-10, 02:29
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Inte grannar direkt men spelar mindre roll när jag vet hur det var...

Ok,jag förstår hur du menar.
Citera
2017-09-10, 02:31
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Hur har MR varit under sin uppväxt - ljuger han ofta för att själv komma i bättre dager?

Ja,det vore intressant att få svar på,smart fråga👍
Citera
2017-09-10, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Pust. MR har inte glömt KM.

Jag har idag fått info om att KM MR och även BW har kopplingar till Dillö ( för er som inte är i från Mariestad så är det en pytteliten ö som man bara kan ta sig till genom den större ön Torsö )
.. som man för övrigt måste passera Hasslerör för att komma till!

KB och KM spenderade mycket tid ute på det Dillö vid hennes familj is sommarstuga alla dessa år som de var tillsammans MR ska tydligen ha sommarstuga på denna pyttelilla ö också!!!
Fick också reda på att BW mor eller far ska ha en sommarstuga där också ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in