Citat:
Ursprungligen postat av
Donnabella6
Är jag den enda som är pessimistisk ang Dna från skon,och ja,jag går på Gw's ord om att det till 100% tillhör Helena(droppen är mest troligt droppad uppifrån rakt ner)men återigen,man hoppas!
Vad tror du Pajosv?
Du verkar sansad och klok.
Oj, då... Tackar!
Jag är rädd för att det lilla DNA man har är för litet och/eller för gammalt och kanske förstört. I tråden om mordet på Reijo Daag 1976, där jag varit aktiv, så skedde några misstag. DNA-tekniken hade visserligen inte kommit. Men den kniv med blod som användes vid mordet (över 100 knivhugg på en 14-årig pojke) skulle skickas till England, men den försvann på vägen eller hur det nu var.
Just det kanske man inte kan klandra polisen för, snarare var det kanske Posten som gjorde någon blunder. Och detta var den "riktiga gamla hederliga Posten" och inte PostNord som tydligen inte vet hur man skickar iväg försändelser.
Men mordet anses som polisiärt uppklarat, det fanns bara en trolig gärningsman. Denne misstänkta gärningsman uttalade (med en annans röst) sig i somras om mordet och hen nekar än i dag fortfarande till mordet, trots att fallet preskriberades år 2001.
På Borås Tidnings hemsida finns de fem första roddarna som kom runt juletid 1016 och vid midsommar kom två ytterligare avsnitt. Jag minns detta mord och läste om det även om jag inte hade börjat i skolan, men jag kunde tydligen läsa hjälpligt, har mina föräldrar berättat.
I yngre tonåren hände det några gånger att jag och några kompisar försökte lokalisera platsen för mordet men utan några resultat. Sommaren 2013 eller 2014 gjorde jag nya försök och mellan jul och Nyår 2016 så gjorde jag ytterligare några nya försök där jag både fotat och filmat de olika tänkbara platserna. Jag är övertygad om att jag har varit på platsen, men vet inte vilken av alla de platser som jag besökt som varit den korrekta platsen.
Mordet skedde 5-600 meter fågelvägen från mitt föräldrahem.