2017-09-09, 20:37
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Dock behöver det inte vara så och som sagt, det måste gå att bevisa mord innan jurister dömer för det. Men de kanske har mer information än vad vi har också.
I och med att man har en konstaterad styckning så kan man faktiskt hävda att ett mord
redan är bevisat.
Ty man dristar sig ta mig fan inte till att bära sig åt på det här sättet med en kropp om
det "bara" handlar om en olycka som orsakat dödsfallet.
Det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända. Alla fall av kroppsdelande har skett
mot en bakgrund av dödligt våld. Och det här ärendet utgör inget undantag därvidlag.
Dansken må vara duktigt skruvad i roten, men inte så skruvad att han skulle fått för sig
att plocka isär den kvinnliga svenska gästen om hon råkat gå och få en lucka i skallen
som tagit så illa att den släckt ut hennes liv. Eller dött genom nån annan olyckshändelse.
Nej, han har kommit att mörda henne och så vill han försöka dölja sin gärning och tror
att det låter sig bäst göras genom en styckningsakt.
Han lär ha varit fullständigt övertygad om att torson aldrig skulle lämna sin plats på
havets botten och flyta upp till ytan. När så ändå skedde måste det ha kommit som
ett dråpslag för honom.
Torson har säkert en hel del att berätta som vi ännu inte vet nånting om men i sinom tid blir
upplysta om. Spår efter sexuell aktivitet tror jag faktiskt man kunnat säkra vid
undersökningen.
Madsen fasar nu för att man också ska komma i besittning av Kim Walls huvud med hals.
Han vet så väl vilka spår efter sig som han där lämnat.

Jag tror att han så fort han fick se den mycket söta svenskan så bestämde han sig för
att försöka erövra henne. Det gick inte alls, hon ville inte veta av honom på annat sätt
än att få genomfört en djuplodande intervju med honom under vistelsen i hans
undervattensfarkost. Han gav sig inte och så slutade det mycket illa.

Han tillstår inte styckningen idiotiskt nog.
Vem skulle ha styckat henne om inte han själv? Det fanns ju ingen annan ombord.
Det var ju bara han och hon.
Visst, det finns säkert en och annan naiv och mindre skarptänkt varelse som kan tänka
sig det som fullt möjligt att nån styckningsbenägen fiskare eller nån annan stolle
råkat på en död kvinnokropp i havet och passat på nu när chansen gavs att kapa
av armar, ben och huvud.

Nej, Madsen har styckat och därmed också mördat. Våldtagit dessutom med all sannolikhet.
Det kommer nog vid den rättspsykiatriska undersökningen som är beslutad om som bekant,
visa sig att han är rätt bra störd.
Det blir inga fler ubåtsfärder eller raketuppskjutningar för den här mannen, den saken
tror jag vi kan vara säkra på. Lång, lång tids inlåsning och det blir väl i fängelse och
knappast inom vården.
Senast redigerad av Grandioso 2017-09-09 kl. 20:47.
Citera
2017-09-09, 20:37
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Nej det gör det inte.

Jodå, det kan innebära att en kropp är lemlästad - mutilated så att stumpar av lemmar är kvar.

Såg du när de lyfte upp liksäcken hur den var formad?
Citera
2017-09-09, 20:38
Medlem
Citat:
Nej det gör det inte.
Jag sökte på torso och det betyder 'väl, 'överkropp.

Jag hittade en film som hette Torso.
Som var en slags horror film/Med "sexuella inslag" där en maskförklädd man stryper kvinnor och gör torsos av dem. Kanske Madsen sett den filmen.
Citera
2017-09-09, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men snälla.... Jag hoppades in i det sista på att PM var oskyldig till mord. Tom när torson dök upp hoppades jag att han skulle erkänna styckningen samt ha en plausibel förklaring. Men efter att lyssnat i 4 timmar från häktningsförhandlingen i Köpenhamn så har jag totalt reviderat min uppfattning om PM. Efter hans ynkliga, patetiska "tyck-synd-om-mig" så vill jag bara spy. Han kan inte lämna en enda logisk förklaring till någonting alls. Om han verkligen ville ta sitt liv så hade han varit likgiltig för allt. Men istället kommer han på att han inte vill ha en död främmande kropp ombord med sig till dödsriket. Han tycker tydligen att det är onödigt att ta med sig två mobiltelefoner också och gör sig besväret att kasta dem i havet. Förtvivlade människor som verkligen vill ta livet bryr sig är helt likgiltiga för allt. Men här har han besvär med att plocka av henne leggings och trosor för att knyta ett rep om hennes vrister ( för han har ju absolut inte styckat hennes kropp).
När han nu hade kommit till insikt om att han måste ta livet av sig varför tog han då inte kontakt med myndigheter? Det värsta som kunde hända är ju att han gjort bort sig så att han måste ta livet av sig. Och det ville han ju iallafall enligt vad han påstår. Under häktningsförhandlingen påstod han att han själv var förvånad att han fortfarande andades. Det är inte jag. Han älskar sig själv alldeles för mycket för att någonsin ta sitt liv. Efter vad som framkommit så gå bakåt och läs fakta i fallet. Sammantaget visar det på en väldigt självisk,hänsynslös,cyniskt planerande person. Och hans utsaga om olyckan har polisen känt till i en hel månad. De har undersökt, testat, tagit prover på ubåten och kommit fram till att alla bevis pekar på att det är lögn. Åklagaren ville ju ganska tidigt ändra rubriceringen till mord (efter undersökningen av påstådda olyckan) vilket också skedde under häktningsförhandlingen. Det är ju inte så att polisen sitter och rullar tummarna. Men deras bevis får vi inte veta förrän till rättegång.

PM:s älskarinnas kärleksförklaring är en betalartikel i dagens Aftonblad.
I stort var det bara hur mkt hon älskade sin Peter och kunde gifta sig med honom vilken dag som helst.
Du skriver så många ord i hatets tecken att man inte tror du är riktigt opartisk i din beskrivning av vad du hört... Du är för färgad av känslor för att jag skall orka besvara dig kompis.
Citera
2017-09-09, 20:42
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nä, artikeln togs bort för den stämmer inte överens med verkligheten och det polisen uttalade angående torson. Personligt våld tex, är ju snömos, och det våld man ser är punktering av torson för att inte flyta. Man kan liksom inte vara hur oseriös som helst med en sån artikel, så givetvis har ett skärrat vittne tagit en massa slutsatser som inte stämmer. Det har inte så stor betydelse med var man kapat benen, men det har stor betydelse om man talar om personligt våld. Det är mils skillnad på mord med den typen av inslag. Vittnen ska man alltid ta med en nypa salt anser jag.
Personligt våld, kan det vara en felöversättning, för vad betyder det egentligen.
Citera
2017-09-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du är nog inne på ett troligt spår, PM kommer att göra allt för att sabotera rättspsyk undersökningen, så vi får nog vänta länge på rättegång.

Men även om han inte samarbetar så kommer de att klara av att utreda honom.
Och det är ju bra för hans del också så att han kan få vård.

Eftersom samsjuklighet är det vanligaste så tror jag att han lider av mer än en diagnos.
Så då kan det bli komplicerat att utreda.

Något jag funderat på förutom NPD-störning (narcisst) är någon biopolär störning.
Vänner till PM har sagt att i perioder är han närmast asexuell (libido försvinner vid depression) för att sedan närmast vara maniskt sexuell. En manisk person har ingen stoppknapp. Ofta känner de sig grandiosa. Typ bäst,smartast,snyggast,potentast,oemotståndliga. De överskattar sig själv grovt på alla plan. De kan ha hemska humörsvängningar. Och ofta helt orealistiska projekt som de kan jobba på med otrolig energi. Men oftast ror de inte i land med planerna.Hur som helst behöver han nog hjälp från psykiatrin.
Citera
2017-09-09, 20:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Personligt våld, kan det vara en felöversättning, för vad betyder det egentligen.

Personligt handlar om att man för det första känner varandra eller är släkt. Partner, syskon som dödar och att man kan se ett grundläggande hat och raseri i det utövade våldet. Typ så skulle jag säga, men det är inte enkelt att förklara.

En viss typ av våld är det givetvis att stycka en kropp och sticka hål för att inte kroppen ska flyta, men personligt vete fan.
Citera
2017-09-09, 20:55
Medlem
Citat:
Jovisst du tycks vara orolig, och det är ju trevligt och omtänksamt, men jag menar inte att vara respektlös, men du har verkligen noll koll. Om en man föreslår att strypa en kvinna som en del av en sexlek bör kvinnan genast gå därifrån, håller med på den punkten. Det ska ju vara något kvinnan själv föreslår att hon gillar att mannen gör (eller vice versa i vissa förhållanden att mannen säger till kvinnan att han gillar att hon trycker åt honom lite i halsen under samlaget).

Du tycks inte alls fatta vilka gradienter det finns. Du tycks anta all strypsex har en benägenhet att balla ur och att det måste tas till det extrema. Varje vecka har sannolikt hundratusentals svenskar strypsex, ytterst få har det på något som ens är i närheten av ett farligt sätt eller som ens kan utveckla sig till ett farligt sätt! Det är ofta som en liten naturlig del av samlaget då den ena partner sagt att denne gillar det utan att på något sätt gå överstyr, väldigt många kvinnor gillar det. Nej man måste inte ha en boll i munnen eller vara upphängd i ett koppel. Det är inget extremt alls nödvändigtvis.

Jag förstår din oro, men ditt generalisering är inte bara liten, den är helt enorm och sådana grova generaliseringar hindrar nog människor från att ha ett sunt och spännande sexliv och är nog dessutom med på att ta bort fokuset från de riktiga problemen som jag absolut håller med dig att det finns och dessutom bibehålla tabun. Genom att förtydliga var som är farligt sätts denna gräns tydligt och många vet om detta och 99.9% är aldrig ens i närheten av att vara i närheten av detta. Men om man bara säger att det är fyfy däremot blir det mer oklart var gränsen skulle gå. Så att så kategoriskt förkasta en så bred sak som strypsex är sannolikt med på att orsaka fler offer än det gör nytta.

Det blir som att säga att ingen bör köra motorcykel, ingen bör hoppa fallskärm, ingen bör bedriva kampsport osv...

Så kan vi snälla lägga ner detta nu.

Hemskt gärna! (Jag försöker bara ta ansvar för vad jag skriver så att inte minderåriga som inte ens borde vara medlemmar här får konstiga ideér.) Peace bror!
Citera
2017-09-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du skriver så många ord i hatets tecken att man inte tror du är riktigt opartisk i din beskrivning av vad du hört... Du är för färgad av känslor för att jag skall orka besvara dig kompis.
jag såg delar av inslaget, och ja jag kan dela Ottos-uppfattning.
Madsen gjorde inget gott intryck.
Känner man dessutom någon som känner Kim W - så gör det hela än värre.
Hoppas du förstår hur det känns för anhöriga att få hem sin dotter i bitar, och den person som delat henne inte vill bidra till att man får veta hur Kims sista timmar blev, och vilket slut hon fick.
Alla föräldrar som mist sitt barn på sådant groteskt sätt -lider helvetets kval.
Jag har förstått att Madsens bror lider också i det som hänt.
Citera
2017-09-09, 20:59
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Personligt handlar om att man för det första känner varandra eller är släkt. Partner, syskon som dödar och att man kan se ett grundläggande hat och raseri i det utövade våldet. Typ så skulle jag säga, men det är inte enkelt att förklara.

En viss typ av våld är det givetvis att stycka en kropp och sticka hål för att inte kroppen ska flyta, men personligt vete fan.
Ja det var därför jag tänkte att det kanske har en annan betydelse för danskar. Det passade inte in här. Våld mot kroppen?
Citera
2017-09-09, 21:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ja det var därför jag tänkte att det kanske har en annan betydelse för danskar. Det passade inte in här. Våld mot kroppen?
Kroppsligt våld i stället för personligt.
Citera
2017-09-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nä resåren sitter oftast lite högre, och sorry att du inta haft glädjen att klä av en kvinna, men vad jag vill få fram är att det inte bör läggas så mycket tid på att bråka om att trosorna var avtagna, jag kan se det som att de följde med av med strumpbyxorna och det är baserat på egen erfarenhet i sänghalmen utan att behöva gå djupare i det sexuella.
Kanske jag beskriver det i ett pm. om jag orkar nån gång. Ja hur de åker av tekniskt.
I övrigt, ha en fortsatt trevlig kväll frk.

Mm, o vad jag menar är att trosorna inte råkade åka av med strumpbyxorna, de åkte av därför att det var meningen att de skulle av, tror jag. Jag vet inte om det är vanligt att kroppsdelar är helt fria från kläder när det handlar om styckning, men i KWs fall verkar trosor inte ha utgjort något hinder för styckning med tanke på hur den del av kroppen som har hittats har beskrivits. Ev. bh var också borta.

Tack, men nej tack, min inkorg är full med erotiska noveller så du får demonstera detta på dig själv och lägga upp på youtube, det är det minsta du kan göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in