2017-09-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du får tolka brottsrubriceringen, som du vill.
Jag utgår alltid från vilken rubricering som nu, gäller.
I början av försvinnandet kunde man inte utesluta olycka-vållande till annans död. Luck-teorin.
I dagsläget har polisen andra bevis -därför utreder man nu ett mord.

Du förstår inte mycket, inte ens att dom måste "ta höjd" för mord, när det skulle kunna vara det!!

Du utgår alltid från rubriceringen, betyder det att du alltid tro/anser att det är det som hänt?
Citera
2017-09-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
"Anklagar" skrivarna i tråden??? Nej, ber dom att förtydliga sina åsikter ( enligt mig totalt grundlösa, det är väl inget konstigt i en öppen tråd?). Klarar dom inte det, att förklara enligt min mening helt grundlösa ideer, varför ska dom inte behöva svara?

"Rubricering" är inte samma sak som att det blir ett utfall, eller hur? Nu räcker det med förklaringar, de mest svagbegåvade borde förstå....vi spekulerar om rättsväsendet kan styrka, att KW dog på annat sätt än det PM beskriver.
Nej -utfallet kan ingen av oss veta.
Citera
2017-09-09, 14:12
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Varför svarar du selektivt på det som passar in på dina sympatier med PM?
Du kanske borde googla på Kvinnor som älskar kriminella män.

Juha Waljakkala som kallblodigt sköt ihjäl en 15-årig pojke som bad för sitt liv och kallblodigt mördade hans mamma och pappa fick säckvis med beundrarpost från kvinnor sedan..De skrev till hans advokat och frågade oroligt "Slår polisen honom","Får han tillräckligt med mat?" osv Vad ser kvinnor i livsfarliga psykopater? Tydligen är det ngt. med biologi och alfa-hanne som gör att kvinnor tror att det är bara de som förstår den missförstådda psykopaten och även tror att just de kan rädda honom med kärlek och förståelse. Juha gifte sig visst sju ggr i fängelset. Idag har alla hans fd fruar polisbeskydd. Det här var ett avik från ämnet. Men du kanske behöver fundera på det här innan du hamnar i ett destruktivt förhållande själv.

det är ju inte vilka kvinnor som helst, utan emotionellt störda om det är så extremt, men ja, kvinnor har nog nån sorts modersinstinkt att de ska hjälpa och skydda kriminella många gånger
Citera
2017-09-09, 14:12
Medlem
Citat:
Du förstår inte mycket, inte ens att dom måste "ta höjd" för mord, när det skulle kunna vara det!!

Du utgår alltid från rubriceringen, betyder det att du alltid tro/anser att det är det som hänt?
Nej de började inte med mord-de tog inte höjd-i början.
Det började med misstanke om vållande till annans död (olycka)
sedan höjdes ribban, efter att kroppen hittats och obducerats.
Citera
2017-09-09, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeepersCreepers
Jag har läst å läst å läst om det här och teorier om propellrar å djävelskap så jag vill presentera min teori om vad som hänt.

Madsen har antingen försökt sig på eller fullbordat en våldtäkt av Wall, hon har antingen kämpat mot eller fått Madsen att förstå att han inte skulle komma undan med sitt agerande.
Madsen har då slagit Wall i huvudet med ett lämpligt tillhygge så denna avlider.
Därefter har Madsen styckat kroppen för att lättare få ut liket ur ubåten.
Efter det inser Madsen att det fortfarande kan finnas blodspår i ubåten så han sänker den för att "rengöra" den.
Jag tycker att detta verkar högst rimligt.

Inga propellrar, ingen olycka. Ett narcisistiskt svin som tycker sig ha rätt.
Men det kan vara knepigt att bevisa.

Det är ett mycket sannolikt scenario. Propellrar är nonsens, polisen har redan fastslagit att styckningen skett med mänsklig hand, det är bara helidioter som fortsätter med det, glöm dom.

Som motvikt, kan det också vara asexuellt, KW kan ha pressat PM på en öm tå, som hon tänkte skriva om i sin artikel. Jag bedömer den som lite mindre sannolik, men den finns med. För PM tål inte att någon går emot honom, oavsett orsak.
Citera
2017-09-09, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har de hittat benrester i båten ligger han illa till. Är hon tilltygad i underlivet ligger han ännu sämre till.

Ja, och nej.

Ja, styckningen är ju garanterad, det finns för mycket för att han inte ska åka på den. MEN, skändning av kroppen, sker den före eller efter döden?

Det är en stor skillnad i formellt brott, även om de flesta upplever skändning av lik som vedervärdiga. Hur mycket han än gått på liket, blir det inte mycket till straff i form av fängelse, så ser det ut i rättssystemet.

Kan rätten bevisa att han varit på KW i underlivet innan hon var död, kan det kanske ge lite mer straff.

Bottom line, som jag hävdat ända från starten av tråden: domstolen måste bevisa att KW dött pga. PM's aktiva handling, om han ska dömas till dråp/mord. Det blir inte lätt, säger jag. Om domstolen inte kan det, stannar det det vid vållande till annans död och grov skändning av avliden, med en straffpåföljd av ett par år. Men, den rättspsykiatriska utredningen, kan kanske komma fram till att han är otillbördig, då blir "straffet" sluten psyk-vård på obestämd tid.
Citera
2017-09-09, 14:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fast det är ju inte det lögnen handlar om utan huruvida han överhuvudtaget någonsin har haft sex ombord med någon annan än sin fru..

"På åklagarens frågor svarade Peter Madsen att det inte skett något sexuellt mellan honom och Kim Wall, och att den enda person han någonsin haft sex med i ubåten är hans fru."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AOQvn/peter-madsens-forklaring-nekar-till-att-ha-styckat-kroppen

De svenska journalisterna fattar mycket fel. Här står det:

https://www.tv2lorry.dk/artikel/peter-madsen-taler-ud-om-kvaelningssex

- Har du før haft samleje med kvinder i Nautilus?, spurgte anklager Jakob Buch-Jepsen, hvortil Peter Madsen svarede, at han ved enkelt lejlighed havde gjort det med sin hustru.

- Ikke med ubåden sejlende, men jeg har brugt den som husbåd i en periode, og der har jeg, svarede Peter Madsen.
Citera
2017-09-09, 14:37
Medlem
Citat:

Vid den senaste häktningsförhandlingen hade polisen mer, och KUNDE INTE UTESLUTA MORD, då är det deras jobb att rubricera efter det. Lär dig lite om juridik, en häktning baseras på möjliga brott, det är inte samma sak som att det är det brottet som begåtts/senare blir en dom!!
Citera
2017-09-09, 14:45
Medlem
Citat:
Vid den senaste häktningsförhandlingen hade polisen mer, och KUNDE INTE UTESLUTA MORD, då är det deras jobb att rubricera efter det. Lär dig lite om juridik, en häktning baseras på möjliga brott, det är inte samma sak som att det är det brottet som begåtts/senare blir en dom!!
OM något definitivt domslut kan vi inte bestämma. Långt till dess vi får veta-var detta slutat..
Jadå lite juridik känner jag allt till.
Citera
2017-09-09, 14:51
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Åklagaren försökte häkta för mord i första vändan också men domaren tyckte bara det höll för vållande.
Citera
2017-09-09, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De svenska journalisterna fattar mycket fel. Här står det:

https://www.tv2lorry.dk/artikel/peter-madsen-taler-ud-om-kvaelningssex

- Har du før haft samleje med kvinder i Nautilus?, spurgte anklager Jakob Buch-Jepsen, hvortil Peter Madsen svarede, at han ved enkelt lejlighed havde gjort det med sin hustru.

- Ikke med ubåden sejlende, men jeg har brugt den som husbåd i en periode, og der har jeg, svarede Peter Madsen.

Bra och observant där, Merwinna, även om jag har problem med att förstå/hålla med dig i tidigare inlägg.

De flesta inser, att PM var "ett" med sin Nautilus, hade säkert gjort flera turer med villiga "piger" tidigare ( min helt egna spekulation). PM, en träbock i sociala sammanhang, svarade domaren med att han såklart haft samlag med kvinnor tidigare, när han och fru'n bodde ombord ( referenter på det, när, och hur länge, är lite intressant)

PM, som den udda person han är, svarade glatt på frågan, domaren hade nog hoppats på ett svar om han seglat ut, dykt och legat både på Öresunds botten och med den medföljande kvinnan.......det verkar troligt att det hänt, den "galna" älskarinnan har väl bekräftat det!?
Citera
2017-09-09, 14:56
Medlem
Citat:
OM något definitivt domslut kan vi inte bestämma. Långt till dess vi får veta-var detta slutat..
Jadå lite juridik känner jag allt till.

Så då är vi överens om att mord är tillsvidare bara i polisens "drömvärld" om att sätta dit en trolig dråpare/mördare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in