2017-09-09, 01:43
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Om Helena-fallet?
Jag har ingen anknytning till Mariestad, förutom att när jag var på utbildning i en större svensk stad så var det en "kurskamrat" som kom ifrån Mariestad, eller något mindre samhälle utanför Mariestad. Han sa själv att han var skeptisk till utlänningar. Detta var ett år efter Helena försvann. Och jag har inte sett hans initialer nämnas.

Och nej, jag tror inte att han är inblandad. Och jag minns inte ens om vi diskuterade det fallet då, men det låg ju nära i tid och var ju uppmärksammat.

Men jag är övertygad om att fler än en person som skriver i tråden vet, eller åtminstone känner folk som vet vad som hände Helena. Gärningspersonen kanske också deltar i tråden.

Det kan bli spännande tiden efter den 12 september, för det är väl då nångång man hoppas få svar på det lilla DNA man har.

Som jag nämnt i ett inlägg alldeles nyligen, om de flitigaste skribenterna i tråden träffades och gick igenom sina teorier och la fram det de vet i ljuset så skulle nog fallet klaras upp. Det kanske inte håller i en domstol, men kanske kan klassas som "polisiärt uppklarat."

Är jag den enda som är pessimistisk ang Dna från skon,och ja,jag går på Gw's ord om att det till 100% tillhör Helena(droppen är mest troligt droppad uppifrån rakt ner)men återigen,man hoppas!
Vad tror du Pajosv?
Du verkar sansad och klok.
Citera
2017-09-09, 01:57
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Är jag den enda som är pessimistisk ang Dna från skon,och ja,jag går på Gw's ord om att det till 100% tillhör Helena(droppen är mest troligt droppad uppifrån rakt ner)men återigen,man hoppas!
Vad tror du Pajosv?

Oj, då... Tackar!
Jag är rädd för att det lilla DNA man har är för litet och/eller för gammalt och kanske förstört. I tråden om mordet på Reijo Daag 1976, där jag varit aktiv, så skedde några misstag. DNA-tekniken hade visserligen inte kommit. Men den kniv med blod som användes vid mordet (över 100 knivhugg på en 14-årig pojke) skulle skickas till England, men den försvann på vägen eller hur det nu var.

Just det kanske man inte kan klandra polisen för, snarare var det kanske Posten som gjorde någon blunder. Och detta var den "riktiga gamla hederliga Posten" och inte PostNord som tydligen inte vet hur man skickar iväg försändelser.

Men mordet anses som polisiärt uppklarat, det fanns bara en trolig gärningsman. Denne misstänkta gärningsman uttalade (med en annans röst) sig i somras om mordet och hen nekar än i dag fortfarande till mordet, trots att fallet preskriberades år 2001.

På Borås Tidnings hemsida finns de fem första roddarna som kom runt juletid 1016 och vid midsommar kom två ytterligare avsnitt. Jag minns detta mord och läste om det även om jag inte hade börjat i skolan, men jag kunde tydligen läsa hjälpligt, har mina föräldrar berättat.

I yngre tonåren hände det några gånger att jag och några kompisar försökte lokalisera platsen för mordet men utan några resultat. Sommaren 2013 eller 2014 gjorde jag nya försök och mellan jul och Nyår 2016 så gjorde jag ytterligare några nya försök där jag både fotat och filmat de olika tänkbara platserna. Jag är övertygad om att jag har varit på platsen, men vet inte vilken av alla de platser som jag besökt som varit den korrekta platsen.

Mordet skedde 5-600 meter fågelvägen från mitt föräldrahem.
Senast redigerad av Pajosv 2017-09-09 kl. 02:16.
Citera
2017-09-09, 02:12
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Oj, då... Tackar!
Jag är rädd för att det lilla DNA man har är för litet och/eller för gammalt och kanske förstört. I tråden om mordet på Reijo Daag 1976, där jag varit aktiv, så skedde några misstag. DNA-tekniken hade visserligen inte kommit. Men den kniv med blod som användes vid mordet (över 100 knivhugg på en 14-årig pojke) skulle skickas till England, men den försvann på vägen eller hur det nu var.

Just det kanske man inte kan klandra polisen för, snarare var det kanske Posten som gjorde någon blunder. Och detta var den "riktiga gamla hederliga Posten och inte PostNord som tydligen inte vet hur man skickar iväg försändelser.

Så sant,förstört el H's egna är vad jag tror.
Dom har ju bara ett försök att lyckas föra över det iom att det är i så dåligt skick .
Citera
2017-09-09, 02:19
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Så sant,förstört el H's egna är vad jag tror.
Dom har ju bara ett försök att lyckas föra över det iom att det är i så dåligt skick .

Ja, jag har sett uppgifter om detta. Man får innerligen hoppas på att det ger resultat. Kanske kan det leda till ett uppklarande. Även om ingen kanske kan dömas för det så tror jag att Familjen Andersson åtminstone kan få frid om de bara får vetskap om vad som hände även om det inte räcker för en fällande dom.
Citera
2017-09-09, 02:25
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Vad tror du Pajosv?

Ja, dom har gjort blodgruppsbestämning på blodet. Det var Helenas blodgrupp iaf. Men många har ju samma blodgrupp. Däremot läste jag nånstans att det fanns annan substans på andra skon. Har inte hittat var jag läste det. man hoppas ju på nåt sånt. Jag är försiktigt hoppfull.
Citera
2017-09-09, 02:36
Medlem
Donnabella6s avatar
Ja,vi får hoppas helt enkelt,det ser dock mörkt ut,men som sagt!
Citera
2017-09-09, 08:19
Medlem
Citat:
Ja,är jag förvånad ang Pudeln,näääää.
Han var så paranoid och hysterisk i slutet.
Iaf,ser att Princess är tillb.
Tror på Twiggy och Ugglan som båda varnat för Princess.
Här i tråden är det en enorm fördel om man är "street smart".
Man läser av folk riktigt snabbt då.
Ok ,så back to business.
KM och MR.....en möjlighet ,absolut.
Har alltid trott på Leif Gw's teori om 2 Gm.
Att leta efter 2 känns mkt smart!
Dessutom.har dom ju enl Twiggy bott grannar,så varför förnekar MR att han känner KM?

Inte grannar direkt men spelar mindre roll när jag vet hur det var...
Citera
2017-09-09, 08:28
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Inte grannar direkt men spelar mindre roll när jag vet hur det var...

Inte grannar på det viset man gör inne i stan. Men dom bodde i varsin villa strax i utkanten. Inte långt alls mellan dom. Då vore det märkligt om M.R inte ens kände till Klass. Men dom umgicks ju så det är bekräftat.
Citera
2017-09-09, 08:42
Medlem
Twiggygirls avatar
http://www.expressen.se/gt/helenas-foraldrar-kan-vara-samma-garningsman/
Hoppas verkligen dom samkört dna här. Då hade dom ju redan pilot som misstänkt. Det föll dem kanske aldrig in. Litauern var ju bestämd att offra. Han planterar väl inte ut Lisas saker i en ström utanför sitt hem??? B.l.a. Luktar surt om hela den rättegången.
Plus andra märkliga saker som bara slängdes i slasken. Iaktagelser som ingen brydde sej om. Passa på och topza nu, om det inte är gjort. Utredningen av detta borde lämnas till nån annan än Lars J. Ser man inte sambandet när andra gör det så är det nog dags.
Citera
2017-09-09, 09:53
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
OK! Om det inte är MÖ på bilden - och bilden är tagen vid intervjutillfället - är chansen stor att bilden visar mannen med pilotglasögonen. Men - bilden ser inte ut att visa KM; mannen på bilden upplever jag som smalare. Hur ser du på detta?

Bilden kan visa en statist men det behöver inte vara så. Har pilot ställt upp har han gjort en bedömning utifrån sin egen estetiska blick i ljuset av att bilden kommer att presenteras som arrangerad. Och han gjorde isf det valet i juni.

Är det en statist bör han vara likvärdig pilot i klädsel. Mannen på bilden visar tillräckligt mycket för att bli igenkänd, vi ser hans pigment, en del av formen, låga behåring på armen, en ven på handen tex.

Jag har inte sett mer av KM än de bilder som visats här och han ser onekligen större ut men kan inte bedöma om hans fetma kan passeras på bilden.
Citera
2017-09-09, 10:29
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Sprid inte osanningar om Lisa Holm-fallet.

(Det var i det fallet Lars Johansson och PW visade sin oheliga allians för första gången - för mig i alla fall. Sedan har den ju kommit fram här. Så visst - dessa två fall hänger ihop på flera olika sätt. Idag hade man skyllt på lämplig litauer etc för HA.s mord. )

"DESSA TVÅ FALL HÄNGER IHOP PÅ FLERA OLIKA SÄTT". Men inte enl. P.W och L.J. Mycket konstigt....
Citera
2017-09-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Inte grannar på det viset man gör inne i stan. Men dom bodde i varsin villa strax i utkanten. Inte långt alls mellan dom. Då vore det märkligt om M.R inte ens kände till Klass. Men dom umgicks ju så det är bekräftat.

Hur har MR varit under sin uppväxt - ljuger han ofta för att själv komma i bättre dager?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in