2017-07-12, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Känns som att TS glömdes borr här i tråden. Flera av oss har fått tips om att det är TS som är pilot. Någon som jobbade på häktet har läckt att TS var inne över natten på häktet i Skövde. Tyvärr har jag inte fått reda på vilken natt utan bara att det var i samband med att pilot var anhållen. Detta är andrahandsuppgifter så därför vet jag inte vem denne person som arbetar på häktet är. Det måste finnas folk här i tråden som arbetar på häktet som kan dementera om detta inte är sant! TS dåvarande flickvän bör ju också veta om TS ringde henne denna natt..

När ska man sluta förvånas i den här tråden?! Det finns INGET häkte i Skövde, det enda häktet i Skaraborg finns i Mariestad. Och blir du anhållen får du sällan sitta i häktet, utan i arresten på polishuset.

PW har ju dessutom träffat pilot och dementerat flera gånger att personen inte är nämnd i tråden, hon har ju också dementerat att TS inte är pilot. Ska vi sluta tro på journalister med källor inom polisen nu också?
Citera
2017-07-12, 12:32
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Få se om lösensumman medför att somliga får minnet tillbaka

Det krävs nog minst en liten benbit eller en levande kropp för att diskutera "lösensumma".
Citera
2017-07-12, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Nu när kag ändå ska träffa min vän är det nåt mer ni vill jag ska fråga honom om?
Inte för att han sitter inne med alla svar men om det är fler personer han känner?

Fråga hur han vet att hon ska ska ligga just där och vem har berättat det för honom.
Det finns en lista på alla namn några sidor tillbaka. Du kan ju skriva av den listan och stämma av om han nämner några av dem. Försök att få en så bred bild som möjligt.
Citera
2017-07-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danujska
När ska man sluta förvånas i den här tråden?! Det finns INGET häkte i Skövde, det enda häktet i Skaraborg finns i Mariestad. Och blir du anhållen får du sällan sitta i häktet, utan i arresten på polishuset.

PW har ju dessutom träffat pilot och dementerat flera gånger att personen inte är nämnd i tråden, hon har ju också dementerat att TS inte är pilot. Ska vi sluta tro på journalister med källor inom polisen nu också?
Det är detta som är så märkligt, så fort TS kommer på tal blir vissa användare helt galna. Har pw dementerat att pilot INTE är nämnd i tråden? Nytt för mig iallafall. Har PW dementerat att TS inte är pilot eller är det någon som "påstått" att PW gjort det?
Citera
2017-07-12, 12:57
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Det är detta som är så märkligt, så fort TS kommer på tal blir vissa användare helt galna. Har pw dementerat att pilot INTE är nämnd i tråden? Nytt för mig iallafall. Har PW dementerat att TS inte är pilot eller är det någon som "påstått" att PW gjort det?

Dementera = förneka.
Citera
2017-07-12, 12:59
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danujska

Poliserna sitter ju i Skövde så funkar det inte lika bra med en fyllecell?
Citera
2017-07-12, 13:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag är säker på att du som orsakade Helenas död läser den här tråden. Hur kan du låta (läs tvinga) de här två till åren komna föräldrarna genomlida detta helvete? Det minsta du kan göra är att tipsa polisen anonymt om åtminstone var Helenas kvarlevor finns. Att berätta var Helenas kvarlevor finns är ingenting som kan kopplas till dig (inte ens om du är "pilotmannen"), eftersom det är uppenbart att flera andra också vet om platsen. Och oavsett vilket kan ett anonymt utpekande av platsen heller inte knyta dig till själva handlingen - när du tipsar anonymt är du "bara en som fått veta var Helenas kvarlevor finns".

Nu kan det ju vara så att platsen är "illa" vald såtillvida att den kanske kan kopplas till dig på något sätt och då förstår jag att det genast blir knepigare. Men då träder alternativ två in, nämligen det att någon av er andra som vet var Helenas kvarlevor finns anonymt kontaktar polisen. Ni kan inte dels låta (läs tvinga) de här två till åren komna föräldrarna genomlida detta helvete och dels heller inte fortsätta att skydda gärningsmannen. Innerst inne säger ert samvete er vad som är det rätta att göra.

Titta på de här människorna. Gör det rätta. Hjälp dem att åtminstone till viss del komma ur mardrömmen.

http://www.expressen.se/gt/helenas-foraldrar-det-ar-inget-liv-/
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-12 kl. 13:16.
Citera
2017-07-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Vad bra att du ska träffa honom. Nerijus Bilevicius sa till Missing People att det var onödigt att leta efter Lisa där hon sen hittades, så man vet aldrig.

Sprid inte osanningar om Lisa Holm-fallet.

(Det var i det fallet Lars Johansson och PW visade sin oheliga allians för första gången - för mig i alla fall. Sedan har den ju kommit fram här. Så visst - dessa två fall hänger ihop på flera olika sätt. Idag hade man skyllt på lämplig litauer etc för HA.s mord. )
Senast redigerad av nopomil 2017-07-12 kl. 13:16.
Citera
2017-07-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Det är också väldigt intressant. Kanske framkom uppgifter 98 som gör att överkörningen blir mindre trolig. En soppa är det.

Finns det uppgifter i tråden om BB:s skador? Har för mig att jag läst att de fanns i ansiktet. Stämmer det? Hur troligt är det i så fall med en påkörning?
Citera
2017-07-12, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Nu en dum fråga...😶
PU, PR och BW, vad heter dom? Har letat o letat i tråden men hittar inte. Vet att jag läst det på flera olika sidor....
Tänkte jag skulle fråga min vän om han känner dom? Var nån i tråden som undrade det.

På sidan 14180 finns en lista på några av namnen.
Citera
2017-07-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Finns det uppgifter i tråden om BB:s skador? Har för mig att jag läst att de fanns i ansiktet. Stämmer det? Hur troligt är det i så fall med en påkörning?

Det enda jag förstod av dokumentären var att skadorna blev dokumenterade och förklarade av att han föll i diket. Visst är det mysko det med. Men lät i programmet som han avskrevs efter det, skulle dock kunna framkommit ngt 98 som gör att tiden etc inte stämmer. Men enligt människor som träffar honom nu är det knappast en tärd old boy, mer nya projekt på g i en ålder av +80.
Citera
2017-07-12, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Dementera = förneka.
Ja, förnekat att han inte är nämnd i tråden, alltså menat att han ÄR nämnd i tråden.. det har hon väl inte gjort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in