Citat:
Ursprungligen postat av
cleolin
Vad bra! Längtade efter ett nytt forum när det var för hemskt här. Tack för länk. Den ska jag kolla in sedan när jag har en bättre telefon eller en dator.
Vad har du för tankar om fallet?
Om Helena-fallet?
Jag har ingen anknytning till Mariestad, förutom att när jag var på utbildning i en större svensk stad så var det en "kurskamrat" som kom ifrån Mariestad, eller något mindre samhälle utanför Mariestad. Han sa själv att han var skeptisk till utlänningar. Detta var ett år efter Helena försvann. Och jag har inte sett hans initialer nämnas.
Och nej, jag tror inte att han är inblandad. Och jag minns inte ens om vi diskuterade det fallet då, men det låg ju nära i tid och var ju uppmärksammat.
Men jag är övertygad om att fler än en person som skriver i tråden vet, eller åtminstone känner folk som vet vad som hände Helena. Gärningspersonen kanske också deltar i tråden.
Det kan bli spännande tiden efter den 12 september, för det är väl då nångång man hoppas få svar på det lilla DNA man har.
Som jag nämnt i ett inlägg alldeles nyligen, om de flitigaste skribenterna i tråden träffades och gick igenom sina teorier och la fram det de vet i ljuset så skulle nog fallet klaras upp. Det kanske inte håller i en domstol, men kanske kan klassas som "polisiärt uppklarat."