2017-09-08, 23:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MstadBoSen1986
Jaha, Västsverige !?
Kropp, hmm, HA borde väl tyvärr vara ett skelett efter alla år...
Men intressant att följa.

Man i 35-årsåldern gripen, så inte Helena.

http://www.expressen.se/gt/kvinna-uppges-ha-hittats-nedgravd-misstankt-mord/
Citera
2017-09-08, 23:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Alldeles i början när pilotdiskussionen tog fart här, fick jag ett pm från Uggla. Hen frågade vem som var "pilot", samt ett namn, om väl lite kamouflerat. Jag skulle bara svara ja eller nej. Han ville också att jag skulle skriva ut hela namnet i pm:et. Väldigt underligt. Jag svarade JA, men skrev att "du vet ju redan namnet så varför ska jag skriva det?" Sen hördes ingenting.. Han använde inte uppgiften i tråden alls. Däremot när han och hans "partner" Freija fick tips via pm om Klas, då......
Ut med Klas namn, dunka varann i ryggen, göra "high five" o.s.v.
Detta sista när han spelar martyr, är en ren bluff och ett spel för gallerian. Varsågoda ni som vill tro hen. Inte alla som lyckas med att bli osams med sej själv.

Nej, nej, nej ... Stopp och belägg!

Du verkar inte begripa någonting. Den som jag lite kryptiskt frågade efter då med anledning av att du hade börjat hinta om vem "pilot" var, var ju just "din" kandidat, MR! Du minns mycket väl hur jag försiktigt närmade mig "din" kandidat. Så här skrev du och jag i PM: "Och visst börjar väl förnamnet på en vokal mot slutet av första halvan i alfabetet och efternamnet på en vokal ganska tidigt i andra halvan av alfabetet?" (Senare korrigerade jag "vokal" till "konsonant", eftersom jag råkade tänka och skriva fel.) På detta svarade du: "JAPP. (Var tvungen att räkna på fingrarna ett flertal gånger). Bra beskrivet av dej."
Hur f*n skulle det vara om du håller dig till sanningen?

Jag misstänkte att den du menade var MR, men jag ville inte skriva ut namnet rakt av till dig i PM ifall jag hade förstått dig fel. Därför ville jag närma mig dig och din kandidat lite försiktigt och inte gå rakt på. Hur i hela friden kunde du missförstå detta? Eller väljer du - precis som Pudelfrillan gjorde på slutet - att medvetet kasta lögner på mig för att misskreditera mig? Skärp dig.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-09-09 kl. 00:16.
Citera
2017-09-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Precis. Jag själv har aldrig raderat nåt inlägg. Håller man sej till sanningen så behövs inte det. Sen att man kan snurra till det nån gång så inte alla förstår, är en annan sak.
När jag ändå håller på att jaga troll kan jag säga varför jag misstror prinzezzan:
Hen har fått sååå mycket uppgifter av mej om M.R. Hon har "vetat" länge att det är han som är pilot. ÄNDÅ fortsätter hon "leka" härinne. Inte en enda gång har jag fått creed från henne. TVÄRTOM har hon hjälpt till att peka ut Klas. Alla gånger nån har närmat sej M.R som misstänkt, så pratar hon bort det. Jag blev chockad och jäkligt besviken. LURAD! För så mycket som framkommit både här och i prinzezzans mailbox så borde hon ha "bestämt" sej vem som är pilot. Näädå, hon tycker tydligen det är roligt här. Bara hänga här liksom utan att säga varken bu eller bä. Akta er för hen.

Jag är inte här för att jaga troll.
Det kan andra göra, men när jag stöter på ett rötägg så måste jag ju faktiskt meddela det - allt annat vore för mig rätt konstigt.
Tråden är som "frillan" sa, rätt så inavlad..
Citera
2017-09-08, 23:51
Medlem
Pajosvs avatar
Några har säkert hittat den här relativt nystartade sidan, där det tydligen kommer skrivas om svenska kriminalfall, bl.a. Helenafallet.

Egentligen inte något nytt, men kanske intressant med en sammanfattning.

https://www.krimfall.se/fall/helenafallet/
Citera
2017-09-09, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
1989 gjorde min sambo lumpen. Han hade lägenhet då han arbetade heltid. När han var tvungen att göra lumpen kunde han naturligtvis inte tjäna några pengar... då gick staten in och betalade för hyran.. det var fler av hans vänner som också fick sin hyra betald. Inget konstigt alls! Han gjorde lumpen på P4 i Skövde.
Tack för svar Harley. Jag som har dålig koll alltså. Såg ditt inlägg först nu bl a för att jag sitter med en knasig telefon. Då var det utrett. Inte konstigt om försvaret kostar då men rimligt för de som redan etablerat sig. Ska sluta tjata om det nu.
Citera
2017-09-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurtrasan
Att jaga troll är kanske något att börja med, men det hjälper inte trådens syfte, att finna en lösning på Helenas försvinnande, något framåt. Om troll däremot slutar att skriva så hjälper det mycket. Låt oss backa en smula och invänta polisens rapport.
Nej att jaga troll för inte tråden framåt ett dugg men det är ett problem stt de finns.

Nu när man kan tänka sig att det kan bli ett nytt snhållsnde snart igen har du väl rätt i att man kunde vänta med spekulationerna (som en del är åt fanders) och hoppas på att det kommer en förklaring från polisen men det är inte alls säkert att vi får någon. Samtidigt tråkigt om det tystnar i tråden så inte konstigt att det spekuleras.och diskuteras.

Har du några teorier? Vet du något?
Citera
2017-09-09, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Några har säkert hittat den här relativt nystartade sidan, där det tydligen kommer skrivas om svenska kriminalfall, bl.a. Helenafallet.

Egentligen inte något nytt, men kanske intressant med en sammanfattning.

https://www.krimfall.se/fall/helenafallet/
Vad bra! Längtade efter ett nytt forum när det var för hemskt här. Tack för länk. Den ska jag kolla in sedan när jag har en bättre telefon eller en dator.

Vad har du för tankar om fallet?
Citera
2017-09-09, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Man i 35-årsåldern gripen, så inte Helena.

http://www.expressen.se/gt/kvinna-uppges-ha-hittats-nedgravd-misstankt-mord/
Helt omöjligt är det väl inte, han var 18 år då men troligen är det inte henne man har hittat. Vad synd.

Och nu ska jag vara tyst. Godnatt.

Edit.: Ser att det står att det är i Strömstad nu.
Senast redigerad av cleolin 2017-09-09 kl. 00:55.
Citera
2017-09-09, 01:06
Medlem
Donnabella6s avatar
Ja,är jag förvånad ang Pudeln,näääää.
Han var så paranoid och hysterisk i slutet.
Iaf,ser att Princess är tillb.
Tror på Twiggy och Ugglan som båda varnat för Princess.
Här i tråden är det en enorm fördel om man är "street smart".
Man läser av folk riktigt snabbt då.
Ok ,så back to business.
KM och MR.....en möjlighet ,absolut.
Har alltid trott på Leif Gw's teori om 2 Gm.
Att leta efter 2 känns mkt smart!
Dessutom.har dom ju enl Twiggy bott grannar,så varför förnekar MR att han känner KM?
Senast redigerad av Donnabella6 2017-09-09 kl. 01:27.
Citera
2017-09-09, 01:08
Medlem
Helt sjukt det som .... i tråden
Men "frillan" var säkert inte helt fel ute.
Jag lämnar det till er andra att fundera på!
Citera
2017-09-09, 01:09
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Vad bra! Längtade efter ett nytt forum när det var för hemskt här. Tack för länk. Den ska jag kolla in sedan när jag har en bättre telefon eller en dator.

Vad har du för tankar om fallet?

Om Helena-fallet?
Jag har ingen anknytning till Mariestad, förutom att när jag var på utbildning i en större svensk stad så var det en "kurskamrat" som kom ifrån Mariestad, eller något mindre samhälle utanför Mariestad. Han sa själv att han var skeptisk till utlänningar. Detta var ett år efter Helena försvann. Och jag har inte sett hans initialer nämnas.

Och nej, jag tror inte att han är inblandad. Och jag minns inte ens om vi diskuterade det fallet då, men det låg ju nära i tid och var ju uppmärksammat.

Men jag är övertygad om att fler än en person som skriver i tråden vet, eller åtminstone känner folk som vet vad som hände Helena. Gärningspersonen kanske också deltar i tråden.

Det kan bli spännande tiden efter den 12 september, för det är väl då nångång man hoppas få svar på det lilla DNA man har.

Som jag nämnt i ett inlägg alldeles nyligen, om de flitigaste skribenterna i tråden träffades och gick igenom sina teorier och la fram det de vet i ljuset så skulle nog fallet klaras upp. Det kanske inte håller i en domstol, men kanske kan klassas som "polisiärt uppklarat."
Senast redigerad av Pajosv 2017-09-09 kl. 01:15.
Citera
2017-09-09, 01:30
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin

Svarar igen:
Visst kan det vara hårda ord på Flashback, men Flashback är väl Sverige största och mest kända forum, har jag för mig. Tror att Flashback är större än enskilda forum som ex. bara diskuterar, hundar, veteranbilar, religion, droger, rakhyvlar, resor, invandring, snus, politik och musik m.m. m.m.

Jag vid flera tillfällen sett hur Flashback-deltagare har anlänt till platsen för brott, eller vad det nu kan handla om, och fotat och länkat bilderna på Flashback. Allmänheten är ibland snabbare än media. På gott och ont, bör man väl tillägga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in