2017-09-09, 02:28
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredda78
En ren känsla bara......

On Du kallar det för ett "mer utförligt" svar begriper jag inte varför i hela fridens namn Du skrev, att "han finns nära stationen," som Du sedan avfärdade med, att det var ett antagande. Det återkom Du just till.....det kallar jag mer upprepning än ett utförligt svar på vad Du grundade Ditt antagande på!
Citera
2017-09-09, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Hmmmm! Dubbla budskap??? Du gissar, att Patrik fortfarande KAN vara i livet samtidigt, som Du förmodar, att Patrik placerat ut väskorna för, att lämna allt.... Med "allt" menar Du väl just "allt?" Även livet! Ändå tänker Du, att han är vid liv!
Någonstans går Dina antaganden isär känner jag!
Jag undrar om "JL" har pratat med de vittnen, som först fått sina vittnesutsagor avfärdade eller om andra uppgifter kommit emellan.
Det var någon, som "hört;" att "J" skulle höra några tidiga "observanter!"
Det är klart att jag gissar och jag ska förtydliga vad jag tror och det är inga dubbla budskap, enligt min teori så har P lämnat stationen och dumpat sina väskor längs vägen för att: a; ta livet av sig, b; irrat bort sig en psykos, c; bestämt sig för att lämna allt och ta en paus. Och jag tror på C därför att det finns väldigt få, om några alls, observationer av honom.
Citera
2017-09-09, 02:55
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Det är klart att jag gissar och jag ska förtydliga vad jag tror och det är inga dubbla budskap, enligt min teori så har P lämnat stationen och dumpat sina väskor längs vägen för att: a; ta livet av sig, b; irrat bort sig en psykos, c; bestämt sig för att lämna allt och ta en paus. Och jag tror på C därför att det finns väldigt få, om några alls, observationer av honom.

"J" hade också teorin om "paus" ett tag.
För mig existerar, tyvärr, inte den teorin!
Jag är inte pessimist utan realist!
Eftersom "P" inte tagit ut några pengar ifrån sitt konto förstår jag inte hur han överlevt i närmare 4 månader.
Han kan ju ha en givmild kamrat, som håller honom med kost och logi samt fickpengar och kläder. Den kamraten borde i så fall inte kunna ha undgått alla efterlysningar i pressen och diverse skriverier på "webben!"
Jag vet, att "P" är vuxen och gör, som han vill.
Jag räknar det dock, som oerhört omoget, att inte höra av sig och tala om, att allt är bra.
Struntar han i, att höra av sig kan han lika gärna plocka ut pengar ifrån sitt konto!
Citera
2017-09-09, 03:09
Medlem
Citat:
"J" hade också teorin om "paus" ett tag.
För mig existerar, tyvärr, inte den teorin!
Jag är inte pessimist utan realist!
Eftersom "P" inte tagit ut några pengar ifrån sitt konto förstår jag inte hur han överlevt i närmare 4 månader. försvin
Han kan ju ha en givmild kamrat, som håller honom med kost och logi samt fickpengar och kläder. Den kamraten borde i så fall inte kunna ha undgått alla efterlysningar i pressen och diverse skriverier på "webben!"
Jag vet, att "P" är vuxen och gör, som han vill.
Jag räknar det dock, som oerhört omoget, att inte höra av sig och tala om, att allt är bra.
Struntar han i, att höra av sig kan han lika gärna plocka ut pengar ifrån sitt konto!
Jag tänker väl snarare så här, om vi nu ska tänka att P gått under jorden. Då rörs inga konton eller nåt som kan visa vara han är, att han lever över huvudtaget. Om han bestämt att försvinna så lämnar han ju inga spår heller, naturligtvis. Om du skulle välja att avvika skulle väl inte du heller lämna några spår från den dagen du bestämde det? Anledningen till att jag möjligtvis tror på den här teorin är att vi inte har en aning om P:S relation till sin familj, han kanske bara ville dra?
Citera
2017-09-09, 03:46
Medlem
PL klev av tåget i Hallsberg den 22/5 kl ca 14.45 och sen dess är han försvunnen. Hans bagage upphittades vid Woody och på ett gärde öster om Volvo. Det vet vi och det är allt vi vet. Inga andra spår finns. Teorierna är många men vi vet egentligen ingenting mer :/ Hur går vi vidare?
Citera
2017-09-09, 04:03
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
PL klev av tåget i Hallsberg den 22/5 kl ca 14.45 och sen dess är han försvunnen. Hans bagage upphittades vid Woody och på ett gärde öster om Volvo. Det vet vi och det är allt vi vet. Inga andra spår finns. Teorierna är många men vi vet egentligen ingenting mer :/ Hur går vi vidare?

För tillfället ser det inte ut, som om vi KAN gå vidare! Antagligen var det därför några började älta "gammal skåpmat", som om det vore färskvaror!

Ditt föregående inlägg har jag inget bra svar på så jag lämnar det därhän.
Dock med ett argument: "JAG skulle aldrig sjunka så lågt, "att jag försvann frivilligt och envist vägrade höra av mig trots, att jag var eftersökt!"
Sov gott!
Det tänker jag göra!
Citera
2017-09-09, 04:22
Medlem
Citat:
För tillfället ser det inte ut, som om vi KAN gå vidare! Antagligen var det därför några började älta "gammal skåpmat", som om det vore färskvaror!

Ditt föregående inlägg har jag inget bra svar på så jag lämnar det därhän.
Dock med ett argument: "JAG skulle aldrig sjunka så lågt, "att jag försvann frivilligt och envist vägrade höra av mig trots, att jag var eftersökt!"
Sov gott!
Det tänker jag göra!
Vet du, NinaBe, jag är en snäll och omtänksam person och enda anledningen till att jag blev medlem här på fb var att jag hade info om ryggsäcken. Jag har väl aldrig varit med om maken till att bli ifrågasatt och få skit kastad på mig. Och alla har sina teorier och tankar kring det här. För min del är det en hemsk mardröm, jag vill inget hellre än att P ska komma till rätta. Om han nu valt att hålla sig borta så är det hans val. jag tänker inte ge P dåligt samvete för det! God natt!
Citera
2017-09-09, 07:07
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Vet du, NinaBe, jag är en snäll och omtänksam person och enda anledningen till att jag blev medlem här på fb var att jag hade info om ryggsäcken. Jag har väl aldrig varit med om maken till att bli ifrågasatt och få skit kastad på mig. Och alla har sina teorier och tankar kring det här. För min del är det en hemsk mardröm, jag vill inget hellre än att P ska komma till rätta. Om han nu valt att hålla sig borta så är det hans val. jag tänker inte ge P dåligt samvete för det! God natt!

Jag menade inte, att vara otrevlig eller ohövlig emot Dig!
Uppfattade Du det så har Du uppfattat det fel.
Det är i så fall beklagligt.
Jag gav bara, precis, som Du, en personlig synpunkt!
Citera
2017-09-09, 08:11
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Är det verkligen bara jag som känner så här? Har träffat så många fina och trevliga människor här och jag tackar er för att ni delat era tankar och diskuterat det här med mig. Vi har hjälpts åt med kartor och allt möjligt för att hitta P. Men nu känns det som allt gått i stå! Alla vill hitta P och att han får komma hem men vad ska vi göra? Vi får inte glömma

Jag håller med dig helt och fullt.

En del av mig tror också att Patrik håller sig undan frivilligt av okänd anledning.

Jag skrev för några dagar sen här i tråden och undrade hur förfarandet ser ut om en myndig person försvinner och sen hör av sig till polisen och tex förklarar att h*n är rädd för sin familj och vill bryta all kontakt. Jag undrade om polisen ändå meddelar föräldrarna att deras son är vid liv eller om dom bara stryker anmälan och säger ingenting.

Jag har mailat polisen om det och bl.a frågat om man blir "lyst" även fast de inte misstänker något brott och om en försvunnen person kan öppna konton i annan bank och tex fortsätta sitt liv på ett annat ställe.

Jag har inte fått svar än men hoppas att jag får det.

Om vi vänder på allt och drar till med det värsta: Patrik är en "slaget barn" och är livrädd. Han vill inte hem och gör allt för att hålla sig borta.
Hur sjyst är det att hitta honom då?

Jag försöker leta och luska på distans varje dag.
Jag kollar tågtabeller, ser vilka tåg som gått vart i anslutning till hans försvinnande. Jag kollar Instagram bl.a för att se om någon fångat honom på bild.

På kvällen den 22 maj hade hans blivande klass en konsert på tivoli i Köpenhamn. Först tänkte jag att han kanske dragit dit. Har kollat runt men inte fått något mer att gå på.

Jag har PM olika personer som jag fått tag på, som befann sig i anslutning till hans försvinnande. Har frågat om de minns något, om det har fler bilder osv.

Jag har pratat med föräldrarna men de vet i princip ingenting. Patrik har bott i Falun i 2 år..

Aja nu känner jag mig som en stalker men det känns ändå som man vill ha vetskap oavsett.
Citera
2017-09-09, 08:27
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Och vet vi föresten att Patrik är borta fortfarande?

Han kanske har hört av sig, polisen har meddelat föräldrarna och föräldrarna ger sig fan på att han ska hem så dom ser till så att alla söker efter honom och gnäller i media över att polisen inte gör något?
Citera
2017-09-09, 09:26
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Och vet vi föresten att Patrik är borta fortfarande?

Han kanske har hört av sig, polisen har meddelat föräldrarna och föräldrarna ger sig fan på att han ska hem så dom ser till så att alla söker efter honom och gnäller i media över att polisen inte gör något?

Det är en av många konstiga saker i "Världens Story!" Det dyker inte upp några ledtrådar!
I början var det till och med högst osäkert om det verkligen var / är Patrik på övervakningsfilmen ifrån stationen i Hallsberg!
Den, liksom andra filmer har varit väldigt suddiga så, att det inte kunnat fastställas om det verkligen är Patrik!
Någon stans finns det åtminstone tre personer, som VET vad, som hänt och varför. Det är MIN teori!
Citera
2017-09-09, 10:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag känner att engagemanget att försöka finna Patrik börjar ebba ut och kanske med all rätt. Det finns inte mycket att gå på och folk blir irriterade på varandra här. Men jag kan inte släppa det här och jag vet att många andra känner likadant. Jag har verkligen mått dåligt över det här försvinnandet och har ägnat mycket tid åt det här, dels här men även varit uppmärksam i området där P försvann. Senast idag åkte jag förbi Hallsbergs station och den omtalade bron, Volvo och Dollarstore..gärdena och skogsområdena runtomkring. Jag kollar överallt, tänker hela tiden att tänk om han finns där inne bland träden, tänk om han varit där hela tiden...det är så tragiskt, vi får inte släppa det här. P finns nånstans och vi får inte sluta diskutera, spåna och tänka på honom.

Du har så rätt!

Vi ska inte glömma. Genom att försöka hålla uppe uppmärksamheten på Patrik, kan chanserna att han hittas öka. Men känner själv att det är svårt att upprätthålla intresset i brist på fakta och ingen ny input. Även den tråkiga tonen som en del har i tråden, gör att lusten att vara inne här minskar.

Jag tror ju inte som du, att han håller sig undan, men det måste vara hemskt för anhörig att aldrig få ett svar och att aldrig hitta honom. Att vi har olika teorier om vad som kan ha hänt är bara bra. Det blåser liv i diskussionen. Teorierna måste nötas och stötas för att man ska kunna se om det man tror på håller, eller varför andras teorier kan vara av intresse.

Genom att hålla försvinnandet vid liv i människors minne, kan man få människor att hålla ögonen öppna, vara vaksam i skog och mark och sprida budskapet vidare.

T ex har ju du själv, LivingMyOwnLife, Fredda och flera till i tråden aktivt varit ute och kollat. Vissa har gjort mer än så genom egna efterforskningar......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in