2017-09-07, 15:10
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det var dykningen med "MPS" jag syftade på!

Ja och det var Zippzon jag svara eftersom h*n skrev att det var ett städuppdrag!
Citera
2017-09-07, 16:26
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jomenvisst ,men det vi fick veta nu ,att en utav de som pysslar med sådana där affärer tog så många tabletter att han somnade ,och då ville hans kompanjoner kolla hur han klarade en plastpåse på huvudet ....
Det är ju liiiiite nytt och liiiite speciellt ,eller?

Tänkte om alla som blivit inblandade i det gänget , och som missar en betalning , får påse på huvudet ?? Hmm ?

Inte undra på att I*A Ma*i bara har papperspåsar kvar i hyllorna ....
Många som inte kan betala ....sitt "trä" (hugga ved) i tid verkar det som ...

Vem skulle ut och hugga ved och vad har det med Patrik, att göra?
Egentligen ligger plastpåsar OFTA svåråtkomliga för, att barn inte skall trä dem över huvudet på sig eller kamrater.
De är av samma anledning, som plastkassar/ påsar skall l eller BÖR förvaras "ihoptvinnade" och knutna i hem och offentliga platser, som skolor och förskolor.
Citera
2017-09-07, 19:32
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
jag kan till viss del hålla med dig på det spåret ,dom rykten jag fick i örat borde rimligtvis ha någon substans (ingen rök utan eld),även om dom säkert har blivit uppförstorade .men som sagt jag är öppen för ett sånt scenario

Där tror jag som dig zippzon, det är ett troligt scenario. Därför tycker jag de platser i närheten av stationen är intressanta. Menar de platser som verkar vara ett tillhåll för olika aktiviteter. Tror det var Livingmyownlife som var inte på det som hastigast.

Är de någon som vet om det finns flera sådana platser där personer samlas för att t ex röka, dricka osv?

Edit hittades inte väskan i närheten av en sådan plats?
Citera
2017-09-07, 20:20
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
det där är ju Linnea Landström (farmen 2017) med random grabb

http://www.thepicta.com/user/linnejha/228209176/1524757043281145538_228209176

Aha...
Någon "semikändis" från någon realityserie.
Alltså inte "min kopp te"...
Citera
2017-09-07, 22:08
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredda78
Han finns väldigt nära stationen...

Du har fått flera frågor på ditt antagande. Kan du utveckla ditt inlägg lite mer....
Citera
2017-09-08, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredda78
Han finns väldigt nära stationen...

Det du skriver är ett påstående, inte en gissning. Jag tror inte att du förstår skillnaden? Men om ditt påstående har någon form av bäring, så varför var du då vid kapellet och sökte i två timmar?
Citera
2017-09-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Det du skriver är ett påstående, inte en gissning. Jag tror inte att du förstår skillnaden? Men om ditt påstående har någon form av bäring, så varför var du då vid kapellet och sökte i två timmar?

En ren känsla bara......
Citera
2017-09-08, 23:34
Medlem
Jag känner att engagemanget att försöka finna Patrik börjar ebba ut och kanske med all rätt. Det finns inte mycket att gå på och folk blir irriterade på varandra här. Men jag kan inte släppa det här och jag vet att många andra känner likadant. Jag har verkligen mått dåligt över det här försvinnandet och har ägnat mycket tid åt det här, dels här men även varit uppmärksam i området där P försvann. Senast idag åkte jag förbi Hallsbergs station och den omtalade bron, Volvo och Dollarstore..gärdena och skogsområdena runtomkring. Jag kollar överallt, tänker hela tiden att tänk om han finns där inne bland träden, tänk om han varit där hela tiden...det är så tragiskt, vi får inte släppa det här. P finns nånstans och vi får inte sluta diskutera, spåna och tänka på honom.
Citera
2017-09-09, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Jag känner att engagemanget att försöka finna Patrik börjar ebba ut och kanske med all rätt. Det finns inte mycket att gå på och folk blir irriterade på varandra här. Men jag kan inte släppa det här och jag vet att många andra känner likadant. Jag har verkligen mått dåligt över det här försvinnandet och har ägnat mycket tid åt det här, dels här men även varit uppmärksam i området där P försvann. Senast idag åkte jag förbi Hallsbergs station och den omtalade bron, Volvo och Dollarstore..gärdena och skogsområdena runtomkring. Jag kollar överallt, tänker hela tiden att tänk om han finns där inne bland träden, tänk om han varit där hela tiden...det är så tragiskt, vi får inte släppa det här. P finns nånstans och vi får inte sluta diskutera, spåna och tänka på honom.
Är det verkligen bara jag som känner så här? Har träffat så många fina och trevliga människor här och jag tackar er för att ni delat era tankar och diskuterat det här med mig. Vi har hjälpts åt med kartor och allt möjligt för att hitta P. Men nu känns det som allt gått i stå! Alla vill hitta P och att han får komma hem men vad ska vi göra? Vi får inte glömma
Citera
2017-09-09, 01:45
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Är det verkligen bara jag som känner så här? Har träffat så många fina och trevliga människor här och jag tackar er för att ni delat era tankar och diskuterat det här med mig. Vi har hjälpts åt med kartor och allt möjligt för att hitta P. Men nu känns det som allt gått i stå! Alla vill hitta P och att han får komma hem men vad ska vi göra? Vi får inte glömma

Du har varit en sann eldsjäl, när det gäller "Världens Story!"
Tyvärr finns det - mig veterligen - inga nya uppslag, att diskutera vidare för, att nå försvinnandets upplösning.
Det fick karusellen, att åka baklänges så, att :"var hittades väskorna" och "kan det vara ett frivilligt försvinnande?" Förde oss tillbaka till ruta ett eller möjligen två!
Senast hostade en medlem: " Han finns i närheten av stationen!"
När frågan dök upp om det var ett antagande eller om det var så fick vi ett kort svar:" ett antagande!" Vi bad om en utveckling - den uteblev. Vi fick bara en repris av föregående svar. (Ungefärligt återgivna repliker!)
Sådana idiotiska "påståenden" bör inte bara kastas ut i luften utan, att personen bemöter frågor och tankar med respekt! Anser jag!
ÄR det ett löst antagande skall det framgå ifrån början, att personen gissar, att så kan vara. Är det ett "rykte" eller en "spekulation" är det enkelt, att skriva det så, att färre missförstånd uppstår!
Jag har fortfarande en känsla av, att "P" stämt möte med en kamrat, som hämtat "P" vid angiven plats.
Jag misstänker, att det är den person, som "P" sagt :"Puss och kram" till! Någon mer var säkert med och hämtade "P". Därefter gick någonting snett!
Jag har skrivit i stort sett likadant hela tiden! Dock har jag lagt till "Puss och kram" sedan det blev känt! / "Sålunda talade Nina"/
Citera
2017-09-09, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Du har varit en sann eldsjäl, när det gäller "Världens Story!"
Tyvärr finns det - mig veterligen - inga nya uppslag, att diskutera vidare för, att nå försvinnandets upplösning.
Det fick karusellen, att åka baklänges så, att :"var hittades väskorna" och "kan det vara ett frivilligt försvinnande?" Förde oss tillbaka till ruta ett eller möjligen två!
Senast hostade en medlem: " Han finns i närheten av stationen!"
När frågan dök upp om det var ett antagande eller om det var så fick vi ett kort svar:" ett antagande!" Vi bad om en utveckling - den uteblev. Vi fick bara en repris av föregående svar. (Ungefärligt återgivna repliker!)
Sådana idiotiska "påståenden" bör inte bara kastas ut i luften utan, att personen bemöter frågor och tankar med respekt! Anser jag!
ÄR det ett löst antagande skall det framgå ifrån början, att personen gissar, att så kan vara. Är det ett "rykte" eller en "spekulation" är det enkelt, att skriva det så, att färre missförstånd uppstår!
Jag har fortfarande en känsla av, att "P" stämt möte med en kamrat, som hämtat "P" vid angiven plats.
Jag misstänker, att det är den person, som "P" sagt :"Puss och kram" till! Någon mer var säkert med och hämtade "P". Därefter gick någonting snett!
Jag har skrivit i stort sett likadant hela tiden! Dock har jag lagt till "Puss och kram" sedan det blev känt! / "Sålunda talade Nina"/
Tack för din reaktion på det jag skrev
Jag tror personligen att P fortfarande kan vara vid liv. Och det har jag ju faktiskt trott från dag ett. Och så länge det inte finns nån kropp så lever ju hoppet. Men samtidigt vet man ju inte, så klart. Det enda som är klart är ju att P klev av vid stationen i Hallsberg och att hans bagage hittades där det hittades, det är ju allt vi vet..och sen har ju spekulationerna och teorierna skenat. Men enligt mig måste vi stanna där vid väskorna..min teori är fortfarande att han själv dumpade dem och gick därifrån men varför? Jag tror att han hade ett mål och det var att lämna allt..
Citera
2017-09-09, 02:23
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Tack för din reaktion på det jag skrev
Jag tror personligen att P fortfarande kan vara vid liv. Och det har jag ju faktiskt trott från dag ett. Och så länge det inte finns nån kropp så lever ju hoppet. Men samtidigt vet man ju inte, så klart. Det enda som är klart är ju att P klev av vid stationen i Hallsberg och att hans bagage hittades där det hittades, det är ju allt vi vet..och sen har ju spekulationerna och teorierna skenat. Men enligt mig måste vi stanna där vid väskorna..min teori är fortfarande att han själv dumpade dem och gick därifrån men varför? Jag tror att han hade ett mål och det var att lämna allt..

Hmmmm! Dubbla budskap??? Du gissar, att Patrik fortfarande KAN vara i livet samtidigt, som Du förmodar, att Patrik placerat ut väskorna för, att lämna allt.... Med "allt" menar Du väl just "allt?" Även livet! Ändå tänker Du, att han är vid liv!
Någonstans går Dina antaganden isär känner jag!
Jag undrar om "JL" har pratat med de vittnen, som först fått sina vittnesutsagor avfärdade eller om andra uppgifter kommit emellan.
Det var någon, som "hört;" att "J" skulle höra några tidiga "observanter!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in