Citat:
Ursprungligen postat av
DanielDO
Anledningen att jag fått kopiera och klistra in är att andra skribenter har precis samma åsikter som jag. Alltså NIST:s förklaring. Så när andra personer gett dig dessa förklaringar kan jag inte komma med något nytt, eftersom jag är av precis samma åsikt. Dock verkar du mer sugen på att svara mig när jag klistrar in svar än vad du verkar vara att svara originalpostaren (SnakePlissken). Jag har själv påpekat det dumma i det hela och till och med frågat om jag ska kopiera in svar du redan fått. Något du då sagt att jag ska göra.
Om du frågar mig vad arean av en kvadrat är och någon annan svarar längden gånger bredden. Då kommer jag svara samma sak senare.
Självklart är frågeställningarna mer komplexa och tolkningsberoende än vad arean av en kvadrat är. Jag kan bara upprepa att det är svårt att förhålla sig till något om du inte själv specifikt anger vad som är argument för vad och hur just du ser på respektive förhållande. Om vi tar exemplet med de "över 1000" intervjuerna så ser man direkt att 803 måste diskvalificeras eftersom dessa var evakuerade långt innan WTC 7 kollapsade. Visste du det när du inkluderade dessa i dina vittnen som inte hört några explosioner när den byggnaden kollapsade?
Vilka av de återstående vittnena menar du faktiskt var på plats tiden innan och under själva kollapsen?
Det här och mycket annat är detaljfrågor som bara du kan svara på och lämpar sig således inte för en diskussion via ombud. Citera. Förklara. Argumentera. Det är vad jag förstår poängen med en medverkan.
Vad NIST skriver har jag hyfsad koll på, det behöver jag varken din eller någon annans hjälp till att ta reda på. Det räcker således inte med att skriva: "jag tycker som NIST", som svar på en fråga. NIST tycker en jäkla massa och det är din tolkning och utvärdering av samma tyckande jag är ute efter.
Citat:
Inte helt med på vad du vill ha ut. Syftet med anonymitet är ju just att vara anonym. Hade det verkligen hjälpt om du fått veta att ett vittne var en frånskild svetsare som bodde i New Jersey? Jag ser som sagt inget som pekar på att det är något märkligt med dessa vittnen.
Som sagt, jag har svårt att se hur en persons anonymitet är viktigare än allmänintresset av att kunna försäkra sig om att ansvarig utredare är sanningsenlig/objektiv när man refererar till att "vittnen säger si och så". Men, om vi tills vidare antar att anonymiteten är legitim, vad hindrar att man publicerar materialet i sin helhet med namn och personuppgifter raderade?
- Min misstanke här går ut på att NIST diskvalificerar varje vittnesmål om explosioner där vittnet ifråga inte fick hörselskador av upplevelsen (>130dB).
- Om nu endast frivilliga vittnade inför NIST, hur vet man att urvalet är representativt med avseende på explosioner? Intervjuerna skedde lång tid efter 9/11 och den officiella storyn var då sedan länge inhamrad av MSM i det amerikansk patriotiska psyket. Att ifrågasätta den storyn är nog inget man ser fram emot i ett USA som befinner sig i krig mot "terrorn" och där varje kritisk röst omdelbart stigmatiseras, får sparken eller värre. Det är nog både en och annan som avstår ifrån att vittna i det läget ... eller utelämnar mer
explosiva upplevelser.
Och mycket annat ...
Citat:
Teorier som är bättre än den officiella.
Och hur ser då en sådan teori ut?
Citat:
Absolut. Varför skulle man undersöka något man inte anser behövs?
Fast det fanns ju en mängd indikationer listade ovan på att det var en kontrollerad demolering. Menar du att NIST först måste se vetenskapliga bevis för att byggnaden togs ner med en CD innan man genomför en gängse vetenskaplig forensisk utredning av rasresterna? Blir inte det lite overkill om man i så fall redan har fått bevisen serverade till sig?
Citat:
Sen undrar jag lite vad du menar med: "Att åtminstone WTC 7 togs ner med en kontrollerad demolering är således inte en alternativ fringe-teori som Sunder och vissa i den här tråden försöker göra gällande. Det är den teorin som folk på plats inklusive nyhetsreportrar vittnar om. Det är den teorin som en snabb historisk överblick säger är den troliga. Det är den teorin som har det överlägset bästa stödet av de evidens som är tillgängliga för var och Som har tillgång till www."
Jag menar att brand historiskt sett aldrig tidigare har lett till att en skyskrapa i stål har totalkollapsat. Det har däremot kontrollerade demoleringar. Massvis.
Citat:
Vad i historien backar upp att det mest troliga är att staten lurat världens befolkning att flygplan dundrat in i byggnader, men att man istället sprängt dem själva? Jag vill nog hävda att historiskt sett säger det mesta att de officiella teorierna om saker faktiskt stämmer.
Att stater/folk har genomfört false flag-operationer i syfte att få mandat att dra igång anfallskrig är lika gammalt som mänsklighetens historia. Olika tider kräver olika metoder. Jag säger inte att inga plan flög in i byggnader, jag säger att man bör utreda om även sprängmedel/incendiaries användes eftersom så mycket tyder på att så var fallet.
Jag vill också passa på att kommentera återkommande försök till att jämställa teorin om sprängmedel/incendiaries med teorier om "strålningsvapen", "kärnvapen", "UFO", "hologram" och annat smått och gott. Det här faller givetvis pladask på buken eftersom sprängmedel/incendiaries bevisligen har använts ett stort antal gånger vid kontrollerad demolering, men där de andra "metoderna" fortfarande väntar på sin (bevisade) premiär. Dvs, de här mer exotiska teorierna har idag ett lika dåligt statistiskt underlag som, just det, brand.
Exakt noll gånger.