2025-08-01, 22:39
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Det kan man tycka, fråga mig inte vad som egentligen hände eller hur det var planerat, jag har ingen aning.
Det handlar bara om sunt förnuft, allmänbildning och logiskt tänkande.

Du har ingen aning om hur det planerades, men om du har lite av de egenskaperna jag räknade upp så kan du utesluta saker för att de är totalt orealistiska, och att det skulle vara en missil eller ett annat flygplan, bara för att en 757 inte kan flyga i 800 km/h kan man lätt utesluta helt enkelt för att det är inte realistiskt för fem öre.

Om det var Mossad eller CIA eller båda som gjorde den operationen så har de så mycket kunskaper om flygplan att de vet hur snabbt ett visst flygplan klarar att flyga på låg höjd.
De skulle inte välja ett plan som inte klarade uppgiften, alternativt skulle de valt en annan byggnad eller sänkt hastigheten.
Senast redigerad av Västkustskt 2025-08-01 kl. 22:51.
Citera
2025-08-02, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det handlar bara om sunt förnuft, allmänbildning och logiskt tänkande.

Du har ingen aning om hur det planerades, men om du har lite av de egenskaperna jag räknade upp så kan du utesluta saker för att de är totalt orealistiska, och att det skulle vara en missil eller ett annat flygplan, bara för att en 757 inte kan flyga i 800 km/h kan man lätt utesluta helt enkelt för att det är inte realistiskt för fem öre.

Om det var Mossad eller CIA eller båda som gjorde den operationen så har de så mycket kunskaper om flygplan att de vet hur snabbt ett visst flygplan klarar att flyga på låg höjd.
De skulle inte välja ett plan som inte klarade uppgiften, alternativt skulle de valt en annan byggnad eller sänkt hastigheten.
Tro vad du vill.
Citera
2025-08-02, 23:00
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Tro vad du vill.
Jag baserar min tro i frågan på att genomföra operationen det på det sättet du påstår att det gjorts, är totalt orealistiskt. Det finns inte en chans i helvete att nån skulle ens försöka sig på nåt sånt.

Så vad baserar du din tro på i den här frågan. Har du några egna tankar och teorier om varför de gjorde som det gjorde?

Varför sänkte de inte hastigheten och flög en 757 rätt in i Pentagon?
Citera
2025-08-03, 01:09
Bannlyst
Citat:
Jag baserar min tro i frågan på att genomföra operationen det på det sättet du påstår att det gjorts, är totalt orealistiskt. Det finns inte en chans i helvete att nån skulle ens försöka sig på nåt sånt.

Så vad baserar du din tro på i den här frågan. Har du några egna tankar och teorier om varför de gjorde som det gjorde?

Varför sänkte de inte hastigheten och flög en 757 rätt in i Pentagon?
Eftersom en 757:a rätt in i Pentagon hade gett otroligt stora skador på Pentagon.
Citera
2025-08-03, 08:44
Bannlyst
Citat:
Jag baserar det på dom långtgående planer som fanns för en liknande false flag 1962, som stoppades från att genomföras enbart på grund av att Kennedy vägrade godkänna den.

Jag baserar det på att false flags varit vanligt förekommande i alla tider.

Jag baserar det på alla märkligheter som inträffade den dagen.
Citera
2025-08-03, 09:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Eftersom en 757:a rätt in i Pentagon hade gett otroligt stora skador på Pentagon.
Så en 757 i Pentagon borde gett mer skador än vi såg, men en 757 i tvillingtornen borde gett mindre skador än vi såg och snarare bara bonkat in i fasaden, strimlats sönder av stålpelarna och trillat rätt ner?
Citera
2025-08-03, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så en 757 i Pentagon borde gett mer skador än vi såg, men en 757 i tvillingtornen borde gett mindre skador än vi såg och snarare bara bonkat in i fasaden, strimlats sönder av stålpelarna och trillat rätt ner?
En 757 som "landar" mitt i Pentagon hade gjort väldigt mycket mer skador än dom som blev i Pentagon nu, det är helt korrekt uppfattat.
Citera
2025-08-03, 13:12
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jag baserar det på dom långtgående planer som fanns för en liknande false flag 1962, som stoppades från att genomföras enbart på grund av att Kennedy vägrade godkänna den.

Jag baserar det på att false flags varit vanligt förekommande i alla tider.

Jag baserar det på alla märkligheter som inträffade den dagen.
Min fråga var inte om det var false flag eller inte. Min fråga var om det är realistiskt att tro att så kompetenta organisationer som Mossad och CIA skulle utföra en operation på ett så illa planerat sätt som du påstår att det utfördes på?
Citera
2025-08-03, 13:50
Bannlyst
Citat:
Min fråga var inte om det var false flag eller inte. Min fråga var om det är realistiskt att tro att så kompetenta organisationer som Mossad och CIA skulle utföra en operation på ett så illa planerat sätt som du påstår att det utfördes på?
Ja det skulle dom.
Det var ju inga problem att lura dig, eller hur.
Citera
2025-08-03, 14:06
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ja det skulle dom.
Det var ju inga problem att lura dig, eller hur.
Det handlar inte om man blivit lurat eller inte. Det händelseförloppet som du tror på är totalt orealistiskt och omöjligt att genomföra.
Citera
2025-08-03, 14:07
Bannlyst
Citat:
Det handlar inte om man blivit lurat eller inte. Det händelseförloppet som du tror på är totalt orealistiskt och omöjligt att genomföra.
Nej.
Men tro vad du vill.
Citera
2025-08-03, 14:11
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Nej.
Men tro vad du vill.
Du har ju inte på nåt sätt lyckats bevisa att det inte hände på nåt annat sätt än den officiella versionen.

Det är uppenbart att det här ligger långt över din intellektuella förmåga och att det det enda du har att komma med är skumma videor med dramatiska röster från andra foliehattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in