2017-09-08, 19:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Fakta om torson: 1/Det är en "makaber styckning". (Jag läste i BT.crime.dk en intervju med vittne på stranden. Artikeln plockades snabbt bort tack och lov. Styckningen hade utförts av person som kände till anatomi och var utförd på ett rationellt sätt.)
2/ Kroppen hade utsatts för "grovt personligt våld." ("Personligt" tolkar jag som att GM var bekant med offret. "Grovt personligt våld" som att GM hyste agg till den döda kroppen och tillfogade den vissa skador som ej hade med det praktiska att göra.)

Under senaste häktningsförhandlingen lästes obduktionsprotokoll upp.Journalisterna fick lyssna men förbud mot att rapportera. Trots att obduktionsprotokollet var "djupt graverande för PM" visade han inga som helst känslor. Genom hela häktningsförhandlingen var han lugn och vänlig precis som om det inte var något särskilt. Han visade inga känslor alls utom att han blev irriterad när åklagaren frågade vem som styckat om det inte var PM. Dessa fakta talar emot allt trams om andra alternativa gärningsmän.

Grovt personligt våld kanske är ett uttryck för att det är motsatsen till vållande till någons död (luckan). Att PM dödat henne personligen. Inte råkat döda henne.

Torson hade skador som uppstått av att det gjorts hål på den i ett försök att få ut gaserna. Alltså hindra den för att flyta upp. Och det måste ju så klart vara av arten grovt våld. Förmodligen huggit rakt ner i kroppen eller kört nåt annat vasst genom kroppen för att punktera tarmarna och få ut gaserna som bildas där.
Citera
2017-09-08, 20:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Få se nu. En kvinna har dött på hans ubåt. Han 'tvingades' stycka henne. Dagarna som Raket-Madsen är över. Hans ubåt sjönk. Han är anklagad för mord och styckning. Ingen tror på honom. Folk vänder honom ryggen.

Nog faen kan man tänka sig att han skulle ha lite anledning att vara annat än oberörd?

Det kan också vara så att han inte vill tappa ansiktet. Han lär ju veta att många som varit avundsjuka på honom är skadeglada nu, och han vill inte ge dom tillfredsställelsen att visa exakt hur förtvivlad han är. Han vill få folk att tro att han är i kontroll.
Citera
2017-09-08, 20:08
Medlem
Extremeflys avatar
Någon som vet när eventuell rättegång skall hållas? Eller senaste dagen för åklagaren att väcka åtal?
Citera
2017-09-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
De där donatorerna och sponsorerna kan i och för sig ha hängt kvar sedan M:s tid. Det framgår ju inte.

M sa i en intervju att han skulle kunna ha hur många högkvalificerade praktikanter som helst, för han fick ansökningar från hela världen. Men han hade inte plats för dem alla!

Ja, självklart måste det kännas kymigt! Det ironiska är ju, att nu känner hela världen till M:s raketer och ubåtar, många har t.o.m. satt sig in i dem i detalj. Nu när det är för sent!

Redan innan denna katastrof, borde de flesta "välutbildade" förstå, att Madsen är en klåpare och ett stort uppblåst skämt!!!! Han har inte uppfunnit någonting, han har byggt en usel kopia på ett par ubåtar under ett 10-tal år, och försökt bygga en raket, amatörmässigt. Alla de "högkvalificerade" praktikanter", som stod i kö (?), har inte erfarenhet att se igenom den stora lögn, som Madsen levt! En lögn, för han är inte mycket till någonting, men har lyckats skapa PR runt det. De riktigt utbildade som kommer i närheten av pojkleken, märker nog det snart/skulle märkt det.......
Senast redigerad av Whyback 2017-09-08 kl. 20:20.
Citera
2017-09-08, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Grovt personligt våld kanske är ett uttryck för att det är motsatsen till vållande till någons död (luckan). Att PM dödat henne personligen. Inte råkat döda henne.

Torson hade skador som uppstått av att det gjorts hål på den i ett försök att få ut gaserna. Alltså hindra den för att flyta upp. Och det måste ju så klart vara av arten grovt våld. Förmodligen huggit rakt ner i kroppen eller kört nåt annat vasst genom kroppen för att punktera tarmarna och få ut gaserna som bildas där.

Det du beskriver är praktiska handlingar som fyller ett syfte-att sänka kroppen och hålla den nere på botten så att inga bevis kommer i dagen. "Grovt PERSONLIGT våld" tolkar jag som ngt.personligt ej något praktiskt. Du får gå tillbaka och lyssna på polisens presskonferenser själv. Googla Peter Madsen så kommer alla artiklar,presskonferanser mm upp.
Citera
2017-09-08, 20:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Ja grovt våld efter dödsfallet ingår i griftefridsbrottet. Och kan inte tolkas på annat sätt än att det fanns orsak till att punktera torson för att den inte skulle flyta upp. Det dom måste bevisa är hur KW dog, och gör dom inte det kan han inte fällas för mord.
Citera
2017-09-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Någon som vet när eventuell rättegång skall hållas? Eller senaste dagen för åklagaren att väcka åtal?

Han är omhäktad, i fyra veckor, tror jag. När det löper ut, är det nya förhandlingar, och så kan det pågå. Domstolen kan kanske bestämma att PM är fri nästa gång, men då betyder det att polisen/åklagaren grovt missat att hitta mord och/eller vållande till annans död, och det är högst osannolikt.

När polis/åklagare har bestämt sig för att de är redo, för åtal, så kommer det. Vad jag vet finns nog inget senaste datum, någon annan som vet bättre? Men häktning måste bestämmas, med jämna mellanrum, och om domstolen anser att det är befogat, sitter PM i häkte...
Citera
2017-09-08, 20:20
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det kan också vara så att han inte vill tappa ansiktet. Han lär ju veta att många som varit avundsjuka på honom är skadeglada nu, och han vill inte ge dom tillfredsställelsen att visa exakt hur förtvivlad han är. Han vill få folk att tro att han är i kontroll.

Det sistnämnda betvivlar jag inte en sekund.
Annars kan man ju tänka sig att en person som blir 'suicidal-psykotisk' och börjar såga av kroppsdelar när det sker en olycka på hans båt har en viss okontrollerbarhet emotionellt.

Ev skadeglädje kan han knappast göra något åt, och hur han tror att folk ska tycka bättre om honom när han ljuger befängt a'la Mats Alm är svårbegripligt.
Citera
2017-09-08, 20:20
Medlem
Citat:
Det kan också vara så att han inte vill tappa ansiktet. Han vill få folk att tro att han är i kontroll.

Håller helt med. Detta är jätteviktigt för honom. Så viktigt att han till och med hittar på sämre lögner än han borde kunna komma på, för att bibehålla en berättelse att Peter Madsen inte tappade kontrollen, det var det ju psykos-Madsen som gjorde. Att neka styckningen är ett annat bra exempel. Det gör han bara för att han desperat provar rädda ansikte, är ju 100% ologiskt rent juridiskt..

Citat:
Han lär ju veta att många som varit avundsjuka på honom är skadeglada nu, och han vill inte ge dom tillfredsställelsen att visa exakt hur förtvivlad han är.

Vem skulle vara avundsjuk på honom då? Jag kan inte komma på en enda person faktiskt och nu har vi följt detta fall i 4 veckor... Däremot tycks det finnas många människor som tycker han är dryg att samarbeta med och många tycks snarare tycka synd om honom och visat imponerande mängd tålamod för hans omogna beteende för att de helst inte vill såra stackarn...

Det är dock mycket vanligt för narcissister att själva vara avundssjuka mycket och därför anta att många också måste vara avundsjuka på deras fantastiska liv...
Citera
2017-09-08, 20:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det du beskriver är praktiska handlingar som fyller ett syfte-att sänka kroppen och hålla den nere på botten så att inga bevis kommer i dagen. "Grovt PERSONLIGT våld" tolkar jag som ngt.personligt ej något praktiskt. Du får gå tillbaka och lyssna på polisens presskonferenser själv. Googla Peter Madsen så kommer alla artiklar,presskonferanser mm upp.

Du säger att DU tolkar det på ett vis när det gäller ordet personligt våld. Jag visade bara att JAG också kan se en annan tolkning av vad personligt våld kan betyda. Råka tappa en lucka i huvudet på någon = inte personligt våld. Medvetet döda någon = personligt våld. Personligt våld behöver inte betyda att man känner den man utsätter för våld, utan bara att våldet är menat för just den personen.

Jag menar alltså inte att du tänker fel eller jag rätt. Bara att personligt våld kan betyda olika saker. Skär han av henne lemmar och punkterar hennes kropp så är det ju så klart grovt personligt våld. Det är våld riktat mot henne hur praktiskt det än är.

Men det går ju så klart tolka det som att han utsatt hennes torso för grovt personligt våld medan hon levde. Skurit i henne, kapat saker när hon var vid liv. Men det avvaktar jag med att tro först när FUP:en kommer eller när vi får veta det via polisen/åklagaren. Att han medvetet mördat henne är jag helt med på. Jag startade tråden och har bara varit borta från den en vecka, så jag har läst mycket om fallet.

Orsaken är jag fortfarande osäker på. Det kan vara som Leif GW Persson sagt att PM kände sig kränkt och attackerade henne eller så är det ett mord med sexuella motiv.
Citera
2017-09-08, 20:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja grovt våld efter dödsfallet ingår i griftefridsbrottet. Och kan inte tolkas på annat sätt än att det fanns orsak till att punktera torson för att den inte skulle flyta upp. Det dom måste bevisa är hur KW dog, och gör dom inte det kan han inte fällas för mord.

Här gäller det att skapa en stark indiciekedja förstärkt av bevis - i synnerhet om torson inte uppvisar tecken på misshandel och mord.
Citera
2017-09-08, 20:39
Medlem
Citat:
Du säger att DU tolkar det på ett vis när det gäller ordet personligt våld. Jag visade bara att JAG också kan se en annan tolkning av vad personligt våld kan betyda. Råka tappa en lucka i huvudet på någon = inte personligt våld. Medvetet döda någon = personligt våld. Personligt våld behöver inte betyda att man känner den man utsätter för våld, utan bara att våldet är menat för just den personen.

Jag menar alltså inte att du tänker fel eller jag rätt. Bara att personligt våld kan betyda olika saker. Skär han av henne lemmar och punkterar hennes kropp så är det ju så klart grovt personligt våld. Det är våld riktat mot henne hur praktiskt det än är.

Men det går ju så klart tolka det som att han utsatt hennes torso för grovt personligt våld medan hon levde. Skurit i henne, kapat saker när hon var vid liv. Men det avvaktar jag med att tro först när FUP:en kommer eller när vi får veta det via polisen/åklagaren. Att han medvetet mördat henne är jag helt med på. Jag startade tråden och har bara varit borta från den en vecka, så jag har läst mycket om fallet.

Orsaken är jag fortfarande osäker på. Det kan vara som Leif GW Persson sagt att PM kände sig kränkt och attackerade henne eller så är det ett mord med sexuella motiv.

citat från polisen. " Torson (kroppen) har utsatts för en "makaber styckning" och torson (kroppen) har utsatts för "grovt personligt våld". Hur tolkar du det sammantaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in