2017-08-25, 00:20
Medlem
killawifes avatar
Folk är generellt dumma som spån. Jag ser detta dagligen i mitt arbete men även när släktingar blir uppringda av nån försäljare och de sitter och säger"men det kostar mig inget mer?" och TROR på försäljarens ord i telefonen om detta. Sen blir de jätteförvånade när det visar sig att de köpt en Koenigsegg för 6,3 miljoner för det skulle ju vara gratis!
Eller som Rickard Nordlander uttryckte det en gång under en kick-off med ett femtiotal närvarande Kirby-säljare "Det är helt otroligt att de inte fattar att det är en blåsning"
Citera
2017-08-26, 14:01
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Folk är generellt dumma som spån. Jag ser detta dagligen i mitt arbete men även när släktingar blir uppringda av nån försäljare och de sitter och säger"men det kostar mig inget mer?" och TROR på försäljarens ord i telefonen om detta. Sen blir de jätteförvånade när det visar sig att de köpt en Koenigsegg för 6,3 miljoner för det skulle ju vara gratis!
Eller som Rickard Nordlander uttryckte det en gång under en kick-off med ett femtiotal närvarande Kirby-säljare "Det är helt otroligt att de inte fattar att det är en blåsning"

Ha ha! Kan bara hålla med!

I vilket fall så kan jag till stor del fatta att de 18-25 åriga försäljarna som ringer och skall sälja på folk elavtal, sockor mm, att de faktiskt är hjärntvättade av företaget de jobbar för, men att folk i 45 års åldern går på detta att jag kommer spara såååå mycket pengar på detta nya elavtalet när man bor i en tvåa finner jag korkat.

Skulle gärna se ett förbud för all marknadsföring telefonledes, lika så dörrknackning. Nu blir sällan jag störd, dels med i Nix dels svarar jag sällan på okända nummer, och om jag ändå skulle svara och hör: HEEEEJ Grattis du har vunnit en gratis rakhyvel..... så säger jag bara "inte intresserad" KLICK!

EDIT: Kriby, Pro Aqua, Hyla eller vad de nu kallar sig för är ju samma skit i olika paket. Maskinen kan säkert vara bra i vissa avseenden, men värd +45K? Nä, skulle inte tro det. Sen är det ju knappast någon som orkar plocka fram fanskapet när det väl är dags att dammsuga. Att dammsuga ska ju gå snabbt, fort och lätt, och det lär det ju inte göra med dessa apparater som man behöver byta munstycken mm på under städningens gång. De positiva "Säljarna" i tråden menar ju att den är så mångfacetterad, att den kan dammsuga , tvätta mattor, massera, blåsa upp ballonger, vara slipmaskin mm.

Låter ju som ett universalverktyg, och sådana vet vi ju hur de brukar funka. Ganska dåligt till det mesta, svårt att få en hammare att vara en bra skruvmejsel eller skiftnyckel samtidigt.

Sen i tråden så verkar ju det som de här skojardammsugarna verkar behöva service rätt ofta och att de tappar sugkraft snabbt, och att det finns "startspärrar" som måst låsas upp med dyra servicar. Känns nu seriöst.
Senast redigerad av godboy 2017-08-26 kl. 14:15.
Citera
2017-08-28, 02:10
Medlem
Sök på kirby via blocket på alla kategorier hela Sverige.

I augusti månad finns massor av annonser på dessa dammsugare. Sorgligt att folk fortfarande köper dessa maskiner. Numera har folk också serviceavtal på maskinerna för att mjölkas på mer pengar

På vissa annonser går det att läsa att maskinen är nyservad. Är nyfiken på vad ett sådant serviceavtal kostar
Citera
2017-08-28, 02:13
Medlem
http://kirbysystem.se/reparation-och...r-information/

Ser nu att det kostar 795 :- per service plus eventuella reservdelar.

För 795 :- går det att köpa en dammsugare som gör ett bättre jobb och är mindre otymplig än kirbys superdammsugare
Citera
2017-08-28, 09:55
Medlem
Ursäkta en snabb trådkapning, men kör någon av cheferna i Sundsvall omkring i en nyare Mercedes? Vi diskuterar om det i denna tråd där en VD blivit attackerad oklart vem. (FB) Ung företagsledare i Sundsvall attackerad av maskerade män
Citera
2017-09-07, 20:37
Medlem
Om det inte sagts ännu så heter maskinen numera clear sky. Fortfarande i Malmö och i Sundsvall...
Citera
2017-09-08, 19:07
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontyouworrychild
Om det inte sagts ännu så heter maskinen numera clear sky. Fortfarande i Malmö och i Sundsvall...

Ha ha! Vilket skumraskföretag! Söker folk till försäljning och bokning.
http://www.clear-sky.se/personal-til...gsavdelningen/
http://www.clear-sky.se/vi-soker-saljare/
Samma typ av skumraskannonser som "föregångarna" haft.

Upplägget verkar vara det samma, bara annat namn på skitprodukten. Men kanske har de riktat in sig på en pengastark målgrupp: http://www.clear-sky.se/rykta-hasten/ Hästägare kan ju ha gott om pengar. Men är de dumma nog att gå på scamen, att rykta kusen med dammsugaren

Dessutom påstår idioterna att den "renar luften i stallet". Undrar hur mycket då? Det är ju för i h-vete en extrautrustad dammsugare! Undrar hur många apparater du behöver för ett litet stall med fyra hästar?
Citera
2017-10-22, 13:06
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ha ha! Vilket skumraskföretag! Söker folk till försäljning och bokning.
http://www.clear-sky.se/personal-til...gsavdelningen/
http://www.clear-sky.se/vi-soker-saljare/
Samma typ av skumraskannonser som "föregångarna" haft.

Upplägget verkar vara det samma, bara annat namn på skitprodukten. Men kanske har de riktat in sig på en pengastark målgrupp: http://www.clear-sky.se/rykta-hasten/ Hästägare kan ju ha gott om pengar. Men är de dumma nog att gå på scamen, att rykta kusen med dammsugaren

Dessutom påstår idioterna att den "renar luften i stallet". Undrar hur mycket då? Det är ju för i h-vete en extrautrustad dammsugare! Undrar hur många apparater du behöver för ett litet stall med fyra hästar?

Haha jag älskar hur företagen pushar för sina garantier, det ingen tänker på är att de avvecklar sig själva efter ett år och då finns ingen att vända sig till för garantier. Ooups.
Citera
2017-10-22, 13:23
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Haha jag älskar hur företagen pushar för sina garantier, det ingen tänker på är att de avvecklar sig själva efter ett år och då finns ingen att vända sig till för garantier. Ooups.

Ja, kan bara tänka mig hur idioterna försöker spåna på vilken målgrupp de ska satsa på nästa gång. Nu när de tydligen riktar sig lite extra mot hästägare så verkar det som de har resonerat ungefär såhär:
- Vilka kan vi rikta in oss på att pådyvla vår skitdammsugare nu?
- Hmmm, Jo, hästägare, de brukar ju ha gott om pengar och vill ju ha det bästa för sin häst.
- Okej då påstår vi att dammsugaren är en jättebra hästryktnings-maskin, och så säger vi att den renar luften med.
- Okej det låter bra, vi kör så länge det går, sen lägger vi ner företaget och startar ett nytt så undkommer vi alla garantier .
- Ja det låter bra, sen gör vi väl som vanligt: vi köper tillbaka alla dammsugare som nu ligger på Blocket och andra annons- siter som kostar 5.000 eller mindre. Vi ger alla ett skambud på 1.800 för ingen annan kommer ju ändå vilja köpa skiten, sen byter vi kåpa eller polerar upp skiten och säljer den som ny.
- JAAAA det låter jättebra!!! Vi gör som vanligt alltså.
- Ja så rekryterar vi ett gäng säljare som blåser på det vanliga sättet.
- Toppen, då kör vi! Sen får vi se vilka lättlurade dumskallar vi ska satsa på nästa gång!
Citera
2017-10-22, 14:38
Medlem
Jag köpte min dammsugare på On-Off, 1998 tror jag att det var, för 1500 kr. En AEG Vampyr. Den har fungerat perfekt sedan dess. Det enda jag behövt köpa nytt är dammsugarpåsar och filter för några hundralappar.

Kirbydammsugare för 30.000 kr...
Citera
2017-10-22, 20:13
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Jag köpte min dammsugare på On-Off, 1998 tror jag att det var, för 1500 kr. En AEG Vampyr. Den har fungerat perfekt sedan dess. Det enda jag behövt köpa nytt är dammsugarpåsar och filter för några hundralappar.

Kirbydammsugare för 30.000 kr...

Så bra. Vad har det med detta ämnet att göra?
Citera
2017-10-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Så bra. Vad har det med detta ämnet att göra?
Att du inte behöver betala 30.000 kr för en bra dammsugare. Det räcker med 1500 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in