Citat:
Ursprungligen postat av
killawife
Folk är generellt dumma som spån. Jag ser detta dagligen i mitt arbete men även när släktingar blir uppringda av nån försäljare och de sitter och säger"men det kostar mig inget mer?" och TROR på försäljarens ord i telefonen om detta. Sen blir de jätteförvånade när det visar sig att de köpt en Koenigsegg för 6,3 miljoner för det skulle ju vara gratis!
Eller som Rickard Nordlander uttryckte det en gång under en kick-off med ett femtiotal närvarande Kirby-säljare "Det är helt otroligt att de inte fattar att det är en blåsning"
Ha ha! Kan bara hålla med!
I vilket fall så kan jag till stor del fatta att de 18-25 åriga försäljarna som ringer och skall sälja på folk elavtal, sockor mm, att de faktiskt är hjärntvättade av företaget de jobbar för, men att folk i 45 års åldern går på detta att jag kommer spara såååå mycket pengar på detta nya elavtalet när man bor i en tvåa finner jag korkat.
Skulle gärna se ett förbud för all marknadsföring telefonledes, lika så dörrknackning. Nu blir sällan jag störd, dels med i Nix dels svarar jag sällan på okända nummer, och om jag ändå skulle svara och hör: HEEEEJ Grattis du har vunnit en gratis rakhyvel..... så säger jag bara "inte intresserad" KLICK!
EDIT: Kriby, Pro Aqua, Hyla eller vad de nu kallar sig för är ju samma skit i olika paket. Maskinen kan säkert vara bra i vissa avseenden, men värd +45K? Nä, skulle inte tro det. Sen är det ju knappast någon som orkar plocka fram fanskapet när det väl är dags att dammsuga. Att dammsuga ska ju gå snabbt, fort och lätt, och det lär det ju inte göra med dessa apparater som man behöver byta munstycken mm på under städningens gång. De positiva "Säljarna" i tråden menar ju att den är så mångfacetterad, att den kan dammsuga

, tvätta mattor, massera, blåsa upp ballonger, vara slipmaskin mm.
Låter ju som ett universalverktyg, och sådana vet vi ju hur de brukar funka. Ganska dåligt till det mesta, svårt att få en hammare att vara en bra skruvmejsel eller skiftnyckel samtidigt.
Sen i tråden så verkar ju det som de här skojardammsugarna verkar behöva service rätt ofta och att de tappar sugkraft snabbt, och att det finns "startspärrar" som måst låsas upp med dyra servicar. Känns nu seriöst.