2017-09-08, 16:37
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Jag tänkte precis tvärtom- han ser glad och pigg ut, lite vek,ser inte farlig ut.
Men du hade rätt i din bedömning, han är en vildsint farlig person, i en viss situation.
Utseendet hos farliga personer behöver ju inte vara synligt. Hans närmaste trodde heller aldrig att Madsen är kapabel till det som han nu gjort .

ja men han ser ut att vara, vad ska man säga, "lynnig", han ser ut att vara den typen som kan vara jävligt glad man också skifta till jävligt arg snabbt om något går fel
Citera
2017-09-08, 16:40
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Det kanske viktigaste som framkommer är att även försvararen går hårt in för att Madsen råkat ut för en mycket traumatisk händelse och till följd av det agerat irrationellt.

men att stycka en kropp för att göra sig av med bevis pekar ju på motsatsen, att han tvärtom klarade av att tänka iskallt och rationellt trots det som hänt
Citera
2017-09-08, 16:41
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
precis så tror jag det gick till, han blev förbannad när han blev avvisad och så rann det över

Det där är dina spekulationer. Det kan lika gärna vara Kim som försökte tvinga till sej lite kinky ubåts sex. Det finns inga som helst bevis för det ena eller det andra. Men du kanske dömer andra efter dej själv?
Citera
2017-09-08, 16:43
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Det där är dina spekulationer. Det kan lika gärna vara Kim som försökte tvinga till sej lite kinky ubåts sex. Det finns inga som helst bevis för det ena eller det andra. Men du kanske dömer andra efter dej själv?

Låter det troligt att hon följde med ubåten för att få knulla, och sen att Madsen blev så arg när hon gjorde närmanden att han slog ihjäl henne?
Hur sannolikt tycker du att det låter?
Citera
2017-09-08, 16:46
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Låter det troligt att hon följde med ubåten för att få knulla, och sen att Madsen blev så arg när hon gjorde närmanden att han slog ihjäl henne?
Hur sannolikt tycker du att det låter?

Kan du inte läsa? Det finns inga bevis för det ena eller det andra.

What happened in the ubåt stays in the ubåt.
Citera
2017-09-08, 16:49
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Kan du inte läsa? Det finns inga bevis för det ena eller det andra.

What happened in the ubåt stays in the ubåt.

Har du Asbergers, du verkar inte kunna sätta dig in i andra människors tankesätt?
Det finns inte särskilt många fall där en man blivit så arg av att en 20 år yngre kvinna har försökt förföra honom att han mördat och styckat henne, däremot finns det väldigt många fall där en man har våldtagit och styckat en kvinna...
Bevis är ointressant när det handlar om vad jag antar hände eller inte, jag är ingen domare och detta är en tråd på FB inte en rättegång.

Vad tror du själv hände?
Citera
2017-09-08, 16:50
Medlem
Citat:

Man kan ju använda sig av någon form av sannolikhetsberäkningar baserat på tidigare erfarenheter och statistik. Att unga kvinnor antastar äldre män sexuellt är helt enkelt ett försvinnande litet samhällsfenomen och det finns ingen anledning att tro att brottsoffret i själva verket är en förövare.
Citera
2017-09-08, 16:54
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Man kan ju använda sig av någon form av sannolikhetsberäkningar baserat på tidigare erfarenheter och statistik. Att unga kvinnor antastar äldre män sexuellt är helt enkelt ett försvinnande litet samhällsfenomen och det finns ingen anledning att tro att brottsoffret i själva verket är en förövare.

Du verkar inte heller fatta vad jag skrev. Det finns inget bevis för det ena eller det andra. Simple as that. Men här på FB är ju inte iq något större merit. Tvärtom.
Citera
2017-09-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag undrar hur han tänker där. Vem, om inte PM, skulle haft möjlighet och vilja att utföra styckningen, på havet, mitt i natten?

Rättsläkaren har fastställt att det rör sig om en man-made styckning. Alla förslag på propeller, haj eller annan fisk går alltså fetbort.

Jag gissar att det var en ren transportstyckning. Sen har Peter Madsen, precis som många i denna tråden, under veckorna efter, sannolikt insett att det hade varit teoretiskt möjligt att få ut Kim Wall hel om han hållit sig lugn, sansad och kreativ. Då han verkar vara noga med att prova framstå som smart, lugn och rationell ansåg han det som viktigt att därför hitta på en annan historia än att han styckat henne i panik för att få ut henne ur ubåten och röja undan bevis snabbt i hopp att slippa bli rättsligt förföljd och fortsätta leva som en förvuxet barn i sin fantasiverklighet där alla avgudar honom (vilket sannolikt är mycket nära sanningen, inte fantasivärlden, ja men ni fattar).

Peter Madsen kommer då på följande idé: Jag låtsas som att jag hamnade i en psykos och mer eller mindre beslutat att ta mitt eget liv genom att drunkna mig själv med ubåten. Sen påstår jag att Kim dött momentant av en olycka. Detta gör att jag kan ursäkta mina tillsynes irrationella beslut på denna psykos. eftersom det ju inte var den vanliga jag som tog dessa beslut, utan en temporär suicidal psykos-Peter Madsen. Samtidigt som jag har bra chans att ej bli dömd för mord...

Detta låter enligt Peter Madsen som en fantastisk idé. Han anser sig nu kunna förklara hans beteende utan att hans jätteviktiga rykte som den lugna ubåtskaptenen som kan hantera alla möjliga tänkbara nödsituationer med ett klackspark drabbas. Det var ju en psykos-variant av Madsen som gjorde detta då han redan beslutat sig för att ta sitt eget liv. Sen påpekar han hur han grät medan han hissade upp Kims kropp ur ubåten, vilket han gjorde eftersom han respekterade Kim Wall så otroligt mycket och inte ville att hon skulle gå ner ihop med honom och ubåten (i det där självmordet som han aldrig hade tänkt att begå du vet). Det var en romantiskt stund det där, överraskad att han inte sa att han slängde ut 200 röda rosor på havet också. Vilken enorm respekt för Kim Will han visade alltså! Sedan satte han sänken på kroppen, slängde den hel överbord, men tittade sen inte på kroppen huruvida den flöt eller inte (en fjantig detalj att säga för att prova styrka intrycket av att han inte brydde sig längre eftersom han hade bestämt sig för att ta sitt eget liv vilket naturligtvis är 100% trams).

Sen har någon tydligen hittat Kims hela kropp, tagit upp den och styckat den och sedan slängt i torson. Detta låter ju naturligtvis helt bisarrt, men jag tror att det helt enkelt är så viktigt för Peter Madsen att inte tappa ära enligt sin förvrängda verklighetsbild, att han faktiskt medvetet inte bara ljuger, utan faktiskt ljuger suboptimalt med avseende på att minimera risken för rättsliga påföljder, just för att han har en intressekonflikt.

En intressekonflikt som går ut på att han båda provar att rädda sitt ego och sin frihet samtidigt i en situation där han sannolikt kommer förlora båda. Denna intressekonflikt tror jag personligen kan vara orsaken till att han väljer denna bisarra lögn som till synes bara får honom att framstå som ännu mindre trovärdig och knappast ger honom någon fördel rent juridiskt.

Kunde inte låta bli:
Citat:
Anyone willing to sacrifice a bit of freedom in order to protect a bit of their exaggerated ego, will derserve neither, and lose both.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-09-08 kl. 17:15.
Citera
2017-09-08, 16:57
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Du verkar inte heller fatta vad jag skrev. Det finns inget bevis för det ena eller det andra. Simple as that. Men här på FB är ju inte iq något större merit. Tvärtom.

Men det du inte fattar är att bevis är OINTRESSANT i ett internetforum...jag pratade om vad som är sannolikt kan ha hänt, inte vad han kan dömmas till eller inte...

och JO, styckar man en människa och slänger dom i sjön så spelar det ingen roll om man skyller på en olycka eller inte, man kan fortfarande dömmas för mord om det ses som särskilt sannolikt, man kan tom. dömma folk för mord om en kropp helt saknas om sannolikheten är tillräckligt stor
Citera
2017-09-08, 16:59
Medlem
Det här med att försvarsadvokaten trycker på att det är en traumatisk händelse ser jag som ren desperation. Hon inser att det finns inte mycket som talar till PM:s fördel. Det står bortom allt rimligt tvivel att han styckat och begravt KW. Att försöka få det till en psykos och ett trauma är nog ett sätt att försöka förklara alla fadäser som han gjorde när han agerade där på ubåten, men det blir lite magstarkt. Är det någon som utsattes för ett trauma så är det KW och hennes familj, att sitta och mena att det är synd om hennes klient känns inte bra. Hon får tycka synd om honom själv och anse att alla mördare är stackare som utsätts för trauman när de mördat någon (!) men det kan hon hålla tyst om i så fall tycker jag, men jag vet att det är hennes jobb att försvara sin klient.
Citera
2017-09-08, 17:02
Medlem
Citat:
men att stycka en kropp för att göra sig av med bevis pekar ju på motsatsen, att han tvärtom klarade av att tänka iskallt och rationellt trots det som hänt

Jag redovisade bara vad som tycks vara försvarslinjen i det här målet.

Styckning tyder dock inte på kyla och förmåga att tänka klart. Det finns flera fall där styckmördare upplevt psykoser i samband med att de styckat en kropp.

En tysk studie för ett antal år sedan gick dock igenom samtliga kända styckmord i Tyskland, Österrike och Schweiz. Den visade bland annat att det inte fanns något känt fall i dessa tre länder där någon annan styckat en död kropp än den som utfört mordet eller att någon styckat en kropp utan att först ha mördat offret. Den statistiken säger inget om det här enskilda fallet, men talar inte direkt till Madsens fördel, oavsett huruvida han var iskall eller befann sig i ett psykotiskt tillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in